Chidaneh.com placeholder image

کم هزینه ترین راه برای طراحی دکوراسیون آپارتمان شما

به قلم: تحریریه چیدانه

طراحی مقرون به صرفه : خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که ما تصمیم می‌گیریم ظاهری نو به خانه خود بدهیم و وسایل جدیدی برای آن بخریم. در ابتدای کار خیلی هیجان داریم و دست به خرید می‌زنیم، اما پس از این‌که هیجان‌های اولیه ما از بین رفت و توان مالی ما اجازه پیاده کردن همه ایده‌های ما را نداد، نومیدی به سراغ ما می‌آید. این مسئله در مورد اولین آپارتمان ما بیش از پیش به چشم می‌آید، چراکه ما برای طراحی اولین آپارتمان خود انگیزه زیادی داریم و ممکن است حین کار دچار ناامیدی شویم. اما نگران نباشید، این مسئله کاملا طبیعی است و نیازی نیست خیلی نگران آن باشید. ما در این مطلب می‌خواهیم در این زمینه به شما کمک کنیم و 19 راه را به شما نشان دهیم که از طریق آن بتوانید بدون هزینه خیلی زیاد فضایی دنج و آرام در خانه خود ایجاد کنید؛ فضایی که هر گاه به آن نگاه کنید حسی از غرور در شما ایجاد شود. پس چیدانه را همراهی کنید تا با هم این 19 روش را دنبال کنیم.

استفاده از جعبه های چوبی قدیمی برای تزئین اتاق خواب

سرویس خواب بالسا

به خودتان در مورد چیدمان خانه و استفاده از تابلوهای هنری آموزش دهید

بهترین راه برای این‌که بتوانید بفهمید چه چیزی بیش از همه به درد خانه شما می‌خورد این است که مدتی را به آزمون و خطا و تجربه کردن سپری کنید. جای مبلمان را تغییر دهید، وسایل مختلف را جابه‌جا کنید، و مدتی را در گوشه و کنار خانه بگردید تا بتوانید بهترین چیدمان را برای آن پیدا کنید. بیشر اوقات، به نظر می‌رسد که بهترین ایده‌ها برای چیدمان وسایل خانه و استفاده از تابلوهای هنری زمانی شکل می‌گیرد که شما چند ماه در یک خانه زندگی کرده باشید، پس برای این کار باید کمی صبور باشید.
مطلب پیشنهادی : 
راهنمای خرید مبل شیک و زیبا

رو تختی قرمز  در اتاق خواب

وسایل مربوط به تخت‌خواب را با هم ترکیب کنید

به جای این‌که یک دست کامل کالای خواب برای تخت‌خواب اتاق خواب خود خریداری کنید، وقتی به حراجی‌ها می‌روید حسابی حواس خود را به روتختی‌های زیبا، ملافه‌های رنگی، و بالش‌های نرم و راحت بدهید. کاربردی‌ترین قانون در مورد وسایل تخت‌خواب وقتی از یک دست نیستند، استفاده از یک عنصر اصلی (مانند روتختی با طرح‌های برگ به رنگ قرمز)، یک عنصر کوچک (مانند طرح‌های روی کوسن‌ها)، و یک عنصر خاص (مانند بالش گرد) است.

مطالب پیشنهادی : کوسن های کوچک، تغییرات بزرگ در دکوراسیون داخلی

دریچه ای برای تماشای جذابیت رنگ قرمز

اتاق کودک با دست سازه های ساده و رنگی

استفاده از مبلمان چوبی در آشپزخانه به سبک کلاسیک

فضای خانه را ساده و منظم طراحی کنید

بر روی ایجاد خانه‌ای منظم تمرکز کنید و هدف خود را مشخص کنید. از این‌که نمی‌توانید دقیقا همان چیزی را که در ذهن دارید برای خانه خود خریداری کنید اصلا ناراحت و ناامید نشوید. برای مثال در فضای صبحانه‌ای که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، یک میز ساده و یک دست صندلی زیبا بر روی یک قالیچه بسیار خاص قرار گرفته‌اند و از این طریق یک فضای دنج و جذاب ایجاد شده است. هم‌چنین بر روی میز یک گلدان گل قرار گرفته و چند ظرف زیبا بر روی دیوار نصب شده‌اند تا این فضا خاص‌تر و شخصی‌تر شود.

مطلب پیشنهادی : انتخاب فرش ، دکوراسیون منزل خوش رنگ و لعاب

استفاده ازلوسترهای خلاقانه در آشپزخانه

یاد بگیرید که وسایل دسته‌دوم و قدیمی را دوست داشته باشید

اگر می‌خواهید که در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و همچنان ظاهر خانه شما زیبا و خاص باشد، چاره‌ای ندارید جز این‌که ساعاتی را در جمعه‌بازارها، دسته‌دوم‌فروشی‌ها، و سمساری‌ها سپری کنید. اگر وقت بگذارید و سری به جمعه بازارها یا دسته‌دوم‌فروشی‌ها بزنید می‌توانید وسایل بسیار باکفیت و زیبایی را با قیمت بسیار اندکی خریداری کنید و سپس آن را براساس سلیقه خود ترمیم کنید. همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید این صندلی‌های زردرنگ زیبا از دسته‌دوم‌فروشی خریداری شده‌اند.

نکاتی که هنگام خرید وسایل دسته‌دوم و قدیمی باید در نظر داشته باشید

  • میزهای کناری و میزهای پذیرایی قدیمی و باکیفیت که دارای طراحی ساده و در عین حال زیبایی هستند را می‌توانید از جمعه‌بازارها یا دسته‌دوم‌فروشی‌ها با قیمت بسیار معقولی خریداری کنید. قیمتی که شاید برابر با قیمت میزهایی جدیدی است که از مواد و مصالحی نامرغوب و بی‌کیفیت ساخته شده‌اند.
  • آیا هنوز نتوانسته‌اید وسیله مورد نظر خود را در دسته‌دوم‌فروشی‌ها یا جمعه بازارها پیدا کنید؟ هیچ ایرادی ندارد. در این حالت می‌توانید یک وسیله خاص را خریداری کرده و آن را به رنگ مورد نظر خود درآورید. البته حتی می‌توانید وسایلی را پیدا کنید که نیاز به ترمیم داشته باشند. در این حالت آن‌ها را ترمیم کرده و سپس رنگ بزنید.
  • وقتی می‌خواهید وسایل قدیمی پارچه‌ای یا روکش‌شده با پارچه را خریداری کنید حتما به دقت آن‌ها را بررسی کنید تا هیچ مشکل خاصی نداشته باشند. برخی از این وسایل دارای لکه‌هایی هستند که به راحتی نمی‌توان از شر آن‌ها خلاص شد و همین لکه باعث می‌شود که نتوانید از آن وسیله استفاده کنید. از سویی دیگر، عوض کردن روکش‌های پارچه‌ای هم هزینه زیادی به شما تحمیل می‌کند.

     

استفاده از پنل کنفی در دیوار اتاق خواب

تابلوی اعلانات اتاق خود را بازسازی کنید و ظاهر جدیدی به آن بدهید

از پارچه‌های کیسه‌ای، پارچه‌های کتان، و یا پارچه‌های بوم نقاشی برای روکش کردن تابلوی اعلانات اتاق خود استفاده کنید. اگر در محله شما کافی‌شاپی وجود دارد که خودش دانه‌های قهوه‌ را عمل می‌آورد، می‌توانید از آن‌ها کیسه‌های مخصوص قهوه‌ها را بگیرید (یا بخرید) یا یک پارچه بوم ارزان‌قیمت را خریداری کرده و آن را روی تابلوی اعلانات بکشید. از چسب‌های تفنگی و یا میخ‌های کوچک برای نصب پارچه‌ها به تابلوی اعلانات استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی : پرده در دکوراسیون داخلی

طراحی ورودی با رنگ های شاد

قلاب‌ها و جالباسی‌های تک‌نفره را جدی بگیرید

خیلی ساده می‌توانید به پلاستیک‌فروشی‌ رفته و یک قلاب و یا جالباسی تک‌نفره پلاستیکی را خریداری کنید. اما ما از شما می‌خواهیم که این کار را انجام ندهید. به دنبال قلاب‌هایی خاص و زیبا باشید و اگر نوع زیبای آن را پیدا کردید، آن را به رنگ مورد علاقه خود درآورید. توجه به جزئیات است که باعث می‌شود فضای خانه شما خاص و منحصربه‌فرد شود. قلاب‌ها یکی از همین جزئیات هستند که می‌توانند تاثیر زیادی بر روی ظاهر خانه شما بگذارند.

مطلب پیشنهادی : ترکیب رنگ های امروزی در دکوراسیون داخلی

طراحی سرویس بهداشتی به سبک کلاسیک

حمام و سرویس بهداشتی را بر اساس سلایق خود طراحی کنید

به جای این‌که به سرعت به بخش وسایل حمام و سرویس بهداشتی فروشگاه‌های بزرگ بروید و وسایلی را خریداری کنید که در همه خانه‌ها وجود دارند، بیشتر به این مسئله فکر کنید و فضای حمام و سرویس بهداشتی خانه خود را بر اساس سلایق و ایده‌های خود طراحی کنید. به هر حال حمام و سرویس بهداشتی هم جزء قسمت‌های مهم خانه هستند و شما باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها بکنید.هم‌چنین می‌توانید به سراغ جمعه بازارها یا دسته‌دوم‌فروشی‌ها رفته و یک آینه قدیمی و زیبا را پیدا کنید. نصب این آینه در حمام جلوه خاصی به فضای شما می‌دهد.
مطلب پیشنهادی : 
سرویس بهداشتی شیک با چند تغییر ساده

استفاده از تابلو در طراحی دکوراسیون حمام

از عکس‌های مورد علاقه خود استفاده کنید

اگر تمام عکس‌های دیجیتالی که می‌گیریم و یا عکس‌هایی که در اینستاگرام می‌گذاریم هیچ‌وقت از کامپیوتر ما خارج نشوند، پس به چه دردی می‌خورند؟ عکس‌های مورد علاقه خود را چاپ کنید و آن‌ها را به صورت یک شبکه منظم و با استفاده از نوار چسب‌های رنگی به دیوار فضای حمام یا سرویس بهداشتی بچسبانید. این عکس‌های ظاهری بسیار خاص و منحصربه‌فرد به حمام و سرویس بهداشتی خانه شما می‌دهند.

 

طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن به سبک مدرن

از اشیای قدیمی به شیوه‌ای جدید و نو استفاده کنید

برای مثال می‌توان چمدان‌های قدیمی را روی همه قرار داد و از آن‌ به عنوان یک میز کناری استفاده کرد و درون آن‌ها را از لباس‌های فصلی و یا کفش‌های کم‌کاربرد پر کرد. هم‌چنین صندوقچه‌های قدیمی را می‌توان روی هم قرار داد و از آن‌ها به عنوان میز پذیرایی استفاده کرد. از آن‌ها به صورت تکی نیز می‌توان به عنوان نشیمن‌های اضافه بهره برد. حسابی به اطراف خود نگاه کنید و ببینید از چه وسایل قدیمی می‌توانید به شیوه‌ای جدید استفاده کنید. این وسایل قدیمی هم باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شوند و هم ظاهری خاص و زیبای به فضای زندگی شما اضافه می‌کنند.

مطلب پیشنهادی : چگونه اتاق نشیمن خود را زیبا کنیم؟

اتاق نشیمن به سبک معاصر

از فروشگاه‌های ارزان‌قیمت خرید کنید… اما برای این کار برنامه داشته باشید

همه ما می‌دانیم که فروشگاه‌هایی وجود دارند که محصولات آن‌ها قیمت معقولی دارد، اما اگر می‌خواهید خانه شما با خانه‌های موجود در کاتالوگ‌های این فروشگاه‌ها یکسان نشود، باید هنگام خرید برنامه داشته باشید و بدانید که چه چیزهایی می‌خواهید خریداری کنید. اگر در آینده‌ای نزدیک قصد نقل مکان به خانه جدیدی را دارید، بهتر است برای مثال از خریدن قفسه‌های بزرگ که نصب سختی دارند خودداری کنید، چون در هنگام اثاث‌کشی باید این قفسه‌ها را دوباره باز کرده و در خانه جدید از اول سر هم کنید. وسایل محکم مانند صندلی، قالیچه، فرش، و میزهای کوچک انتخاب‌های خوبی هستند چون به راحتی می‌توان آن‌ها را جابه‌جا کرد و آسیبی هم به آن‌ها نمی‌رسد. پس هنگامی که قصد خرید از چنین فروشگاه‌هایی را دارید، بهتر است حسابی به وضعیت فعلی و آینده خود توجه کنید.
 

دفتر کار خانگی

با استفاده از رنگ سفید به وسایل ظاهری تمیز و پاکیزه بدهید 

وسایلی مانند فضاهای نگهدارنده کوچک و یا آباژورها اگر به رنگ سفید باشند ظاهری زیباتر و خاص‌تری دارند. علاوه بر این، وقتی تعدادی وسیله سفید رنگ در کنار هم قرار می‌گیرند به فضا جلوه‌ای تمیز و منظم می‌دهند.هم‌چنین وقتی کلیت فضا به رنگ سفید است به راحتی با اضافه کردن وسایل تزئینی و آثار هنری می‌توان به آن رنگ اضافه کرد. اما اگر کلیت فضا شما از وسایلی مختلف با رنگ‌ها متفاوت تشکیل شده باشد نمی‌توان به راحتی به فضا نظم داد. پس هنگام انتخاب وسایل رنگ سفید را در اولویت قرار دهید.

مطلب پیشنهادی : 6 ترفند عالی برای نصب تابلوها در خانه

نشیمن خانوادگی به سبک کلاسیک

کمی در مورد ایده‌های صرفه‌جویی در فضا آموزش ببینید

چهارپایه‌های روکش‌دار که به شکل مکعب هستند انتخاب‌های بسیار خوبی برای خانه اول شما هستند چراکه به شیوه‌های مختلفی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. از این چهارپایه‌ها می‌توان به عنوان میز پذیرایی، نشیمن‌های اضافی، و حتی جایی برای قرار دادن پاها هنگام خستگی استفاده کرد. اگر فضای خانه شما بسیار کم است، بهتر است تلویزیون را به دیوار و در بالای کامپیوتر خود نصب کنید؛ در این حالت میز تحریر شما کارکردی دوگانه‌ خواهد داشت و از این طریق در استفاده از فضا صرفه‌جویی شده است. خواه تلویزیون شما بر روی دیوار نصب شده باشد یا خواه بر روی یک میز ساده، بهتر است تعدادی اثر هنری زیبا را در پیرامون آن نصب کنید تا فضای شما ظاهری خاص‌تر و زیباتر پیدا کند.

مطلب پیشنهادی : دیوار پوش زیبا ، راه حل اقتصادی
 

استفاده از تابلو با طراحی خاص در اتاق خواب

یکی از دیوارها را به آثار هنری و تابلوهای زیبا اختصاص دهید

تعدادی تابلو شامل عکس، نقاشی، نوشته، و غیره که دارای ابعادی متفاوت و همگی سیاه و سفید هستند را بر روی یکی از دیوارهای اتاق خواب خود نصب کنید. استفده از کتاب‌های تصویری که نقاشی‌های زیادی در آن وجود دارد، کارت‌های تبریک، و عکس‌های دیجیتال راه‌های بسیار مقرون به صرفه‌ای برای خلق چنین دیواری در اتاق خواب هستند. هم‌چنین استفاده از قاب‌های سیاه و سفید به مجموعه شما ظاهری یکدست و منسجم می‌دهد و دیوار اتاق خواب شما را تبدیل به یک گالری هنری می‌کنند.
مطلب پیشنهادی : 6 ترفند عالی برای نصب تابلوها در خانه

طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک کلاسیک

یاد بگیرید که از وسایل موروثی استفاده کنید

پیانوی مادربزرگ؟ مبل چوبی عمه بزرگه؟ این وسایل واقعا باارزش هستند و وقتی در کنار وسایل مدرن قرار می‌گیرند زیبایی فضا را دوچندان کرده و ارزش همه چیز را دوبرابر می‌کنند. پس به این وسایل احترام بگذارید و سعی کنید تا آن‌جا که ممکن است از آن‌ها در طراحی داخلی خانه خود استفاده کنید. کافی است کمی در انباری خانه خود جستجو کنید، قطعا چنین وسایلی را به سرعت پیدا می‌کنید.
مطلب پیشنهادی : 10 مدل کابینت شیک و مدرن در آشپزخانه

کوسن هایی بارنگ نارنجی در طراحی دکوراسیون اتاق خواب

اگر به دنبال یک مبل هستید حسابی در این کار دقت کنید

اگر به دنبال خرید یک کاناپه هستید و نوع مورد نظر خود را پیدا نمی‌کنید، به یاد داشته باشید که استفاده دوباره از وسایل کوچک خیلی راحتتر از وسایل بزرگ است. هم‌چنین توجه داشته باشید که کاناپه‌هایی که پشتی‌ها و نشیمن‌های محکمی دارند عمر بسیار زیادی دارند و بادوام هستند. پس هنگام انتخاب کاناپه یا مبل نهایت دقت را انجام داده و با توجه به نیازها و توان مالی خود کاناپه‌ای مناسب و باکیفیت را خریداری کنید. مشورت با افراد حرفه‌ای در این زمینه نیز می‌تواند کمک زیادی به شما در انتخاب کاناپه مورد نظرتان بکند.

مطلب پیشنهادی : طرز فکرتان را به کاناپه تغییر دهید!

لوستر با رنگ طلایی

به روشنایی‌ها و چراغ‌ها توجه ویژه‌ای کنید

هنگامی که می‌خواهید روشنایی‌ها را نصب کنید حتما دستورا‌لعمل روی آن‌ها را بخوانید و پیش از انجام هر کاری، فیوز را زده و جریان الکتریسیته را قطع کنید تا با خیال راحت بتوانید روشنایی را نصب کنید. روشنایی‌ها تاثیر زیادی بر روی ظاهر خانه می‌گذارند و یک چراغ زشت می‌تواند تاثیر زیادی بر روی فضای شما ایجاد کرده و حتی اجزای زیبای اتاق را تحت تاثیر خود قرار دهد. امروزه روشنایی‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی در بازار وجود دارد و شما می‌توانید با هزینه‌ای بسیار کم یکی از آن‌ها را خریداری کنید. فقط هنگام خرید باید به یاد داشته باشید که چه نوع روشنایی می‌تواند با طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما هماهنگ باشد. اگر این نکته را در نظر نگیرید یک لوستر یا روشنایی زیبا اما ناهماهنگ در فضای داخلی خانه تاثیر منفی بر روی آن می‌گذارد. پس روشنایی به همان اندازه اهمیت دارد که دیگر وسایل خانه. خوبی روشنایی‌ها این است که هنگام نقل مکان از یک خانه به خانه‌ای دیگر به راحتی می‌توان آن‌ها را باز کرد و همراه خود برد.

مطلب پیشنهادی : لوستری به زیبایی رنگین‌کمان
 

کاغذ دیواری طرح دار به سبک معاصر

فرش‌ها و قالی‌های زشت را بپوشانید

اگر شما مستاجر هستید و خانه اجاره‌ای شما دارای یک فرش یا قالیچه زشت است، به راحتی می‌توانید با یک قالیچه یا فرش زیبا روی آن را بپوشانید. یک قالیچه طبیعی با طرح‌های هندسی زیبا (مانند طرحی زغالی رنگی که در عکس بالا مشاهده می‌کنید) نه تنها جلوه زشت قالیچه قبلی را از بین می‌برد بلکه به عنوان یک عنصر جذاب و خاص نیز در فضا عمل می‌کند.

مطلب پیشنهادی : 3 سوال مهم در مورد فرش که باید پاسخ آن را بدانید!

حوله های خلاقانه به سبک معاصر

یکی از وسایل مورد علاقه خود را نو کنید

یکی از وسایل مورد علاقه خود را انتخاب کرده و آن را به‌روز کنید و ظاهر جدیدی به آن بدهید. این وسلیه می‌تواند حوله حمام، فنجان‌های قهوه، نمک‌دان، فلفل‌دان، و یا هر وسیله دیگری باشد. مهم نیست این وسیله چیست، تنها چیزی که مهم است این است که شما به این وسیله علاقه داشته باشید و وقتی آن را می‌بینید از بودن آن در خانه خود لذت می‌برید. شما هم نگاهی به اطراف خود بیاندازید، حتما وسیله مورد علاقه خود را پیدا خواهید کرد.

نکته: وقتی به فروشگاه‌های لوازم خانگی سری می‌زنید حتما به قسمت وسایل تزئینی آن نیز بروید. در این قسمت‌ شما با وسایل تزئینی مختلفی روبه‌رو خواهید شد که قیمت چندانی هم ندارند و می‌توانید به راحتی تعدادی از آن‌ها را خریداری کنید. کاسه‌های رنگی، ظروف شیشه‌ای زیبا، و حوله‌های رنگارنگ و طرح‌دار تنها بخشی از این نوع وسایل هستند که هم زیبایند و هم جلوه خاص و ویژه‌ای به فضای زندگی شما می‌دهند.

استفاده از گیاهان در فضا اتاق نشیمن

گیاهان خانگی را فراموش نکنید

اگر فقط امکان خرید یک چیز را برای آپارتمان جدید خود دارید، آن یک چیز باید گل و گیاه باشد. گیاهان سبز و سرزنده فضای زندگی شما را بیش از پیش شبیه به یک خانه واقعی می‌کنند. اگر احساس می‌کنید یکی از اتاق‌های خانه چیزی کم دارد، یک گیاه سبز و زیبا یا یک گلدان گل ارکیده در آن قرار دهید و تغییر را احساس کنید. استفاده از گل‌ها و گیاهان را جزء اولویت‌های طراحی خانه خود بگذارید.

مطلب پیشنهادی : گیاهان آپارتمانی ، طراوت بخش یک دکوراسیون زیبا

 شما نیز خاطرات خود را از اولین آپارتمانی که در آن ساکن شدید را در قسمت بحث و گفتگو با چیدانه در میان بگذارید همچنین قسمت اهالی فن چیدانه می توانند به شما در طراحی دکوراسیون داخلی خانه کمک کنند.

منبع : houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه