Chidaneh.com placeholder image

کمد لباس متفاوت با ایده های کاربردی

به قلم: لاله داورپناه

کمد و اتاق لباس: داشتن یک کمد لباس مرتب، منظم و البته زیبا، دغدغه همه ی ماست. اینکه زمانمان را برای گشتن دنبال وسایلمان هدر ندهیم و در عین حال کمدی داشته باشیم که متناسب با طراحی دکوراسیون داخلی منزل ما باشد. انتخاب گزینه مناسب شاید سخت باشد و یا بخواهید کمد لباسی را که دارید با تغییرات کوچک و مقرون به صرفه سر و سامان بدهید. با چیدانه همراه شوید تا شما را با ایده هایی خلاقانه و مناسب برای کمد لباس تان همراهی کند.

سرویس خواب بالسا

کمد برای فضاهای کوچک

اگر فکر می کنید که اتاق مورد نظرتان کوچک است و قرار گرفتن کمد لباس و لوازم شخصی تان آن را کوچکتر می کند راه حل هایی وجود دارد. می توانید از یک کمد جا دار برای نگهداری از لباس ها، لوازم و وسایلتان استفاده کنید و سقف آن را به تخت خواب تبدیل کنید.

مطلب پیشنهادی: تخت خواب تاشو ، راه حل خانه کوچک
 

در فضاهای کوچک استفاده از فضای زیر تخت گزینه ای بسیار مناسب است. ساخت کشو زیر تخت امکان دسترسی به وسایل را ساده تر می کند.

از فضاهای زیر پنجره ها بهره بگیرید. ساخت قفسه ها و یا باکس های مناسب می تواند به شما کمک کند که فضاهای جدیدی برای نگهداری کفش ها و یا دیگر وسایلتان داشته باشید.

   

حتی از کمترین فضاها دراتاق خود بهره بگیرید. ممکن است عرض فضای که در اختیار دارید کم باشد، اما اگر می بینید عمق آن مناسب است می توانید از کمد های ریلی با ارتفاع زیاد و عرض کم استفاده کنید. با ایجاد طبقات در این کمدها از کفش ها و لباس های خود نگهداری کنید.

مطلب پیشنهادی: طراحی دکوراسیون خانه ای کوچک با وسایل کم جا

نظم دهنده های کمد لباس

نظم دهنده ها در کمد لباس و وسایل

اگر در اتاقتان قفسه ها و یا کمد هایی دارید که نیاز به نظم دهی دارند. چیدانه برای شما پیشنهاداتی دارد. برای جمع و جور کردن وسایل کوچک از سبد ها و باکس هایی استفاده کنید که می توانند در طبقات کمد وسایل شما قرار بگیرند. توجه به انتخاب طرح و رنگ این سبد ها و باکس ها می تواند جلوه ای زیبا به اتاق شما بدهد.
 

آویز های کشویی امکان دسترسی به شلوار ها را برای شما آسان می کند. نگهداری شلوار ها روی این آویزها از چروک شدن آنها جلوگیری میکند.

از جدا کننده های کشو برای نظم بخشیدن به وسایل شخصی و لباس هایتان استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: مرتب کردن کشو ها در سه سوت

از فضای عرضی کمد ها برای آویزان کردن زیورآلات خود استفاده کنید.با این کار همه آنها جلوی دید شما هستند می توانید به راحتی آنها را بیابید.

ایده هایی برای درب کمد لباس

در قاب چوبی درب کمد لباس از آینه استفاده کنید. این کار هم باعث می شود اتاق شما بزرگتر به نظر برسد و هم در هنگام تعویض لباس به راحتی می توانید تصویر خود را در آینه ببینید.

مطلب پیشنهادی: آینه کاری برای خانه ای بزرگ تر و پرنورتر

درب کمد لباس را با رنگ و طرح دیوار های اتاق هماهنگ کنید. حتی می توانید با استفاده از تکه هایی از کاغذ دیواری هایی که در اتاق استفاده کردید درب کمد لباس را بپوشانید.

از سطح داخلی کمدتان به عنوان محلی برای یادداشت هایتان استفاده کنید. با نصب استیکر های کوچک یادداشت و یا تخته سیاهی که بتوان نوشته های روی آن را تغییر داد. حتی می توانید با قفسه های کوچک فضایی برای نگهداری از ابزار و وسایل کوچک فراهم آورید.

مطلب پیشنهادی: تو خونه تخته سیاه هم لازم میشه!

رگال های خلاقانه جایگزین های مناسب برای کمد لباس

رگال های متصل به دیوار امکان نصب کنسول هایی را در قسمت بالای خود ایجاد می کنند که که می توان از آنها نیز برای نگهداری لوازم شخصی و یا وسایل تزئینی استفاده کرد.

رگال هایی که در قسمت پایین آنها کشو تعبیه شده است از وسایل شما در کشو نگهداری می کنند. این رگال ها ظاهری متفاوت به خانه شما می دهند.

رگال های ترکیبی خلاقانه می توانند فضای اتاق را جذاب و دلپذیر کنند. این نوع رگال ها با امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهند، اجازه می دهند که لباس ها و وسایل شما در دسترس باشند.

می توانید با استفاده از نردبان های قدیمی و تخته چوب هایی که از انباری بیرون می آورید رگال بسازید و از آنها استفاده بهینه بکنید.

با نصب میله هایی روی دیوار به جای داشتن کمدی برای نگهداری کفش ها، می توانید به راحتی به کفش های پاشنه دار خود نظم و ترتیب بدهید.

متخصصان و فعالان در حوزه معماری داخلی در قسمت اهالی فن چیدانه آماده هستند تا به شما در تغییر دکوراسیون داخلی منزل تان کمک کنند.

نویسنده: لاله داورپناه | گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه