Chidaneh.com placeholder image

گشتی در خانه نیم وجبی یک دختر ایرانی

به قلم: لاله داورپناه

فضاهای کوچک :چطور می‌توان یک سوئیت کوچک را به فضایی دوست داشتنی تبدیل کرد؟!  همه ما شنیده‌ایم که خانه هرچقدر بزرگ‌تر باشد دلباز‌تر است! اما الهام پیرزاد کسی است که یک سوئیت کوچک ۳۰-۴۰ متری دارد و با طراحی زیبای خانه‌اش همه معادلات این جمله را به هم ریخته. او با طراحی داخلی این خانه نشان داد که خانه هر چقدر هم که کوچک باشد باز هم داشتن دکوری جذاب در آن امکان پذیر است. او یک گرافیست است و بازی با رنگ‌ها را به خوبی می‌داند. این قضیه کاملا از تصاویر داخلی خانه‌اش قابل مشاهده است. همراه با گزارشگر چیدانه در خانه کوچک الهام پیرزاد گشتی بزنید.

تابلو فرش ریحان

طراحی داخلی خانه در کنار اصولی که دارد کاملا سلیقه‌ای است. فارغ از اینکه به نظر شما خوب یا بد به نظر می‌رسد همین که برای صاحب‌اش آرامش بخش و دوست داشتنی است کافی است. هیچ استاندارد و فرمول خاصی برای موفقیت شما در چیدمان فضای داخلی خانه وجود ندارد. طراحی داخلی خلق می‌شود و هر کسی با توجه به سلیقه خاص خودش و با رعایت اصولی ساده می‌تواند فضایی متناسب خلق کند.

مطلب پیشنهادی : خانه ای به رنگ آرامش!

مهمترین مسئله داشتن انتخابی درست و به جا است. قبل از شروع به طراحی داخلی خانه‌تان حتما از خودتان بپرسید که شما در چه فضایی احساس آرامش خواهید کرد؟ سوالی که قطعا الهام پیرزاد در زمان طراحی داخلی این خانه از خودش پرسیده.

هر فردی با توجه به فضایی که دارد قدرت انتخاب دارد! یعنی اینکه وسایل یک خانه 100 متری را نباید در یک سوئیت کوچک جا دهید. در این سوییت کوچک خوش رنگ هم همین اتفاق افتاده.

طراح این فضا با توجه به محدودیت فضایی که داشته، خودش تخت خوابی مناسب طراحی کرده. الهام پیرزاد می‌گوید قبلا در یک عکس همچین چادری را  می‌بیند که نظرش را جلب می‌کند و تصمیم می گیرد از آن به عنوان تخت خواب استفاده کند. او می‌گوید دو راه حل پیش رو داشته، یکی اینکه مبل تخت خواب شو بخرد و راه حل بعدی اینکه کاناپه بخرد. هر دو این موارد با داشتن ۲ عملکرد فضای کمتری را اشغال می‌کرد. البته در ‌‌نهایت او این مدل تخت را انتخاب می‌کند! همان طور که در تصویر می‌بینید این تخت شبیه به یک چادر است. دور این فضای تخت کاملا توسط پارچه محصور شده است.  

مطلب پیشنهادی : تخت خواب تاشو ، راه حل خانه کوچک

در بدو ورود به این خانه با یک باغ گل ۲*۳ متری رو به رو می‌شوید! فضایی بسیار زیبا، سبز، آرامش بخش و البته کوچک. با‌‌ دیدن فضای ورودی این خانه شما قطعا با خودتان خواهید گفت چقدر خوب از این فضا استفاده شده!

مطلب پیشنهادی : ایل خانه همنشینی مدرن خانواده ایرانی

همه خانم‌های خانه دار به خوبی می‌دانند جا دادن وسایل در یک خانه کوچک کار چندان آسانی نیست. اینکه تمام وسایلی که حتی قبلا در یک خانه ۷۰ متری وجود داشته را در فسقل جا دکور کنید نیاز به دقت و توجه بالایی دارد.

مطلب پیشنهادی : بازسازی خانه ایران خانم ، نفسی دوباره در کالبد اصفهان

اینجا خانه‌ای است با قدمتی بالای ۳۵ سال! قطعا شما هم اگر عکس‌های قبلی این سوئیت کوچک را می‌دیدید شگفت زده می‌شدید. الهام پیرزاد حتی از پوسته‌های روی چوب جعبه میوه هم برای دیوار پوش‌های منزل‌اش استفاده کرده. قسمت‌هایی از دیوار را هم با رنگ‌های انگشتی پوشش داده است. رنگ غالب چوب‌های استفاده شده در این فضا قهوه‌ای رنگ است. در نهایت تنها یک جمله در رابطه با این خانه می‌توان گفت: در اینجا از کمترین فضا بهترین استفاده شده است.

اگر شما هم خانه کوچکی دارید، سوالات خود را برای طراحی دکوراسیون داخلی آن در قسمت بحث و گفتگو با چیدانه در میان بگذارید. هم چنین متخصصان و فعالان در این حوزه در قسمت اهالی فن چیدانه آماده هستند تا به شما در تغییر دکوراسیون داخلی منزل تان کمک کنند.

مطالب بیشتر :سرویس بهداشتی با نورپردازی خیره کننده

دکوراسیون ، طراحی و معماری داخلی ، تفاوت در چیست؟

 ترکیب رنگ ها برای یک خانه رنگین کمانی

طراحی رستوران ژاپنی با شکوفه های گیلاس در اسپانیا

نویسنده : شیرین کرمی | گردآوری شده در تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
nazanin kd در تاریخ 21 اسفند 1393
خونه این دختر عالیه.کاش منم اینقدر جسارت داشتم تا خونه خودم رو توی این غالب ببرم.
avina در تاریخ 23 اسفند 1393
در عین حالی که خونه کوچیک هستش اما همه وسایل در جای مناسب خودشون هستند. واقعا سلیقه و دقت خوبی به کار رفته

ثبت دیدگاه