Chidaneh.com placeholder image

اتاق های خانه خود را در 5 مرحله زیبا کنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفند های دکوراسیون : یک مشکل رایج و البته مشترک در بسیاری از خانه‌ها وجود دارد: اتاق شما خیلی ظاهر بدی ندارد، خیلی سطحی است، و یا تمام اجزا در یک هماهنگی کامل قرار ندارند و خب البته شما نمی‌دانید چگونه این مشکل را حل کنید. اگر این جمله‌ها برای شما هم آشناست، اتاق شما به احتمال زیاد به یک بازنگری نیاز دارد. به جای این‌که همه وسایل را عوض کنید (که هزینه زیادی هم در بر دارد)، خوب به اطراف خود نگاه کنید و وسایل زیبا و خاص را مشخص کنید و سپس دست به انتخاب‌های هوشمندانه‌ای در مورد خرید وسایل جدید بزنید. ما در این مطلب برای این کار 5 مرحله را به شما معرفی می‌کنیم که عبارتند از: جابه‌جا کردن یا بیرون ریختن،  تعدیل،  رنگ کردن، تغییر دادن، و در نهایت خرید کردن. با انجام درست این 5 مرحله ساده، اتاق شما از این رو به آن رو می‌شود. البته به یاد داشته باشید که در برخی از اتاق‌ها نیاز به انجام هر 5 مرحله نیست، بلکه برای مثال می‌توان از مرحله 2 یا 3 کار را آغاز کرد. پس با چیدانه همراه باشید تا با هم این روش ها را بررسی کنیم.

میز سبز رنگ در اتاق نشیمن به سبک مدیترانه ای

قالیشویی ادیب

1. جابه‌جا کردن یا بیرون ریختن

پیش از این‌که چیز جدیدی به اتاق خود اضافه کنید (حتی رنگ)، اولین گام جابه‌جا کردن و یا بیرون ریختن وسیله‌ای است که فضای کلی اتاق شما را خراب کرده است. هر نوع مبلمان کهنه و یا ناهماهنگ، وسایل تزئینی که کهنه شده و یا ظاهر اولیه خود را از دست داده‌اند، و اشیای دیگری که متعلق به اتاق‌های دیگر هستند و باعث شلوغی فضا شده‌اند را از اتاق خود خارج کنید. پس از این کار نوبت به گردگیری کردن و از بین بردن گرد و خاک زیر مبل‌ها و کمد‌ها و دوده‌ها از پنجره‌ هاست. در این مرحله تمام وسایل اضافی باید از اتاق شما خارج شوند و باید حسابی اتاق شما سر و سامان بگیرد.

مطالب پیشنهادی : کف پوش‌های طبیعت دوست در حمام

انواع دیوارهای جداکننده در طراحی دکوراسیون داخلی !

اتاق خواب به سبک انتقالی

2. تعدیل

اکنون که تمام وسایل موجود در اتاق مورد بررسی و بازنگری قرار گرفتند، اکنون نوبت به توجه و تمرکز روی وسایل موجود است. می‌توانید در این مرحله با یکی از دوستان خود که در طراحی سررشته دارد مشورت کنید، اما عکس گرفتن از اتاق و نگاه کردن به جزئیات آن در حال و هوایی دیگر (مثلا در یک کافی‌شاپ و یا هنگام نوشیدن یک فنجان چای) می‌تواند به شما کمک زیادی کند. هدف از این مرحله پیدا کردن حداقل یک وسیله برای بازنگری و تعدیل است.
در این‌جا ما تعدادی از ایده‌های مربوط به این مرحله را با شما در میان می‌گذاریم:

  • تعویض رویه یک صندلی یا نیمکت.
  • رنگ کردن قاب آینه.
  • کوتاه کردن پایه میز تحریر برای تبدیل کردن آن به یک میز پذیرایی.
  • اضافه کردن چرخ به یک میز.
  • رنگ کردن پایه‌های یک صندلی یا میز.
  • رنگ کردن کشوهای یک دراور.
  • عوض کردن دستگیره‌های کابینت‌ها.
  • اضافه کردن یک عنصر تزئینی به یک صندلی عثمانی، یک آباژور، و یا پرده‌ها.

رو مبلی های سفید در طراحی اتاق نشیمن به سبک ساحلی

تعدیل به معنی ساختن یک چیز جدید هم هست؛ مانند عوض کردن روکش‌های نشیمن و پشتی مبل‌ها که در این حالت مبل‌ها ظاهر تازه‌ای به خود می‌گیرند. وقتی مشغول دوختن یک رویه جدید برای نشیمن‌ مبل‌ها هستید، سعی کنید طول آن را طوری انتخاب کنید که پایه‌های کاناپه یا صندلی‌ها را نیز بپوشاند. گاهی یک تغییر کوچک می‌تواند یک تغییر بزرگ در حس و حال کلی یک اتاق ایجاد کند.

مطالب پیشنهادی : راه‌پله‌هایی خاص با طراحی‌هایی منحصربه‌فرد

طراحی اتاق خواب مستر متناسب با نیازهایتان

استفاده از مبل آبی در اتاق نشیمن انتقالی

3. رنگ کردن

حتی اگر سال گذشته هم دیوارهای اتاق را رنگ کرده باشید باز هم اثراتی نامطلوب روی دیوار ایجاد شده است که می‌توان آن‌ها را به سادگی ترمیم کرد. حفره‌های کوچک ایجادشده توسط میخ‌ها را پر کنید و سپس از باقی‌مانده رنگ‌ها روی آن را بپوشایند تا دیوار اتاق شما مانند روز اولش شود.اگر زمان زیادی از آخرین باری که دیوارهای اتاق خود را رنگ کرده‌اید می‌گذرد، می‌توانید آن‌ها را به رنگ جدیدی درآورده و حال و هوای کلی اتاق را دگرگون کنید. گرایش جدیدی که در رنگ کردن دیوارها وجود دارد استفاده از یک دیوار متفاوت است. به این معنی که همه دیوارها به جز یک دیوار را به رنگ دلخواه خود درآورده و دیوار باقی‌مانده را به رنگی متناسب درمی‌آورید. برای ایجاد فضایی لوکس‌تر و در عین حال یک‌دست‌تر می‌توانید چارچوب‌ها و سقف‌ها را نیز رنگ کنید. 

مطالب پیشنهادی : خانه خود را متفاوت رنگ کنید!

 ایده های خلاقانه برای سقف اتاق خواب کودک

کتابخانه طوسی رنگ در اتاق نشیمن

یکی دیگر از راه‌های تغییر دادن ظاهر خانه که تاثیر زیادی در حس و حال آن می‌گذارد، رنگ کردن قسمت‌های پیش‌ساخته، مانند قفسه‌ها یا فرورفتگی‌هاست. بهترین انتخاب در این مورد رنگ طوسی است، چراکه رنگ طوسی در هر فضایی خوب از آب درمی‌آید، ظاهری شیک و مدرن به فضا می‌دهد، و در عین حال هماهنگ کردن دیگر اجزای اتاق با آن راحت است.

مطالب پیشنهادی : ۱۰ مدل کابینت شیک و مدرن در آشپزخانه

۱۰ راه برای درخشش بیش‌تر پالت خنثی

پرده های فیروزه ای روشن در اتاق نشیمن

4. تغییر دادن

پس از پایان مرحله رنگ کردن اکنون زمان تغییر چیدمان مبلمان اتاق است. در این مرحله سعی کنید خلاقانه عمل کنید تا یک تغییر محسوس در اتاق ایجاد شود. سعی کنید نقطه کانونی اتاق را از فضای تلویزیون به سمت شومینه یا پنجره‌ای که دارای منظره زیبایی است منتقل کنید.اگر همیشه عادت داشتید کاناپه را به یکی از دیوارها بچسبانید، این بار سعی کنید آن را به مرکز فضا نزدیک‌تر کنید، و یا یک میز مخصوص کاناپه به فضا اضافه کرده و روی آن یک آباژور زیبا قرار دهید. هم‌چنین می‌توانید تخت‌خواب خود را به دیوار دیگری بچسبانید، جای صندلی‌ها را تغییر دهید، و گیاهان خانگی را به فضایی دیگری ببرید. در این مرحله سعی کنید وسایل را به طور کامل به شیوه‌ای جدید کنار هم بچینید. خوبی این کار این است که اگر از جای جدید وسیله مورد نظر خوش‌تان نیامد به سرعت و البته به راحتی می‌توانید آن را سر جای اول خود قرار دهید.

مطالب پیشنهادی : مبلمان رنگى، تحولى زیبا در دکوراسیون داخلى !

۷ میز تحریر برای زیبایی اتاق کار

میز های نارنجی  در اتاق نشیمن

درست پس از اتمام مرحله رنگ کردن، زمان خوبی برای نصب کردن تابلوهای جدید به دیوار است. سعی کنید تمام تابلوهای نقاشی و عکس خود را به صورت گروه‌های مختلف روی زمین قرار داده و از بین آن‌ها تابلوهای مورد نظر خود را انتخاب کنید. در کنار این تابلوها چند شی تزئینی، مانند کارت پستال یا پوستر، قرار دهید تا دیوار شما ظاهری متفاوت و خاص بگیرد. هم‌چنین می‌توانید عکس‌های مورد علاقه خود را از درون آلبوم‌ها بیرون آورده و یکی از دیوارها را به عکس‌های خانوادگی خود اختصاص دهید.

مطالب پیشنهادی : دکوراسیون داخلی منظم و زیبا با این ۱۵ راه حل

آینه و کنسول عناصر جلوه بخش دکوراسیون منزل شما!

طراحی لوسترهای مدرن برای اتاق نشیمن

5. خرید کردن

خیلی مهم است که این مرحله را پس از پایان یافتن 4 مرحله قبلی انجام دهید. در این مرحله شما به وضوح می‌دانید که فضای شما به چه چیز جدیدی نیاز دارد و در نتیجه به سرعت دست به کار شده و وسیله مورد نظر را خریداری می‌کنید. سراغ وسایلی بروید که تاثیر خاصی در اتاق شما ایجاد می‌کنند. این وسیله می‌تواند یک آباژور زیبا، یک اثر هنری معروف و خاص، یا یک روتختی طرح‌دار و رنگی برای تخت‌خواب باشد.

مطالب پیشنهادی : رنگ سبز جلوه طبیعت در دکوراسیون داخلی

دیوار آجری ارزان ، تحولی در دکوراسیون داخلی

منبع : houzz | گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه