Chidaneh.com placeholder image

11 پیشنهاد خانه داری برای خانم های با سلیقه

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون : ایده های کوچکی که به وسیله آن ها بتوان خانه را طبقه بندی و نظم دهی کرد، همیشه موضوع جالب و جذابی برای خانم های خانه دار بوده و هست. دراین میان اگر به وسیله ی این ایده ها بتوان طراحی دکوراسیون داخلی منزل را نیز تغییر داد، آن ها را خوشحال تر خواهد کرد. از این رو چیدانه تصمیم گرفته است تا برای شما خانم های خانه دار ایده هایی را از جمع آوری کند تا بوسیله آن ها هم بتوانید خانه تان را نظم دهی کنید و هم از این ایده ها برای تزیین دکوراسیون داخلی منزل تان استفاده کنید، پس با چیدانه همراه باشید.

دوخت پرده برای مخفی کردن وسایل زیر میز

تابلو فرش ریحان

1- ایده ای کوچک برای مخفی کردن وسایل زیر میز

در خانه های کوچک امروزی باید از تمام فضاهای موجود در خانه به نحو مناسب استفاده کرد، زیر میز ها معمولا جای مناسبی برای قرار دادن وسایل دم دستی می باشد. پس برای این که بتوانید هم از این فضا ها استفاده کنید و طوری آن ها را بپوشانید که دیگران قادر به دیدن آن نباشند، می توانید برای میز هایتان از رومیزی های بلند استفاده کرده و یا برای زیر میزهایتان پرده های فانتزی بدوزید.

لیست شرکت های فعال در حوزه وسایل و لوازم دکوری در اهالی فن چیدانه

دوخت کوسن هایی خلاقانه

2- دوخت کوسن های فانتزی برای اتاق ها

کوسن ها قدرت زیادی برای ایجاد تغییر و تحول در طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما دارند، پس اگر در منزل تکه پارچه هایی دارید که تصمیم دارید آن ها را دور بریزید، چیدانه به شما پیشنهاد می کند که از آن ها استفاده بهتری کرده و از آن ها کوسن هایی خلاقانه بسازید که بتوانید برای تزیین اتاق نشیمن خود از آن ها بهره ببرید.

تزیین اتاق خواب با استفاده از پشتی و کوسن

3- دکوراسیون داخلی منزل و پشتی های رنگارنگ

برای تزیین دکوراسیون داخلی می توانید از پشتی های رنگارنگ که حس و حال ایرانی رو به فضا القا می کنند، استفاده کنید. این پشتی ها با طرح ها و نقش های سنتی خود می توانند احساس خوبی را به شما منتقل کنند و باعث می شوند تجربه جدیدی از یک فضای شاد داشته باشید.

پنل هایی برای یادداشت ها روزانه با استفاده از سینی های قدیمی

4- استفاده از وسایل قدیمی برای تزیین خانه

از وسایل قدیمی و از کار افتاده ی منزل تان می توانید به عنوان وسایل تزیینی جدید استفاده کنید. به عنوان مثال سینی های قدیمی و رنگ و رو رفته خود را می توانید دوباره رنگ بزنید و از آن ها به عنوان پنل هایی برای یادداشت های روزانه خود استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی : انواع دیوارهای جداکننده در طراحی دکوراسیون داخلی !

ساخت تابلو برای دیوار با استفاده از سینی های رنگ شده

5- سینی هایی برای آویزان کردن به دیوار

حتی از این سینی ها می توانید به عنوان تابلوهایی برای تزیین دیوار آشپزخانه و یا حتی اتاق کارتان استفاده کنید. داخل این سینی ها را با طرح های فانتزی و خلاقانه تزیین کنید و از دیدن آن ها لذت ببرید.

مطالب پیشنهادی : دکوراسیون آشپزخانه کوچک با ایده های بزرگ

ساخت میز خلاقانه با استفاده از فایل های نگهداری کاغذ

6-درست کردن میز با استفاده از فایل های نگهداری کاغذ

اگر شما هم بعد مدت طولانی تصمیم گرفتید تا سر و سامانی به فایل های نگهداری کاغذ خود بدهید و مقداری از آن ها دور بریزید، چیدانه به شما پیشنهاد می کند تا از این فایل ها  استفاده خلاقانه ای داشته باشید و با تعدادی پیچ و مهره از ان ها میزی برای اتاق کار همسرتان بسازید. این میز ها علاوه بر این که جز وسایل دکوری خلاقانه به شمار می آیند، حس و حال کار را نیز به اتاق منتقل می کنند.

مطلب پیشنهادی : ۷ میز تحریر برای زیبایی اتاق کار

قفسه هایی خلاقانه برای نگه داری وسایل

7- شلف هایی با عناصر تزیینی زیبا

این فایل های نگهداری می توانند برای طبقه بندی و نظم دهی وسایل و تجهیزات اتاق شما نیز کاربرد داشته باشند. می توانید آن ها را به زیر شلف های خود وصل کرده و به این ترتیب هم چهره ای نو به شلف های خود ببخشیدو هم آن ها را کاربردی تر بسازید.

مطلب پیشنهادی : ۸ ایده زیبا برای استفاده از شلف ها

ساخت جا سشواری با فایل های نگهداری کاغذ

8- استفاده از فایل های نگهداری از کاغذ برای نظم دهی کمد ها

حتی این فایل ها را می توانید برای وسایل بزرگتر و سنگین تر نیز استفاده کنید. به این ترتیب پشت درهای کمد های  شما نیز کاربردی خواهد شد. به این ترتیب شما می توانید از فضاهای بیشتری در خانه خود بهره و استفاده ببرید.

استفاده از فایل های نگهداری کاغذ برای نگه داری لوازم

9- نمونه ای دیگری از خلاقیت با فایل های نگهداری کاغذ

این هم نمونه ی دیگری از استفاده خلاقانه از فایل های نگهداری کاغذ. حتی اگر از رنگ این فایل ها خوشتان نمی آید و یا احساس می کنید رنگ آن ها با رنگ دکوراسیون داخلی خانه تان هماهنگ نیست می توانید از کاغذ کادو های رنگارنگ و هماهنگ با دکوراسیون داخلی خانه تان برای پوشش سطح این فایل ها استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی : مبلمان رنگى، تحولى زیبا در دکوراسیون داخلى !

لیمو و ایده های خانه داری

در میان این همه ایده های کاربردی برای دکوراسیون داخلی خانه،بد نیست به چند نکته ی خانه داری نیز اشاره کنیم. خواص لیمو بر کسی پوشیده نیست، اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که لیمو چگونه می تواند شما را یک خانم خانه دار حرفه ای جلوه دهد؟ با چیدانه همراه باسید تا با هم نگاهی به کاربردهای لیمو در خانه داری بیاندازیم.

سفید نگه داشتن سیب ها به وسیله لیمو برای سالاد میوه

10- جلوگیری از سیاه شدن رنگ سیب ها برای درست کردن سالاد میوه

اگر قصد دارید برای مهمانی آخر هفته تان سالاد میوه درست کنید و نگران سیاه شدن رنگ سیب های تان هستید، لیمو این مشکل را به راحتی حل خواهد کرد. فقط کافی است تا سیب ها را بری مدتی  در مخلوطی از آب و تعدادی لیموی برش خورده قرار دهید. با این کار می توانید از سیاه شدن رنگ سیب هایتان جلوگیری کنید.

تمیز کردن اثرات آب از روی شیرآلات با استفاده از لیمو

11- لیمو، پاک کننده لکه های آب از روی شیر آلات حمام و سرویس بهداشتی 

اگر مدتی است که با لکه های آب به جا مانده روی شیر آلات حمام و سرویس بهداشتی خود درگیر هستید، لیمو به راحتی آن ها را پاک می کند و آن ها برق می اندازد. فقط کافی است تا یک لیموی تازه را برش داده و آن را روی سطح لک شده شیر آلات بکشید و از نتیجه آن لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی : سرویس بهداشتی لوکس و نکات مهم در طراحی داخلی

شما نیز ایده ها و نظرات خود را در زمینه وسایل تزیینی که خودتان ساخته اید و همچنین نکات خانه داری، با چیدانه و در قسمت بحث و گفتگوبه اشتراک بگذارید. همچنین اهالی فن چیدانه آماده هستند تا به شما دوستان و همراهان گرامی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان کمک کنند.

نویسنده : شمیم آقازاده| گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه