Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون منزل شیک در سال 2015

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون : روزی روزگاری یک خانه شیک خانه‌ای بود پر از زرق و برق، لایه‌های فراوان پارچه و بافته‌های مختلف. در دنیای امروز ما چنین خانه‌هایی، که در آن‌ها همه وسایل به شکلی بی‌نقص با یکدیگر تناسب داشتند، کهنه و قدیمی به نظر می‌رسند. اول این که ما دیگر زمان کافی برای سر و کله زدن و یکدست کردن مجموعه وسایل و تبدیل همه وسایل خانه به چیزی شبیه به عکس‌های مجلات نداریم. دوم، اگر هم چنین زمانی داشتیم (یا برای این کار یک طراح داخلی استخدام می‌کردیم) دیگر چه کسی دلش ظاهری یکدست می‌خواهد که در آن همه وسایل با یکدیگر هماهنگ باشند؟معنای جدید شیک بودن در طراحی چیست؟ در سال پیش‌رو، یعنی سالی پر از فرصت‌هایی برای پیشرفت که ده سال پیش غیرممکن به نظر می‌رسیدند، یک خانه شیک چه خصوصیاتی خواهد داشت؟در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تعریف جدید شیک بودن در سال 2015؛ سالی که در آن شیک بودن معنای خیلی ظریف‌تر و مینیمال‌تری از آنچه در خانه مادربزرگ شما وجود داشته پیدا کرده است.پس با چیدانه همراه باشید تا با هم نگاهی به این اصول بیاندازیم.

قالیشویی ادیب

خطوط مشخص و مینیمالیسم در دکوراسیون منزل شیک

همه ما با یک خانه مدرن آشنا هستیم که درون آن را چیز زیادی پر نکرده است. به نظر می‌رسد که باید به سوی دیگر گستره طراحی برویم و همه چیزهای «شلوغ‌پلوغ» را کنار گذاشته و تا جای ممکن به سمت عریانی فضا برویم. این زیبایی‌شناسی مینیمالیستی فواید خاص خود را دارد: دیگر خبری از به هم ریختگی نیست، گردگیری و نظافت کمی لازم است (چرا که وسایل کمی وجود دارند که خاک روی آن‌ها بنشیند)، کف‌پوشی ساده و سخت و شاید حس آرامش برای کسی که از خیابان‌های شلوغ شهر قدم به داخل خانه‌اش می‌گذارد.

مطلب پیشنهادی  : بازسازی ویلای مدرن جمع و جور!

به اعتقاد ما شیک بودن در سال 2015 یعنی خطوط مشخص؛ خطوطی که می‌توان آن‌ها را بدون شلوغ کردن فضا و ساده نگه داشتن مبلمان وارد اغلب خانه‌های مدرن کرد. مینیمالیسم هم انتخابی بسیاری منطقی به نظر می‌رسد چرا که نه تنها از زندگی شلوغ و دیوانه‌وار ما فاصله می‌گیرد بلکه به عناصر طراحی و معماری نیز اجازه می‌دهد خود را به خوبی به نمایش بگذارند. ما ساکنان این روزهای جهان، افرادی آشنا به طراحی هستیم (اتفاقی که شاید به لطف سایت‌هایی مثل Pinterest یا مکان‌هایی مثل Freshome رخ داده باشد) و برای همین هم دلمان می‌خواهد که خطوط مشخص و کیفیت مبلمان‌مان در مرکز توجه قرار گیرند و از شلوغی اضافه دوری شود.ولی اگر شما از علاقمندان سبک مینیمالیسم نباشید چه؟ ادامه مطلب را بخوانید تا در مورد ایجاد فضایی شیک در خانه خود اطلاعات بیشتری به دست آورید.

مطلب پیشنهادی : مبلمان رنگى، تحولى زیبا در دکوراسیون داخلى !

اگر به طراحی دکوراسیون مینیمالیسم علاقه نداشته باشیم چه؟

جدا از فوایدی که در بالا برای یک خانه به سبک مینیمال گفته شدند، باز هم افراد زیادی (از جمله خود نویسنده) وجود دارند که می‌خواهند اطرافشان پر باشد از اشیای مورد علاقه‌شان؛ آن‌ها خانه‌ای تمیز و مدرن می‌خواهند که در عین حال فضای گرم یک خانه را هم داشته باشد؛ آن‌ها می‌خواهند خرده‌ریزهایشان را در اطراف خود داشته باشند و چند دسته از کتاب‌های مورد علاقه‌شان را هم گوشه و کنار خانه قرار دهند.درست است که خطوط مشخص در بالای لیست شیک بودن قرار می‌گیرند ولی این الزاما به این معنا نیست که شما حتما باید برای شیک بودن یک خانه مینیمالیستی داشته باشید. خانه‌ای که با لایه‌هایی از هنر، رنگ و شخصیت خاص شما پر شده باشد نیز بدون تردید شیک خواهد بود.

مطلب پیشنهادی :سبک های دکوراسیون داخلی: رمانتیک، مینی مالیسم و کانتری 

در واقع به نظر ما نمونه عالی یک خانه شیک، خانه‌ای است که در آن قواعد را بشکنید و به جای قرار دادن لوازمی متناسب و هماهنگ در آن از ترکیبی تلفیقی از مبلمان  استفاده کنید و آن‌ها را به گونه‌ای با فضا ترکیب کنید که حال و هوایی منحصر به فرد و اختصاصی برای شما داشته باشد.

خانه‌ای شیک و زیبا است که پاسخگوی نیازهای تکنولوژی باشد

راه فراری از سیم‌ها، آیپدها و آیفون‌ها، تبلت‌ها و شارژرهای فراوان وجود ندارد و برای خراب کردن یک طراحی شیک هیچ چیزی بدتر از توده‌ای به هم ریخته از این وسایل تکنولوژی نیست. با این وجود ما به این وسایل «نیاز» داریم چرا که آن‌ها دیگر واقعا تبدیل به عضوی از بدن ما شده‌اند.چطور می‌توان با وجود این سیم‌ها و کابل‌های درهم و برهم شیک بودن فضا را حفظ کرد؟ با تبدیل خانه به فضایی که پاسخگوی این نیازها باشد. سازندگان خانه‌ها به سرعت به جنبش هماهنگی خانه با تکنولوژی روز می‌پیوندند و خانه‌ها را به شکلی طراحی می‌کنند که همه چیز در خود داشته باشند.

مطلب پیشنهادی : خانه کم مصرف و دوستدار محیط زیست

 اتوماسیون هوشمند، بهره‌وری انرژی، محل‌های مخصوص شارژ توکار، کنترل مجازی آب و هوا، سیستم امنیتی مجازی… بدین ترتیب در واقع می‌توانید تمام اجزای خانه را از هر جایی که هستید با فشار یک دکمه کنترل کنید. به این می‌گویند شیک بودن در سال 2015!به نظر می‌رسد که کارتون جتسون‌ها (Jetsons) خیلی هم از واقعیت دور نبود و اگر ماشین پرنده را در نظر نگیریم، ما واقعا داریم در آینده زندگی می‌کنیم.

رنگ‌هایی شیک برای دکوراسیون داخلی سال 2015

نمی‌شود از شیک بودن در طراحی حرف زد و اشاره‌ای به رنگ نکرد. با این که انتخاب رنگ چیزی کاملا شخصی است ولی رنگ‌هایی در حال ورود به بازار هستند که بیان کامل شیک بودن هستند.شاید برخی از شما از قبل با رنگ پنتون (Pantone) امسال یعنی مارسالا (Marsala) آشنا باشید. این رنگ کبود سرخ را به عنوان رنگی «با جذابیتی ظریف و رنگی که شما را در آغوش گرم خود فرو می‌برد» توصیف کرده‌اند. توصیفی شیک است، نه؟ برخی از فعالان طراحی داخلی مخالف این نظر هستند و می‌گویند احساس خوبی نسبت به این رنگ ندارند.

مطلب پیشنهادی : خانه ای شیک با رنگ سال ۲۰۱۵ 

اگر نظر شما به این دسته نزدیک‌تر است می‌توانید به برخی از رنگ‌های شیک دیگری که این روزها روی قلم‌موها دیده می‌شود نگاه کنید. برای مثال به پیش‌بینی شرکت شروین-ویلیامز (Sherwin-Williams) در مورد 40 رنگ‌ برتر سال 2015. به نظر ما پالیت کریسالیس (Chrysalis) که مجموعه‌ای از رنگ‌های آرم و ملایم سبز است، بهترین انتخاب شیک آن‌ها است.

مطلب پیشنهادی : رنگ سبز جلوه طبیعت در دکوراسیون داخلی

شیک بودن در سال 2015 به چه معنا است؟ به اعتقاد ما همه مواردی که در بالای اشاره شدند و در زیبایی‌شناسی مدرن جای می‌گیرند معنای شیک بودن در سال 2015 را می‌سازند: مینیمالیسم، خطوط مشخص، ترکیبات تلفیقی و رنگ‌های ملایم، همه در ایجاد خانه‌ای شیک در سال 2015 ارزشی یکسان دارند.

شما نیز ایده های خود را برای داشتن طراحی داخلی یک خانه شیک با چیدانه و دیگر کاربران در بخش مشاوره دکوراسیون در میان بگذارید.

اگر مشغول ساخت خانه، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. به نمونه کارهای آن‌ها خوب دقت کنید: این پروژه‌ها چه‌قدر شبیه خانه ایست که شما می خواهید؟ با خود صادق باشید، یک عمارت بزرگ ممکن است بسیار زیبا باشد، اما هیچ نکته مشترکی با خانه کوچک شما نداشته باشد. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

منتظر شنیدن ایده‌ها و سوالات شما در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه هستیم. 

منبع : freshome | گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه