Chidaneh.com placeholder image

گشتی در دکوراسیون داخلی کافه لمیز های تهران

به قلم: لاله داورپناه

رستوران و کافی شاپسال‌هاست که در کشور ما کافی‌شاپ‌ها رونق پیدا کرده‌اند و هر روز بر تعداد افرادی که از کافی‌شاپ‌ها برای انجام قرارهای دوستانه و یا ملاقات‌های کاری استفاده می‌کنند افزوده می‌شود. نوشیدنی که در تمام کافی‌شاپ نقش محوری بازی می‌کند قهوه و نوشیدنی‌های مشتق‌شده از آن است. حتی منوی بسیاری از کافی‌شاپ‌ها مملو از نوشیدنی‌هایی است که به نحوی با قهوه در ارتباط هستند و این روزها قهوه در بین جوانان طرفداران زیادی پیدا کرده و بسیاری به دلیل خواص زیاد این نوشیدنی خوش‌طعم آن را به طور مداوم مصرف می‌کنند.

تابلو فرش ریحان

اگر شما هم طرفدار قهوه هستید می‌دانید که این روزها در شهر تهران کافی‌شاپ‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید برای نوشیدن آن به آن‌ها سر بزنید. اما در میان تمام این کافی‌شاپ برخی از آن‌ها توانسته‌اند با فعالیت تخصصی روی قهوه و توجه به طراحی داخلی فضای کافی شاپ شان مشتریان زیادی برای خود دست و پا کنند. یکی از این کافی‌شاپ‌ها، لمیز کافی نام دارد که دارای 4 شعبه فعال در تهران است و توانسته حسابی برای خودش مشتری دست و پا کند. چیدانه در این مطلب می‌خواهد به معرفی شعبات این برند در تهران بپردازد. اگر شما به دنبال فضایی دنج برای نوشیدن نوشیدنی‌هایی خوشمزه با قیمتی مناسب هستید حتما به شعبات این کافی‌شاپ سری بزنید.

اگر نام این کافی‌شاپ را در اینترنت جستجو کنید و به وب‌سایت آن بروید در بخش «درباره ما» می‌خوانید: «گروه صنعتی زال ایرانیان شرکت کانادایی- ایرانی است و در سال 2001 در ونکوور، کانادا تاسیس شد. پس از سفرهای متوالی به ایران و مشاهده بازار تشنه و دست‌نخورده قهوه در ایران، بنیان‌گذاران زال تصمیم به راه‌اندازی اولین برند تخصصی قهوه (Specialty Coffee) در ایران گرفتند. لمیز کافی در سال 2004 در تهران تاسیس شد و اولین کافی‌شاپ زنجیره‌ای لمیز در سال 2009 درمیدان تجریش آغاز به کار کرد.

مطلب پیشنهادی : در لانه زنبور غذا بخورید

لمیز شرکتی است با ساختاری عمودی: از قهوه سبز تا لیوان دست شما. بهترین دانه‌های قهوه با دقت و وسواس خاص به طور مستقیم از مزارع قهوه مناطق مختلف دنیا خریداری می‌شوند. نمونه قهوه خریداری شده به ونکوور- کانادا فرستاده شده و استادان فرآوری قهوه (Master Roaster) دستورالعمل منحصر‌به‌فرد رست دانه‌ها را (بنا به نوع دانه) آماده می‌کنند. دانه‌های قهوه سپس در کارخانه قهوه لمیز در ایران رست و بسته‌بندی شده به دست مشتریان (کافی‌شاپ‌های لمیز) و مصرف‌کنندگان می‌رسد. سال‌ها تجربه و تحقیق و کمال‌گرایی مجموعه لمیز باعث گردآوری بهترین‌ها (از مزرعه‌داران قهوه تا رسترها و باریستاها) و در نتیجه ارائه بهترین و با‌کیفیت‌ترین قهوه در ایران شده است.»

مطلب پیشنهادی : طعم خوش قهوه در کافی شاپی با تم کتابخانه!

دکوراسیون داخلی لمیز کافی شعبه میدان تجریش

معروف‌ترین و شلوغ‌ترین شعبه لمیز در میدان تجریش قرار دارد. اگرچه فضای داخلی این کافه بسیار کوچک است اما طرفداران آن از فضای بیرونی آن بهترین استفاده را کرده و اگر سری به میدان تجریش بزنید متوجه می‌شوید که تعداد افرادی که در پیاده‌روی جلوی کافه مشغول نوشیدن نوشیدنی‌های خود هستند از افراد داخل لمیز کافی بیشتر است. شعبه تجریش دارای سردری با پس‌زمینه قهوه‌ای است. باریکه‌های قهوه‌ای رنگ بستری را برای به چشم آمدن نام این کافه ایجاد کرده‌اند. داخل کافه با دیوارپوش‌های آجری به رنگ قهوه‌ای مکملی برای رنگ سردر است.

در آرشیو مطالب چیدانه می توانید نمونه های دکوراسیون داخلی به رنگ قهوه ای را ببینید.

دو میز سفید رنگ و دو میز دراز چوبی تنها قسمت‌های این کافه برای نشستن هستند. یک آینه بزرگ بر یکی از دیوارها و یک نقاشی روی دیوار دیگر نصب شده است. طراحان این کافه برای ایجاد فضایی دنج از پالت رنگی گرم استفاده کرده‌اند، به طوری که دیوارپوش‌ها، میزها، و حتی آثار روی دیوار دارای تنالیته‌های رنگی گرم هستند. البته استفاده از چراغ‌هایی که به شیوه صنعتی طراحی شده‌اند اندکی از حس و حالی کلی فضا کاسته است.

اگر به دنبال طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ تان هستید سری بزنید به مطلب طراحی داخلی کافی شاپ با تم دریایی. سبک ساحلی می تواند گزینه خوبی باشد برای کافی شاپ هایی که نزدیک به دریا ساخته می شوند.

دکوراسیون داخلی لمیز کافی شعبه بازار قائم

این روزها داشتن یک فود کورت برای هر مرکز خریدی از واجبات است. بازار قائم با این‌که جزء پاساژهای قدیمی تهران به حساب می‌آید اما دارای یک فود کورت در طبقه ششم خود است که یکی از شعبه‌های لمیز کافی در این فود کورت واقع شده است. در مرکز این طبقه قسمتی تعبیه شده که در آن تعداد زیادی میز و صندلی وجود دارد تا هر کس از هر رستوران و کافی‌شاپی که خرید کرد بتواند در این قسمت غذا یا نوشیدنی خود را نوش جان کند. نمونه های مختلف طراحی رستوران و کافی شاپ را در بخش مطالب چیدانه ببینید.

مطلب پیشنهادی : طراحی رستوران ژاپنی با شکوفه های گیلاس در اسپانیا

مشتریان لمیز کافی هم باید بعد از سفارش برای نوشیدن قهوه خود از این قسمت استفاده کنند. البته آشپزخانه کافه کاملا در دید است و شما به راحتی می‌توانید کافی‌من‌ها را مشغول کار در این کافی‌شاپ ببینید. اگر خیلی اهل شلوغی میدان تجریش نیستید و می‌خواهید زودتر به سفارش خود برسید، پیشنهاد ما این است که از این شعبه استفاده کنید.

اسنک بار دایره، معماری خلاق در اصفهان را در بخش مطالب چیدانه ببینید.

دکوراسیون داخلی لمیز کافی شعبه میدان ولی‌عصر (عج)

یکی از نقدهایی که به لمیز می‌شد این بود که در مرکز شهر شعبه ندارد تا این‌که شعبه میدان ولی‌عصر افتتاح شد. یکی از مزایای این شعبه این است که در کنار دو سینما قرار گرفته و افرادی که به دیدن فیلم رفته‌اند می‌توانند پس از آن در این کافه جمع شده و به بحث و گفتگو در مورد فیلم بپردازند. علاوه بر این، این شعبه دو طبقه است و نسبت به شعبه‌های دیگر دارای میز و صندلی بیشتری است و این مسئله باعث می‌شود که مشتریان بتوانند دقایق بیشتری را در این کافه سپری کنند. سردر این شعبه سفیدرنگ و به همین روال در طراحی داخلی آن از رنگ سفید استفاده شده است. دیوارها و میزها سفید هستند و صندلی‌ها دارای چارچوبی سفیدرنگ با روکش‌های پارچه‌ای به رنگ بنفش هستند. استفاده از کفپوش‌های تیره باعث ایجاد کنتراستی زیبا شده است. در مطالب گذشته نمونه های دیگری از دکوراسیون داخلی به رنگ سفید را نیز به شما معرفی کرده ایم.

مطلب پیشنهادی: سینما و آینده معماری

هم‌چنین دیوارهای این شعبه مملو از تابلوهای مختلف است که به فضا حس و حالی مدرن و در عین حال غربی داده است. خوبی شعبات لمیز این است که همگی آن‌ها دارای منوهای یکسانی هستند و قیمت‌ آن‌ها مانند هم هستند. اگر به دنبال جایی برای قرارهای کاری خود هستید شعبه میدان ولی‌عصر لمیز کافی انتخاب بسیار خوبی است. در بخش مطالب چیدانه با اصول نصب تابلو بر دیوار بیشتر آشنا شوید.

مطلب پیشنهادی : کافه ای خاص در مرکز خرید ولنجک

دکوراسیون داخلی لمیز کافی شعبه میرداماد

آخرین شعبه لمیز کافی در خیابان میرداماد و در پاساژ رز افتتاح شد. این شعبه در مجاورت در ورودی مرکز خرید واقع شده و اگرچه مانند اکثر شعبه‌ها کوچک است اما طراحی داخلی آن کمی متفاوت است. دیوارپوش‌های این شعبه همانند شعبه تجریش آجرهای قهوه‌ای رنگ است. میزها نیز به رنگ قهوه‌ای هستند و صندلی‌ها دارای روکش‌هایی از جنس گونی هستند. بله گونی، آن هم گونی‌های قهوه که آرم شرکت لمیز روی آن‌ها درج شده است. هم‌چنین در کنار ویترین شیرینی‌ها یک کاناپه وجود دارد که روکش آن‌ هم مانند صندلی‌هاست. در دیوار پشت کاناپه نیز تعدادی تابلو در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف نصب شده و به فضای داخلی کافه حس و حالی مدرن و متفاوت داده است.

رستوران نمک را در چیدانه ببینید.

یکی از ویژگی‌های مثبت این شعبه این است که درون یک مرکز خرید واقع شده است و شما علاوه بر نوشیدن قهوه می‌توانید ساعتی را به گشت و گذار در مرکز خرید رز بپردازید. هم‌چنین این مرکز خرید درست در کنار ایستگاه مترو میرداماد قرار گرفته که این مسئله باعث دسترسی آسان به این شعبه از لمیز کافی می‌شود. یک قالیچه ایرانی در کف شعبه میرداماد انداخته شده تا در میان این همه عناصر غربی یک عنصر شرقی نیز خودنمایی کند. دکوراسیون امروزی با فرش های ایرانی می تواند فضایی زیبا و جذاب را برای شما ایجاد کند.

خوب است بدانید که لمیز کافی علاوه بر تهران در شهر نوشهر نیز شعبه دارد.در تصویر بالا می توانید نمایی از فضای داخلی این شعبه را در مازندران ببینید.

شما می توانید سوالات خود درباره طراحی فضای داخلی کافی شاپ ها و رستوران ها و دکوراسیون منزل  را در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان در میان بگذارید.

اگر مشغول ساخت خانه، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. 

مطالب بیشتر: نمایشگاهی از آثار هنری در یک رستوران

۱۲ بنای شگفت انگیز که پیش از مرگ باید آن ها را ببینید

لوازم شیک دکوراسیون منزل را کجا بخریم؟

منبع: گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه