فنگ‌شویی کمد لباس؛ 5 ترفند برای آرامش و نظم در اتاق خواب

فنگ‌شویی کمد لباس؛ 5 ترفند برای آرامش و نظم در اتاق خواب

به قلم: پریچهر رضوی

کمدهای لباس با اینکه کاربرد زیادی در اتاق خواب ما دارند و بسیاری از لباس‌ها و وسایلمان را در خود جای می‌دهند، معمولا توجه زیادی به آن‌ها نداریم. فنگ‌شویی کمد لباس و رعایت اصول فنگ‌شویی در خانه، باعث می‌شود تا علاوه‌بر جلوگیری از بروز هرگونه بی‌نظمی در اتاق و منزل، فضایی به دور از هرگونه استرس و آشفتگی ذهنی برای خود فراهم کنیم. در ادامه قصد داریم تا بیشتر درباره اصول فنگ شویی کمد لباس و نحوه درست قرارگیری آن در اتاق صحبت کنیم.

فنگ‌شویی کمد لباس

سرویس خواب بالسا

اهمیت فنگ‌شویی کمد لباس چیست؟

فنگ شویی کمد لباس، یکی از مواردی است که از نظر خیلی از ما نادیده گرفته می‌شود و بی‌اهمیت جلوه می‌کند. کمد لباس یکی از فضاهایی در اتاق خواب است که دارای قفسه، طبقه و کشو برای قرار دادن لباس‌ها و وسیله‌هایمان است. همین تعدد وسیله‌ها و عدم توجه به نظم داخل آن، باعث می‌شود تا آشفتگی زیادی ایجاد شود. از آن جایی‌که کمدهای لباس اکثرا دارای درب هستند، تمامی این بی‌نظمی‌ها پشت درب‌های کمد مخفی می‌شود. اما فنگ‌شویی به ما این نکته را گوشزد می‌کند که آشفتگی‌ و بی‌نظمی‌هایی که پشت درب‌ها مخفی شده‌اند نیز تاثیر منفی خود را روی فضا خواهند گذاشت و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

به همین دلیل است که اگر تمایل دارید اصول فنگ‌شویی در خانه خود را رعایت کنید و استرس و آشفتگی‌ها را از فضای آن دور نگه دارید، بهتر است این‌کار را با فنگ‌شویی کمد لباس خود آغاز کنید.

اصولی که هنگام فنگ‌شویی کمد لباس باید رعایت کنیم

اصولی که هنگام فنگ‌شویی کمد لباس باید رعایت کنیم

فنگ‌شویی کمد لباس هم مانند قوانین فنگ‌شویی و چیدمان وسایل در فضاهای مختلف خانه، شامل قوانین و اصول بسیاری مانند نحوه قرارگیری کمد در اتاق، رنگ کمد لباس،‌ نظم داخل قفسه‌های آن و… می‌شود. در ادامه به برخی از این اصول اشاره خواهیم کرد.

عدم استفاده از درب‌های آینه‌ای برای کمد لباس

1. عدم استفاده از درب‌های آینه‌ای برای کمد لباس

طبق آموزه‌های یونگ، وجود ابعاد بزرگی از آینه‌ها در اتاق خواب که به عنوان درب کمد لباس تعبیه می‌شوند، انرژی یانگ را که بر آرامش، صمیمیت روابط و خواب باکیفیت تاثیر می‌گذارد، دفع می‌کنند. اگر درب‌های کمد لباستان آینه‌ای هستند، نیازی به نعویض آن‌ها نیست. شما می‌توانید شب‌ها آن‌ها را با پرده‌ یا پارچه‌هایی با رنگ‌های آرامش‌بخش بپوشانید.

وسیله‌های اضافی را دور بریزید

2. وسیله‌های اضافی را دور بریزید

خارج کردن وسیله‌ها و لباس‌های اضافی و بلااستفاده از کمد که باعث آشفتگی بیشتر فضای آن می‌شود؛ یکی از اصول اولیه فنگ‌شویی کمد لباس به شمار می‌رود. طبق بررسی‌هایی که انجام شده افراد معمولا تنها 20درصد از لباس‌های کمد خود را به‌طور مرتب می‌پوشند و درصد زیادی از لباس‌های قدیمی دیگر پوشیده نمی‌شوند.

شما می‌توانید با خارج کردن تمامی لباس‌ها از کمد و بررسی آن‌ها، لباس‌هایی را که دیگر نیازی به آ‌ن‌ها ندارید یا قدیمی شده‌اند، از کمد لباس‌هایتان خارج کنید. به این ترتیب بهتر است آن‌ها را بفروشید یا به شخص نیازمندی اهدا کنید. این کار به افزایش انرژی مثبت در فضای کمد و اتاق می‌انجامد.

 ایجاد هماهنگی چوب‌لباسی‌ها با لباس‌ها

هماهنگی چوب‌لباسی‌ها با لباس‌ها

3. ایجاد هماهنگی چوب‌لباسی‌ها با لباس‌ها

چیزهایی به ظاهر بی‌اهمیت مانند چوب لباسی‌ها نیز می‌توانند جریان مثبتی در فنگ‌شویی کمد لباس ایجاد کنند. سعی کنید چوب لباسی‌های با دوام را برای کت و شلوار و لباس‌های سنگین استفاده کنید. برای لباس‌های نازک و سبک نیز می‌توانید از چوب‌رختی‌های ظریف‌تر استفاده کنید. همچنین هماهنگی رنگ و مدل چوب رختی‌ها با یکدیگر می‌تواند فضای کمد لباس شما را منظم‌تر نشان دهد.

بیشتر بخوانید: فنگ‌شویی عنصر فلز، قوی و تسلیم ناپذیر

فنگ‌شویی کمد لباس براساس رنگ

فنگ‌شویی کمد لباس اتاق خواب با رنگ های ست

4. لباس‌ها را براساس رنگ، دسته‌بندی کنید

رنگ؛ نقش مهمی در فنگشویی کمد لباس ایفا می‌کند. به جای آنکه وقتی درب‌های کمد لباس خود را باز می‌کنید، ترکیبی از رنگ‌های آشفته و ناهماهنگ را ببینید؛ به هماهنگی رنگ‌ها در کنار هم هنگام مرتب‌کردن اهمیت دهید. لباس‌ها را از چپ به راست و از رنگ‌های تیره به روشن در کنار هم آویزان کنید. اینگونه نظمی بصری در فضای کمد لباس خود ایجاد خواهید کرد.

فنگ‌شویی کمد لباس با باکس

فنگ‌شویی کمد لباس اتاق خواب با جعبه و سبدهای هماهنگ

فنگ‌شویی کمد لباس با سبد و جعبه

5. از جعبه و سبدهای هماهنگ و زیبا استفاده کنید

برای آنکه وسیله‌های کوچک و ریز با نظم‌ در جایگاهی مشخص و بدون آشفتگی قرار گیرند، از جعبه‌های یک اندازه یا سبدهای لباس با ظاهری زیبا برای نظم‌بخشیدن به این وسیله‌ها داخل کمد لباس، استفاده کنید. داشتن نظم و قرار گرفتن وسیله‌ها در جایی مشخص، یکی دیگر از اصول فنگ‌شویی کمد لباس است. این امر می‌تواند تاثیری مثبت در انرژی‌های جریان‌یافته در فضا بگذارد.

مطلب پیشنهادی: واقعیت فنگ‌شویی، آیا فنگ شویی خرافات است؟

فنگ‌شویی کمد لباس اتاق خواب

فنگ‌شویی کمد لباس اتاق خواب دخترانه
فنگ‌شویی کمد لباس اتاق خواب دخترانه

فنگ‌شویی کمد لباس مرتب

اصول فنگ‌شویی کمد لباس

ترفندهای فنگ‌شویی کمد لباس

کلام آخر

همان‌طور که اشاره کردیم، یکی از اصلی‌ترین آموزه‌های فنگ‌شویی کمد لباس، رعایت نظم و دوری از آشفتگی و به‌هم ریختگی است. این‌کار باعث می‌شود تا انرژی مثبت در تمامی نقاط اتاق شما جریان یابد و حس آرامش بیشتری را برای شما به ارمغان آورد. حال که براساس اصول گفته شده، کمد لباس خود را فنگشویی کردید،‌ چه احساسی دارید؟ بدون شک بعد از دیدن کمد لباسی منظم و هماهنگ، حس بهتر و مثبت‌تری خواهید داشت.

بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه