Chidaneh.com placeholder image

بهترین استفاده از فضا در دکوراسیون منزل کوچک (1)

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای کوچک: زندگی مدرن دستاوردهای مثبت بسیار زیادی داشته، اما این نوع زندگی مشکلاتی را نیز  برای ما به ارمغان آورده است و آن هم زندگی در فضاهای کوچک و فشرده است. در چنین فضایی طراحی و انتخاب وسایل خانه از اهمیت دوچندانی برخوردار می‌شود. دیگر نمی‌شود با خیال آسوده به بازار رفت و هر وسیله‌ای را خرید. امروزه قبل از هر خریدی باید به ابعاد مختلفی توجه کرد. در زندگی امروز هر وسیله و مبلمانی باید بیش از یک کارکرد در دکوراسیون داخلی منزل  داشته باشد. به همین دلیل چیدانه تصمیم گرفته است تا برای شما ایده هایی برای کاربردی تر شدن فضاهای داخلی خانه با استفاده از مبلمان جمع آوری کند. پس با قسمت اول این مطلب با چیدانه همراه باشید تا با هم این ایده ها را بررسی کنیم.

استفاده از مبلمان سبز برای طراحی منزل

سرویس خواب بالسا

1- میزی با قابلیت تنظیم ارتفاع جهت بهینه کردن فضا

در اکثر خانه های ایرانی میزی برای غذاخوردن تعبیه می شود. بهتر است این میز ،یک میز شیک با رویه‌ای شیشه‌ای که دارای پایه‌ای قابل تنظیم است باشد تا به شما این امکان را بدهد که به سرعت یک محل استراحت با یک میز پذیرایی را به فضای غذاخوری تبدیل کنید. اگر یک نیمکت ساده نیز در گوشه‌ای داشته باشید به سرعت می‌توانید با اضافه کردن آن به این فضا تعداد نشیمن‌ها را افزایش دهید. در این حالت برای هر کاری از این فضای داخلی خلاقانه می‌توانید استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی : اندازه‌های کلیدی برای یک غذاخوری دلچسب

استفاده از کتابخانه متحرک برای فضاهای کوچک

2- کتابخانه متحرک در فضاهای کوچک 

آیا فضای کافی برای نگهداری از کتاب هایتان ندارید؟ با نصب کردن یک کتابخانه بر روی یک سیستم متحرک مثل ریل از فضاهای نگهدارنده که از کف تا سقف امتداد پیدا کرده‌اند به راحتی استفاده کنید. همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید این کتابخانه در کنار راه پله نصب شده است و از این طریق هم از فضای کناری راه پله بیشترین استفاده شده و هم فضای نشیمن بازتر شده است. در هنگام نیاز هم به راحتی می‌توانید این کتابخانه را از راه‌پله به سمت اتاق نشیمن حرکت دهید. و راه‌پله‌هایی خاص با طراحی‌هایی منحصربه‌فرد داشته باشیدحتی به وسیله آن می توانید دکوراسیون منزل خود را نیز دست خوش تحولاتی دل نشین کنید و در کنار کتابخانه ژستی خاص بگیرید! این کتابخانه های سیار به منزله ی دیوار هایی سیار نیز برای شما کاربرد دارند.

مطلب پیشنهادی : ۹ کتابخانه یا قفسه معلق که شما را سر ذوق می‌آورند

تخت خواب های تاشو برای فضاهای کوچک

3-تخت‌خواب تاشو البته با یک تغییر کوچک

به جای این‌که تخت‌خواب خود را به سمت دیوار خالی پشت آن تا کنید، از ایده عکس بالا بهره ببرید. این تخت‌خواب به گونه‌ای طراحی شده که درست در فضای کناری کاناپه جای می‌گیرد و خوبی آن این است که هنگام خواب نیاز به تغییر وضعیت مبلمان نیست. فقط کافی است پشتی کاناپه را برگردانید و از تخت‌خواب استفاده کنید. این ایده واقعا برای خانه های ایرانی که اتاق‌های کوچک دارند بسیار کاربردی است.

مطلب پیشنهادی : طرز فکرتان را به کاناپه تغییر دهید!

میز غذاخوری چند منظوره برای استفاده بهینه از فضا

4- میز غذاخوری گسترس‌یافته در فضاهای کوچک

با کمک یک لایه یا یک صفحه چوبی (که به سادگی می‌توان از آن در یک کمد نگهداری کرد) میزی که در ظاهر یک کنسول ساده است را می‌توان به یک میز غذاخوری شش‌نفره تبدیل کرد.بهترین گزینه برای این کار کانتر آشپزخانه است. همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید صندلی عثمانی که از آن به عنوان نشیمن یا میز پذیرایی استفاده می‌شود در این جا تبدیل به شش چهارپایه ساده شده است. این نوع میزها برای خانه‌هایی مناسب است که فضای کافی برای قرار دادن یک میز غذاخوری را در اختیار ندارند.

مطلب پیشنهادی : ۱۰ ایده برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه های نقلی

5- فضای کار کشویی در فضاهای کوچک

آشپزخانه‌ها گاهی دارای تخته‌های برش کشویی هستند که از آن‌ها می‌توان به عنوان فضای سطحی اضافه استفاده کرد. خیلی خوب است که این ایده را در مورد میزهای تحریر هم به کار گرفت. همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید این میزها به صورت کشویی از جای خود بیرون می‌آیند و به راحتی می‌توان روی آن‌ها کار کرد و هر گاه نیاز بود آن‌ها را به سرعت سر جای خود بازگرداند. با انجام این کار اتاق کودک شما کاربردی تر خواهد شد و فرزندتان فضای بیشتری را در اتاق در اختیاردارد.

 6-میز غذاخوری تاشو برای فضاهای کوچک

وقتی این پنل چوبی ساده از درون دیوار باز می‌شود، فضا مانور بیشتری در آشپزخانه ایجاد شده و کارایی آن چندبرابر می‌شود. وقتی این پنل چوبی از روی دیوار باز می‌شود تبدیل به یک میز غذاخوری چهارنفره می‌شود. هم‌چنین قسمت وسطی نیمکت سفید رنگ هم از جای خود خارج شده و تبدیل به نشیمن میز غذاخوری می‌شود.

مطلب پیشنهادی : دیوار آجری ارزان ، تحولی در دکوراسیون داخلی

در ضمن این نشیمن‌های سفید رنگ در درون خود دارای فضاهای نگهدارنده هستند. این ایده بسیار برای آشپزخانه های کوچک خانه های ایرانی مناسب است.

اگر دنبال ایده های بیشتر در دکوراسیون داخلی منازل کوچک هستید بخش فضاهای کوچک چیدانه را ببینید.

مطالب پیشنهادی : معجزه طراحی داخلی در یک خانه فسقلی !

۷ دکوراسیون داخلی ، مناسب آپارتمان های کوچک

راه حل های طراحی دکوراسیون خانه های خیلی کوچک

شما نیز ایده های خود را برای کاربردی تر شدن فضاهای داخلی خانه با چیدانه در میان بگذارید.لطفا عکس آن را در بخش مشاوره دکوراسیون با ما به اشتراک بگذارید. همچنین شما می توانید سوالات خود درباره، معماری داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی منزل و ویلای خود را در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان در میان بگذارید. 

منبع : houzz | گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه