Chidaneh.com placeholder image

طراحی خانه ویلایی در زمین شیب دار

به قلم: لاله داورپناه

فضاهای مسکونی: داشتن ویلای با منظره کوهستان همیشه لذت بخش و دلپذیر است. اما اگر زمین ویلای شما روی شیب قرار داشته باشد حتما باید طراحی آن را به یک معمار زیردست بسپارید. فکر نکنید که این موضوع نقظه ضعف کار شما خواهد بود. یک معمار حرفه ای می تواند وجود شیب در زمین شما را به یک نقطه قوت تبدیل کند. با چیدانه همراه شوید و یک نمونه از این ویلاهای زیبا را در کشور لهستان ببینید.

سرویس خواب بالسا

تیم توسعه «موبیس آرکیتکچر» برای طراحی خانه اِج هاوس در کراکوف کشور لهستان برگزیده شدند، بهتر است بدانید به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی محل طراحی خانه‌های این محدوده از قواعدی پیروی می‌کنند.

نمونه ویلا های ساخته شده توسط اهالی فن چیدانه : ویلایی برای یک دوست در لواسان تهران
معماری ویلای کوهسار با منحنی های بی نظیر

مهندس معمار این خانه توضیح می‌دهد که: «زمین این خانه دارای شرایط خاصی بود: طرح شیب‌دار با چشم‌انداز کوه‌های کراکوف با یک صخره 8 متری برش خورده بود. به دلیل موقعیت جغرافیایی محل تمام خانه‌های آن محدوده باید سقف شیب‌دار با زوایه 37 درجه و پیش‌آمدگی لبه بام داشته باشند. نتیجه این شد که یک منشور چهار وجهی برای طراحی این خانه در نظر گرفته شده که در برخی زوایا دارای شیب است.»

لبه صخره نقشه و طرح خانه را به دو سطح تقسیم می‌کند: طبقه پایینی احساس خصوصی بودن و شخصی بودن خانه را بیشتر القا می‌کند چرا که محیط پیرامونی آن توسط دیوارها احاطه شده است. در طبقه همکف با طراحی و اجرای یک فضای نشیمن نیمه باز ارتباط لازم با محوطه و فضای سبز اطراف ویلا تامین شده است.

در طراحی داخلی این ویلا دیوارها به رنگ سفید هستند و کف پوش ها و بخش های کوچکی از برخی دیوار ها طرح و رنگ چوب به خود گرفته اند. طراح و معمار پروژه مبلمان موجود در فضای خانه را هماهنگ با دیوار پوش ها و کف پوش ها انتخاب کرده است.

نمونه آپارتمان های ساخته شده توسط اهالی فن چیدانه: خانه سعادت آباد ، طراحی داخلی برای آرامش یک خانواده ایرانی

هم‌چنین طبقه بالایی یک منظره پاناروما را ایجاد کرده است. تراس سفید طبقه بالا چشم‌‌انداز باغ را برای تمام اتاق‌‌ها به ارمغان می‌آورد و تمام اتاق‌های طبقه بالا دارای بالکن و پل‌های پیاده‌روی هستند.

نورگیر های سقفی نور طبیعی را به فضای داخلی ویلا می آورند و به دلیل وجود نیم طبقه دوم، نور طبقه همکف را نیز تامین می کنند. با نورپردازی مصنوعی در جای جای این خانه نور لازم برای فضاها تامین شده است.

مطلب پیشنهادی: نور طبیعی و تاثیر آن در معماری داخلی

 لهستان کشوری است با زمستان های طولانی و سرد و معمولا خانه‌ها در لهستان و در این منطقه به دلیل موقعیت ژئومتریک خود طوری ساخته می‌شوند تا از چشم‌‌انداز زیبای محیط بهره ببرند. با بهره‌گیری از شیست‌های (schist) سیاه، صفحه‌‌های مسی و معماری سبز (معماری پایدار) ، تیم طراحی و توسعه ضمن ساخت خانه‌ای با چشم‌‌انداز فوق‌العاده، تعداد زیادی کنتراست جالب را نیز ایجاد کرده‌اند.

 مطلب پیشنهادی : معماری پایدار و به کارگیری آن در طراحی داخلی

استخری با طول زیاد در سمت دیگر خانه طراحی و اجرا شده است که مکمل بسیار خوبی برای طراحی محوطه ویلا است. صفحات شکسته سفید رنگ پس از عبور از حجم ویلا به زیبایی بر روی زمین نشسته است و توانسته کنار این استخر فضایی را برای گردهمآیی ساکنان ویلا فراهم کند.

شما می توانید سوالات خود درباره معماری داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی منزل و ویلای خود را در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان در میان بگذارید. 

اگر مشغول ساخت خانه، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. به نمونه کارهای آن‌ها خوب دقت کنید: این پروژه‌ها چه‌قدر شبیه خانه ایست که شما می خواهید؟ با خود صادق باشید، یک عمارت بزرگ ممکن است بسیار زیبا باشد، اما هیچ نکته مشترکی با خانه کوچک شما نداشته باشد. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

مطالب بیشتر: فنگ شویی در طراحی داخلی یک ویلا

طراحی داخلی خانه ویلایی مدرن برای همنشینی با طبیعت

بازسازی خانه ایران خانم ، نفسی دوباره در کالبد اصفهان

خانه ای در کیش با زیبایی های معماری ایرانی

منبع: freshome | ترجمه شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه