Chidaneh.com placeholder image

4 مرحله برای ساخت آباژور با گلدان قدیمی

به قلم: لاله داورپناه

خودتان بسازید: گلدان های قدیمی را دور نیندازید. یک گدان قدیمی که شاید از ظاهر آن خسته شدید می تواند با کاربری دیگری در اتاق شما خودنمایی کند و ظاهری زیبا به آن ببخشد. نیازی نیست برای خرید آباژور به بازار بروید. همراه با چیدانه بیاموزید که چطور می توان از یک گلدان قدیمی یک آباژور زیبا برای اتاق خواب ساخت.

تابلو فرش ریحان

مرحله اول: لزومی ندارد که گلدان شما ظاهری مشابه به گلدانی داشته باشد که در تصویر می بینید. هر گلدانی متناسب برا سلیقه شما می تواند برای این کار مفید باشد. گلدان قدیمی خود را بردارید و پس از تمیز کردن آن به وسیله یک مته، مرکز کف گلدان را سوراخ کنید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید سیمی که به لامپ وصل می شود را از آن عبور دهید.

مطلب پیشنهادی: ویدئو: ساخت گلدان کاغذی

مرحله دوم: یک سرپیچ، متناسب با لامپی که برای آبازور کنار گذاشته اید، انتخاب کنید. سپس سرپیچ را به سیم متصل کنید. برای اینکار می توانید از کسانی که تجربه این کار را دارند کمک بگیرید.

مطلب پیشنهادی: ویدئو: ساخت آباژور های زیبا تنها با بطری های شیشه ای

مرحله سوم: از یک لوله پلاستیکی به عنوان ستونی برای عبور سیم از سوراخ گلدان استفاده کنید. آن را در اندازه مناسب ببرید و داخل گلدان قرار دهید. برای اینکه لوله در جای خود ثابت باشد از چسب مناسب استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: خلاقیت در طراحی آباژور پارچه ای

مرحله چهارم: تنها چیزی که ممکن است لازم باشد آن را از بازار تهیه کنید، یک کلاهک آباژور است. البته ما به شما پیشنهاد می کنیم آن را نیز خودتان بسازید. با بررسی یک آباژور که از فروشگاه خریده اید به خوبی متوجه می شوید که این کلاهک ها ساختار بسیار ساده ای دارند. لامپ و کلاهک را در جای خود و قرار دهید و از زیبایی هنر دست خود لذت ببرید.

به ما بگویید: آیا شما هم تا به حال وسایل تزئینی خانه را تعمیر کرده اید؟ و یا حتی وسیله ای تزئینی ساخته اید؟! روش کار خود و عکس آن وسیله تزئینی را در بخش مشاوره دکوراسون چیدانه با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید. سوالات خود را در مورد دکوراسیون خانه و محل کارتان در مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید تا کارشناسان و اهالی فن به شما پاسخ گویند.

اگر مشغول ساخت خانه، طراحی دفتر کار و یا بازسازی و تغییر دکوراسیون آنها هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید.

مطالب بیشتر: ۱۵ اتاق کودک با دست سازه های ساده و رنگی
۲۰ ایده برای کسانی که از دراورهای خود خسته شده‌اند!
با بطری های دور ریختنی گلدانی زیبا بسازید
ایده های اقتصادی و طبیعت دوست در خانه

نویسنده: لاله داورپناه  | گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه