Chidaneh.com placeholder image

ایده های ارزان برای زیباتر شدن دکوراسیون حمام

به قلم: لاله داورپناه

تجهیزات سرویس بهداشتی: وقتی نوبت به طراحی حمام می‌رسد، بیش‌تر مردم نمی‌توانند به این امر نگاهی متفاوت داشته باشند. مطمئنا پیداکردن راه‌هایی برای تبدیل یک اتاق سفید و ملایم به یک فضای گرم و خوشایند کاری دشوار است، اما همان‌طور که بسیاری از مالکان و طراحان خلاق نشان داده‌اند، این امر شدنی است. به‌جای راضی‌ بودن از یک حمام کسل‌کننده و یکنواخت، با اضافه‌کردن چیزهای مختلف از حوله‌ها و پادری‌های ارزان‌ قیمت و مقرون به صرفه گرفته تا وان‌های بزرگ و سینک‌های بشقابی به‌ روز به این فضا تازگی ببخشید. چیدانه در این مطلب به شما می‌گویید که چگونه به فضای یکنواخت خود تازگی ببخشید.

چوب و هنر

لوازم حمام‌تان را درخشان سازید

به دلیل این‌که تعداد لوازم همیشه موجود در حمام کم هستند (دوش، وان، توالت، و سینک)، لوازم اضافی همان چیزهایی هستند که این فضا را واقعا منحصربه‌فرد می‌سازند. اگر جز علاقه‌مندان به رنگ هستید، می‌توانید از جعبه‌های دستمال کاغذی، سینی، جای صابون مایع، و سطل آشغال رنگی استفاده کنید، اما مطمئن شوید که از دیگر طراحی‌ها نیز برای ایجاد تنوع استفاده کرده‌اید. برای ایجاد حسی از لوکس‌بودن می‌توانید یک گرم‌کننده حوله، آینه و میز آرایش، و حتی یک صندلی یا چهارپایه برای استراحت اضافه کنید؛ و هم‌چنین پادری‌ها و حوله‌های روشن، و اگر نیاز بود یک پرده دوش از عناصر مهم هستند. در تصویر بالا نمونه ای زیبا از به کارگیری این ایده ها را می بینید که توسط شرکت نوآوران نوید آینده طراحی و اجرا شده است.

با استفاده از مصالح منحصربه‌فرد حمام به فضا کمی رنگ اضافه کنید

ایده های طراحی حمام های کوچک با استفاده از مصالح منحصر به فرد رنگ و رویی به حمام های شما می بخشد. مانند آشپزخانه، مصالح حمام معمولا دارای رنگ‌های خنثی هستند، بنابراین با انتخاب سطوح رنگی تجربه جدیدی در این فضا کنید. با استفاده از رنگ‌های سبز، آبی، و زرد سطح روی میز آرایش را جذاب کنید، و از کاشی‌های چندرنگ در دیوارهای پشت سینک و دوش برای حیات‌بخشیدن به این فضا بهره ببرید. به‌جای استفاده از کاشی‌هایی با رنگ خنثی در کف از کاشی‌های طرح‌دار یا سنگ‌های بافت‌دار استفاده کنید. 

حمام خود را بازسازی کنید

گاهی حمام شما به چیزی بیش از ترمیم نیاز دارد و با اضافه‌کردن چند پادری رنگی و یا جعبه‌های دستمال کاغذی جذاب مشکل حل نمی‌شود. به‌جای این، به بازسازی و طراحی دوباره با اضافه‌کردن دوش، وان، سین، و میز و آینه آرایش جدید فکر کنید. به راحتی می توان سرویس بهداشتی شیک با چند تغییر ساده داشت. درست است که علائق شخصی در این کار در اولویت هستند، اما وان‌های پایه‌بلند، سینک‌های دوتایی، و دوش‌های بزرگ همیشه محبوب هستند. اگر به‌دنبال لوازم بزرگ هستید، بسیاری از دوش‌ها اکنون دارای سَری‌های چندتایی، مانند سری‌های بارانی و سری‌های دستی، هستند و هم‌چنین سینک‌های بشقابی و میزهای آرایش همیشه از عناصر زیبا و مهم در حمام هستند. نمونه ای دیگر از حمام مدرن را در تصویر بالا می بینید که باز هم توسط شرکت نوآوران نوید آینده طراحی و اجرا شده است.

اگر مشغول ساخت خانه، طراحی سرویس بهداشتی و یا بازسازی و تغییر دکوراسیون آنها هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید.

مطالب بیشتر: تجربه ای متفاوت از دوش گرفتن
شیر آلات منحصر به فرد در بازار ایران
برای نصب توالت فرنگی در خانه، خودتان دست به کار شوید
سرویس بهداشتی با نورپردازی خیره کننده

منبع: گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه