Chidaneh.com placeholder image

با یک لامپ سوخته به عزیزانتان عشق بورزید!

به قلم: لاله داورپناه

خودتان بسازید: آیا تا به حال فکر کرده اید که چطور می توان از یک لامپ حبابی سوخته دوباره استفاده کرد؟! و یا حتی از آن به عنوان یک هدیه برای کسی که دوستش دارید استفاده کنید؟! در خانه همه ما سوختن لامپ های حبابی که روشنایی فضای مختلف منزل را تامین می کنند، اتفاق افتاده است و ما مجبور شده ایم آنها را دور بیندازیم. در این مطلب چیدانه برای شما ایده ای تازه دارد تا بتوانید محبت خود را با یک لامپ حبابی ساده به عزیزانتان هدیه کنید. لامپ های سوخته را دور نیندازید! این بار که لامپی در خانه شما سوخت، آستین بالا بزنید، دست به کار شوید و یک هدیه زیبا بسازید.

چوب و هنر

باید به خاطر داشته باشید که شیشه حباب لامپ ها آسیب پذیر هستند و شما باید در طول انجام این کار با دقت و ظرافت با آن برخورد کنید. قبل از هر کاری یک روزنامه باطله روی میز پهن کنید تا بتوانید پس از پایان کار راحت تر اطرافتان را تمیز کنید. دست کش را فراموش نکنید. بهتر است خودتان را در مقابل احتمال شکستن لامپ محافظت کنید.

چیدانه قبلا به شما گفته است که تبدیل لامپ الکتریکی به چراغ نفتی چگونه امکانپذیر است. به آرشیو مطالب چیدانه سری بزنید.

 لامپ سوخته را بردارید و به کمک یک دم باریک و یک میله فلزی، قسمت سیاه رنگ ته سرپیچ آن را به آرامی بشکنید و محتویات لامپ را خالی کنید.

تکه ای سیم مفتول را تا کرده و و حول محور خودش بچرخانید. به شکلی که دو سر آن از همدیگر فاصله بگیرند.

شما می توانید با چند برش ساده لوستری منحصر به فرد داشته باشید.

دو سر سیم مفتول را به شکل یک قلب خم کرده و با اسپری آن را قرمز رنگ کنید. قلب و رنگ قرمز هر دو نشانه ای از عشق و محبت شما به کسی است که می خواهید هدیه را به او تقدیم کنید.

مطلب پیشنهادی: ولنتاین و دست ساز های عاشقانه آن!

یک قطعه چوب بلا استفاده را از انبار خانه بیرون بیاورید تا بتوانید از آن به عنوان پایه هدیه کوچک زیبایتان خود استفاده کنید. برای این کار نیاز دارید که حفره ای کوچک با استفاده از مته روی آن ایجاد کنید. نیازی نیست این حفره زیاد بزرگ باشد.

مطلب پیشنهادی: آموزش ساخت لوستر کنفی

به کمک چسب حرارتی قلبی را که با سیم مفتول ساخته اید درون حفره ثابت نگه دارید.

مطلب پیشنهادی: ۲۱ چراغ رومیزی با طراحی خلاقانه

حالا وقت آن رسیده که حباب لامپ را به شکلی روی پایه چوبی قرار دهید که قلب قرمز رنگ درون آن جای بگیرد. لامپ را نیز به کمک چسب حرارتی روی پایه چوبی محکم کنید.

حالا شما یک یک هدیه زیبای دست ساز دارید. تنها کافیست که با یک یادداشت محبت آمیز(مثل تو زندگی من را روشن کردی) آن را تکمیل کنید و به طرف مقابلتان یادآوری کنید چقدر برایتان ارزشمند است. این هدیه کوچک در اتاق شخصی عزیزانتان یادآور محبت شما به آنها خواهد بود.

به ما بگویید: آیا شما هم تا به حال وسایل تزئینی خانه را تعمیر کرده اید؟ و یا حتی وسیله ای تزئینی ساخته اید؟! روش کار خود و عکس آن وسیله تزئینی را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید. سوالات خود را در مورد دکوراسیون خانه و محل کارتان در مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید تا کارشناسان و اهالی فن به شما پاسخ گویند.

مطالب بیشتر: ساخت شمعدان های زیبا و ارزان
گلدان های خلاقانه با عروسک های پلاستیکی
تزئین وسایل قدیمی با تکه های شکسته DVD
نورپردازی برای نمایش جلوه ای متفاوت از خانه شما

نویسنده : لاله داورپناه | گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
asma23890 در تاریخ 09 خرداد 1394
خوبه

ثبت دیدگاه