Chidaneh.com placeholder image

کشتی دزدان دریایی را در اتاق خود تجربه کنید

به قلم: تحریریه چیدانه

در مطلب زیر داستانی برایتان می گوییم از مراحل خلق اتاق رویایی یک کودک 6 ساله:

استیو کوهل (Steve Kuhl) سازنده این پروژه، در کنار پسر برادر شش ساله‌اش به نام زَک نشست و به او گفت: «ما هر کاری بخواهیم می‌توانیم در اتاقت انجام دهیم. می‌تونی یک فضاپیما، یک کشتی جنگی، یک قلعه، یک ماشین مسابقه، یک کشتی دزدان دریایی، و … داشته باشی.» زَک هیجان‌زده شد، حرف استیو را قطع کرد و کشتی دزدان دریایی را انتخاب کرد.

چوب و هنر

کوهل سال‌های زیادی از زندگی‌اش را مشغول طراحی و ساخت‌وساز بوده است و به خاطر داشتن توانایی و مهارت و نیز قوه تخیل می‌داند که قادر به انجام هر کاری است. او خلاقانه از یک زندان فرار می‌کند، از پلی عبور می‌کند، از کنار بدنه کشتی رد می‌شود، از دیده‌بانی بالا می‌رود، از یک مسیر مخفی گذر می‌کند و به کمد می‌رسد و به سمت یک سرسره مارپیچ می‌رود و به زیرزمین می‌رسد.
در این مطلب شما را به سفر در خانه‌ای پر از سرگرمی، لذت، و شگفتی می‌بریم.

اگر به خلاقیت بدون حد و مرز اعتقاد دارید احتمالا شما سبک تلفیقی در دکوراسیون را می پسندید. توصیه می کنیم با کلیک بر این قسمت نگاهی به عکس های سبک تلفیقی در گالری عکس سایت بیاندازید.

 

وقتی به اتاق زک نزدیک می‌شوید، با یک نگاه زیرچشمی متوجه می‌شوید که این اتاق یک اتاق خواب معمولی نیست؛ اولین چیزی که با آن مواجه می‌شوید یک زندان سنگی است که همان‌طور که کوهل می‌گوید «برای زندانی‌کردن پسرهای بد و شاید خواهرهای کوچک ساخته شده است.»

از زندان یک پل به سمت کشتی دزدان دریایی امتداد می‌یابد. بدنه کشتی به قسمتی متصل است که پیش از تصمیم آن‌ها به بازسازی بی‌استفاده بوده است. این پل می‌تواند وزن چهار فرد بزرگ‌سال را تحمل کند.

 

کوهل تمام این کارها را به تنهایی انجام داد. او می‌گوید: «من هیچ‌گاه کودک درونم را رها نمی‌کنم. وقتی وارد اتاق شدم با خودم گفتم بذار کمی سرگرم شویم و رویاپردازی کنیم. بنجامین فرانکلین بود که می‌گفت بعضی از مردم در 25 سالگی می‌میرند اما تا 75 سالگی خاک نمی‌شوند. من هرگز نمی‌گذارم چنین چیزی برایم اتفاق بیافتد. من هنوز در درونم یک کودک هستم.»

 

 

 کوهل بدنه کشتی را مانند کشتی‌های دریایی سنتی و از جنس تخته‌های سه‌لایی لمینیت‌شده ساخت. او می‌گوید: «برای بریدن قطعه‌های بدنه از CNC (کنترل عددی توسط کامپیوتر) استفاده کردم.» به عبارت دیگر شما اندازه‌های مورد نیاز خود را به کامپیوتر می‌دهید و آن تخته‌ها را برای شما می‌بُرد. مصالح بدنه کشتی از چوب مازونیت به قطر 9 میلی‌متر است که ماده‌ای مستحکم و در عین حال انعطاف‌پذیر است.  
دهانه‌های مربعی که زیر عرشه اصلی قرار دارند فضاهای کوچکی برای نگه‌داری از وسایل هستند.

 

 

چالش بعدی روکش بدنه کشتی بود. کوهل می‌گوید: «ما به‌دنبال چیزی بودیم که شبیه الوارها و تخته‌های دنیای کهن بود و در برابر ناخن بچه‌ها مقاوم بود. ما مانند داشمندان دیوانه مغازه‌ها را می‌گشتیم و در نهایت اپوکسی، دیوار خشک، و رنگ‌ افرای قهوه‌ای را با هم ترکیب کردیم تا به ترکیب دل‌خواه رسیدیم. پس از این‌که این ترکیب را بر روی سطح اعمال کردیم برای ایجاد بافت خشن آن را شانه‌کشی کردیم.» دیده‌بان کشتی در بالای کشتی قرار گفته و برای ایجاد حس دریانوردی دیوارهای پشت کشتی به رنگ آسمان و اقیانوس درآمده است.
 

کوهل در این عکس مشغول هدایت کشتی است.

 

کوهل می‌گوید: «این حفره یک راه فرار است که به کمد زیر کشتی برای تعویض لباس در مواقع اضطراری می‌رسد. ما با سازمان ساخت‌وساز محلی مشورت کردیم تا از مسائل ایمنی خیال‌مان راحت شود. برای مثال، دیواره‌های کشتی کاملا براساس استانداردهای ایمنی ساخته شده است.»
 

 

در طبقه پایین سه در چوبی فضاهای نگهداری از وسایل هستند اما وقتی در چهارم را باز می‌کنید شگفت‌زده می‌شوید. کوهل می‌گوید: «در این‌جا سه کمد قفل‌دار وجود دارد و یک سوپرایز.»

 

 

 حفره‌ای که در عکس قبل دیدید و شبیه یک ماشین لباس‌شویی عجیب و غریب است راه جای‌گزینی برای رسیدن به زیرزمین است. کوهل به این سرسره «لوله تنبلی» می‌گوید.

 

این سفر مارپیچ به یک صخره می‌رسد که بخشی از فضای ورزشی است.

 

کوهل می‌گوید: «من در طول زندگی‌ام همیشه در حال بالارفتن بودم. من یک میمونم.» او با کمک مدل‌سازی نرم‌افزار 3D این فضای صخره‌نوردی را طراحی کرده است.

 

سطح زیر دیوار صخره‌نوردی با تشکی نرم با ضخامت 70 سانتی‌متر پوشیده شده است. سمت راست فضایی شبیه زمین گلف طراحی شده است.

در این لحظه مطمئنم که بیش‌تر شما در مورد قیمت فروش این خانه فکر می‌کنید. فلسفه کوهل این است: «وقتی برای مدتی می‌خواهید در خانه‌ای زندگی کنید، آن را برای خود بسازید. کودکان خاطرات خوب زیادی از این خانه خواهند داشت که تا پایان عمر همراه آن‌ها خواهد بود.» به‌علاوه او به من گفت که بیش‌تر خریداران از دیدن این خانه تعجب می‌کردند و می‌گفتند: «ما تا به حال چنین چیزی ندیده‌ایم. حتما باید آن را بخریم.» 

 

کوهل می‌گوید: «من خیلی به گلف علاقه ندارم، اما چنین زمین گلفی مرا هم علاقه‌مند می‌کند.» در این عکس شما یک توپ گلف واقعی را می‌بینید، اما نگران نباشید یک سیستم نرم‌افزاری چرخش، زاویه، و سرعت توپ را تشخیص می‌دهد و مسیر آن را بر روی صفحه نمایش پروجکت می‌کند و شما می‌توانید شاهد یک تورنمنت گلف بر روی صفحه نمایش باشید در حالی که خود مشغول بازی شبیه‌سازی‌شده هستید.
 

 

سرانجام، یکی دیگر از شگفتی‌های این خانه که مخصوص بزرگ‌سالان است را می‌بینید؛ این کتاب‌خانه در تالار ورودی قرار دارد و مانند یک در به روی یک راه‌پله  باز می‌شود و تنها راه دسترسی به کتاب‌خانه  این خانه در طبقه بالا است.

 

در این‌جا عکس این کتاب‌خانه را می‌بینید.
کوهل می‌گوید: «طراحی و ساخت این خانه مملو از خلاقیت و لذت بود. چیزی که برای من جذاب است ایجاد همان روح خلاقه در هنگام بازسازی یک آشپزخانه است. این روح خلاقه می‌تواند ویژگی‌های نامتعارفی چون فضاهای نگهدارنده مخفی یا یک تلویزیون باشد.» من روش بهتری را برای یک طراح یا یک سازنده سراغ ندارم. 

 

منبع: houzz | ترجمه توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه