Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون آبی آسمانی یا دریایی، وقتی زمین و آسمان بهم می رسند!

به قلم: گلنار

اگر مطالب قبلی ما از سری مطالب ترکیب رنگ آبی در 28 پالت را دنبال کرده باشید، به معرفی تنالیته های مختلف رنگ آبی و ترکیب رنگی آن ها پرداختیم. در این مطلب از کتاب the colour scheme نوشته خانم Anna starmer، دو آبی بسیار پرطرفدار و معروف را برای شما انتخاب کردیم تا با شناخت ترکیب های رنگی مناسب برای آن ها، زیبایی آسمان و زمین را در خانه با خود همراه کنید. آبی دریایی و آبی آسمانی انتخاب این هفته ما برای شماست. امیدوارم از این آبی های دوست داشتنی لذت ببرید. 

ترکیب رنگ آبی آسمانی

چوب و هنر

آبی آسمانی در دکوراسیون داخلی

آبی آسمانی که در این جا به شما معرفی می کنیم، آبی آسمانی تیره است. این رنگ معمولا در خانه های ساحلی استفاده می شده است. همین طور به عنوان یک رنگ شاد و دوستانه شناخته می شود که برای فضاهایی مانند حمام، آشپزخانه و حتی یک اتاق پذیرایی خانوادگی بسیار مناسب و ایده آل است.

ترکیب رنگی آبی آسمانی با سفید
ترکیب رنگی آبی آسمانی با سفید در طراحی اتاق خواب

ترکیب رنگی آبی آسمانی با رنگ خاکی
ترکیب رنگی های آبی آسمانی، آبی سرد، سفید، خاکی در طراحی اتاق نشیمن

رنگ های شماره 1 و 2 : سفید و خاکی

رنگ سفید با کمی تنالیته زرد (شماره 1) و رنگ خاکی (شماره 2)، ترکیب های جالبی برای آبی آسمانی هستند. نوارهای رنگی این آبی، سفید و خاکی برای رنگ کردن دیوار یک طرح خاطره انگیز را خلق می کند. این رنگ ها برای دیوار، مبلمان و وسایل چوبی ایده آل بوده و می توانید از تنالیته های تیره تر آن ها هم در ترکیب رنگی خود استفاده نمایید.

ترکیب رنگی آبی آسمانی و قرمز
ترکیب رنگی آبی آسمانی و قرمز

ترکیب رنگی آبی آسمانی و قرمز
ترکیب رنگی آبی آسمانی و قرمز

رنگ شماره 3: آبی آسمانی و قرمز

بهتر است از قرمز به میزان کم تری استفاده شود. به طور مثال برای ظروفی که روی میز چیده شده و یا قاب هایی که به دیوار با رنگ آبی نصب می شوند. تصاویر بالا ایده های خوبی برای استفاده از پرده، کوسن و حتی روتختی قرمز به شما می دهند.

ترکیب آبی آسمانی روشن و آبی تیره

رنگ شماره 4: آبی آسمانی و سورمه ای

این رنگ بیش تر برای کف مناسب است. اما به طور کلی باید به شما بگوییم که رنگ های شماره 3 و 4 به میزان خیلی محدود در دکوراسیون خانه استفاده می شوند ولی همین مقدار هم تکمیل کننده طراحی شما خواهد بود.

رنگ شماره 5

همانند روال سابق، رنگ های عمودی در سمت راست تصویر سه تنالیته روشن و تیره از آبی آسمانی را نشان می دهند که شما بنا بر سلیقه و دکوراسیون منزل خود می توانید یکی از آن ها را جایگزین نمایید.

ترکیب رنگ آبی دریایی

رنگ های مناسب در هم نشینی با آبی دریایی

آبی دریایی در دکوراسیون داخلی

این رنگ برای رسیدن به یک ترکیب مدرن و طرح غیرعادی بسیار ایده آل است. هم چنین اگر بخواهید به یک پس زمینه خنثی در دکوراسیون خود برسید می توانید از آبی دریایی استفاده نمایید. به طور کلی استفاده از این رنگ با ترکیب رنگ هایی که به شما معرفی می کنیم، تداعی کننده ساحل و رنگ های آن خواهد بود.  

ترکیب رنگ آبی با قهوه ای و بژ
ترکیب آبی دریایی با قهوه ای تنباکو 

رنگ های شماره 1 و 2: قهوه ای و بژ

ترکیب رنگی آبی دریایی با قهوه ای تنباک (شماره1) و بژ (شماره 2) بهتر است در فضاهایی مانند آشپزخانه و یا فضای صبحانه خوری استفاده شود. اما اگر می خواهید در قسمت های دیگر منزل خود مثل اتاق نشیمن هم آن ها را به کار ببرید، قهوه ای تنباکو برای وسایل و پارچه ها و رنگ بژ برای فلزات بسیار مناسب است. ترکیب آبی دریایی و رنگ بژ یک سبک کلاسیک را خلق می کند که از اولین سبک های دکوراسیون داخلی شناخته می شود. اگر از مبلمان های با طرح و نقش هندسی هم استفاده کنید، به سبک کلاسیک دوره های 1940 و 1950 بسیار نزدیک خواهید شد.

ترکیب رنگی آبی دریایی با زرد کم رنگ
ترکیب آبی دریایی و زرد تیره

رنگ شماره 3: آبی دریایی وزرد

بهتر است رنگ زرد در این ترکیب به مقدار خیلی کم و فقط برای وسایل و پارچه کوسن به کار گرفته شود. 

ترکیب رنگ دریایی با آبی تیره
ترکیب آبی دریایی و آبی تیره

رنگ شماره 4: آبی دریایی و آبی تیره

هم نشینی این دو رنگ ترکیب خیره کننده ای را به نمایش خواهد گذاشت. آبی تیره در این جا هارمونی رنگ شما را کامل کرده و می تواند برای یک دیوار و یا کمد دکوری شما مناسب باشد. تصویر بالا ترکیبی از رنگ های آبی دریایی خیلی روشن، بژ، زرد و آبی تیره را به خوبی نشان می دهد.

رنگ شماره 5

این سه رنگ می توانند جایگزین آبی دریایی اصلی ما شوند. در این صورت باز هم می توانید از همان ترکیب های گفته شده استفاده نمایید.

در پایان باید بگوییم که از مطالب قبلی پالت های رنگ آبی غافل نشوید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه