Chidaneh.com placeholder image

آبی کلاسیک، رنگ سال 2020 در خانه شما

به قلم: سمانه زارعی

بالاخره رنگ سال ۲۰۲۰ هم مشخص شد، شرکت پنتون رنگ آبی کلاسیک را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۰ انتخاب کرد، حالا باید ببینیم رنگ آبی کلاسیک چه رنگی است؟ چطور می‌توان از این رنگ در دکوراسیون منزل استفاده کرد؟ در کنار چه رنگ‌های دیگری زیبا و شیک می‌شود؟ اگر شما هم تصمیم دارید تغییری در دکوراسیون خانه‌تان ایجاد کنید؛ می‌توانید رنگ آبی را جزو گزینه‌های‌تان در نظر بگیرید، شاید برای منزل شما مناسب باشد. پس برای اینکه با استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون آشنا شوید، با این مطلب از چیدانه همراه باشید.

رنگ آبی کلاسیک

اسکای اسکرپر

رنگ آبی کلاسیک، رنگ سال ۲۰۲۰

رنگ آبی کلاسیک

آبی کلاسیک، رنگ سال ۲۰۲۰

رنگ سال 2020، آبی کلاسیک چه رنگی است؟

Laurie Pressman معاون رئیس موسسه رنگ پنتون، که هر ساله رنگ سال را انتخاب می‌کنند، در مورد رنگ آبی کلاسیک می‌گوید: این رنگی است که پیش‌بینی می‌کند در آینده چه اتفاقی می‌افتد! رنگ آبی کلاسیک (Classic blue(19-4052)) رنگی از تنالیه آبی که سادگی و بی‌نهایت بودن را نشان می‌دهد.

به گفته سایت رسمی پنتون رنگ آبی به این دلیل انتخاب شده است که آرامش، اعتماد به نفس و ارتباط را القا می‌کند. رنگ آبی به ما کمک میکند تا فراتر از ظاهر را ببینیم و عمیق‌تر فکر کنیم. ما در زمانی زندگی می‌کنیم که نیاز به باور و درستی داریم و رنگ آبی باعث ایجاد حس اعتماد و پایداری می‌شود.

رنگ آبی کلاسیک، رنگی بین آبی کاربنی و سورمه‌ای است و شاید بتوان گفت همان رنگ لاجوردی است.

مطلب پیشنهادی: آبی، معجزه آسمان در طراحی داخلی منزل!

ثمین موسوی
پرده پذیرایی ساده
ثمین موسوی

ثمین موسوی
طراحی آشپزخانه با رنگ سفید و آبی
ثمین موسوی

استفاده از رنگ آبی کلاسیک در دکوراسیون

رنگ سال، رنگ بندی وسایل و محصولات مختلف در زمینه وسایل خانه، لوازم آرایش، پوشاک و.. تعیین می‌کند در نتیجه احتمالا امسال در اطراف خود رنگ آبی کلاسیک زیادی ببینید. برای استفاده از رنگ آبی کلاسیک باید اطلاعاتی کلی راجع به رنگ آبی و استفاده از آن در دکوراسیون منزل داشته باشید.

مطلب پیشنهادی: چگونه از رنگ آبی در خانه خود استفاده کنید؟

رنگ آبی یکی از سه رنگ اصلی چرخه رنگ است و جزو رنگ‌های سرد قرار می‌گیرد. از نظر روانشناسی رنگ آبی آرامش دهنده است و حس دوستی و آرامش را القا می‌کند. برای استفاده از رنگ آب در دکوراسیون داخلی منزل نکته‌های زیر را مد نظر قرار دهید:

  • رنگ آبی برای فضاهایی که نیاز به آرامش و سکوت است: مانند فضاهای مطالعه و یا اتاق خواب مناسب است.
  • اگر در نظر دارید برای دیوارها و مبلمان از رنگ آبی کلاسیک استفاده کنید، بهتر است در فضاهایی که نورگیری خوبی دارند به کار ببرید.
  • اگر در دکوراسیون منزل خود از رنگ آبی استفاده می‌کنید، با استفاده از رنگ‌های گرم تعادل را حفظ کنید.
  • گاهی در بررسی‌های روانشناسی رنگها توصیه می‌شود که از رنگ‌های آبی تیره در فضای محل کار مانند: آشپزخانه، اتاق کار و.. استفاده نکنید چرا که میزان کارایی شما را کم می‌کند، ولی این مسئله به سبک دکوراسیون شما و همچنین علاقه شما هم ارتباط دارد و ممکن است صددرصد اینطور نباشد.
  • استفاده از این رنگ در سرویس بهداشتی و یا اتاق خواب توصیه می‌شود.
  • اگر قصد خرید مبلمان دارید و منزل شما دکوراسیونی با رنگ غالب آبی دارد، بهتر است از رنگ‌هایی مانند: طوسی، سفید، مشکی، بژ و یا مبلمانی چوبی یا با روکش چرم، پارچه، پنبه استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: رنگ آبی در دکوراسیون، آبی فراموشم نکن یا آبی رنگ پریده؟!

گروه مبلمان یاتاش
مبلمان خانگی یاتاش
گروه مبلمان یاتاش

رنگ سال 2020، رنگ آبی کلاسیک با چه رنگ‌هایی ست می‌شود؟

اگر می‌خواهید به دکوراسیون خود رنگ اضافه کنید ولی نمیدانید از کجا باید شروع کنید، رنگ آبی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای دکوراسیون خانه شما باشد.

در انتخاب رنگ‌هایی که همراه رنگ آبی در دکوراسیون به کار می‌روند باید دقت کرد، چرا که تنالیته‌ی رنگ مورد نظر از نظر کمرنگ و پررنگ بودن باید متناسب با رنگ آبی باشد. به طور کلی می‌توان گفت رنگی وجود ندارد که با رنگ آبی هماهنگ نشود. با اینکه رنگ آبی رنگ سردی است با رنگ‌های سرد دیگر مانند: طوسی، بنفش و حتی سیاه ست می‌شود و حس پایداری و آرامش را به همراه می‌آورند. برای اینکه در دکوراسیونی پررنگ‌تر داشته باشید رنگ آبی را در ترکیب با رنگ‌های گرم مانند: زرد، قرمز یا نارنجی به کار ببرید.

در ادامه رنگ‌هایی که با رنگ آبی ست می‌شوند و در کنار رنگ آبی دکوراسیون زیبایی ایجاد می‌کنند معرفی شده است و نمونه‌هایی از ایده‌های دکوراسیون آبی رنگ آورده شده است.

مطلب پیشنهادی: آبی لاجوردی، دکوراسیون با این رنگ ایرانی همیشه رو بورسه!

رنگ آبی با رنگ قرمز

رنگ آبی و قرمز در دکوراسیون

مهندسین مشاور معماری زما - رضا مفاخر
طراحی داخلی واحدهای 706 و 707 برج های دوقلو کیش
مهندسین مشاور معماری زما - رضا مفاخر

ترکیب رنگ آبی و قرمز

رنگ سال 2020، ترکیب آبی و قرمز در کوراسیون 

رنگ قرمز متضاد رنگ آبی است و این دو رنگ در ترکیب با همدیگر فضای جذابی را ایجاد می‌کنند. داشتن دکوراسیون آبی رنگی که در بخش‌های کوچکی از آن از رنگ قرمز استفاده شده است یعنی ایجاد هیجان و گرما در فضایی آرام و سرد.

مطلب پیشنهادی:

رنگ آبی و طوسی در مبلمان

تهران دیزاین سنتر
دکوراسیون آبی پذیرایی
تهران دیزاین سنتر

رنگ آبی و خاکستری در دکوراسیون

ترکیب رنگ آبی و خاکستری (طوسی) 

برخلاف ذهنیت اولیه‌ای که از شنیدن رنگ آبی و خاکستری در کنار هم به نظر می‌رسد، این ترکیب اگر به درستی و در تنالیته‌های متناسب استفاده شود دکوراسیون شما را شیک و جذاب خواهد کرد. در ترکیب رنگ آبی و خاکستری میزان پررنگ و کمرنگ بودن هریک اهمیت پیدا می‌کند چرا که ممکن است دکوراسیون شما با استفاده این دو رنگ در کنار هم کمی تاریک به نظر برسد. این ترکیب برای اتاق نشیمن مناسب است.

مطلب پیشنهادی: رنگ طوسی، این مدل پرطرفدار برای دکوراسیون منزل!

 

رنگ آبی و نارنجی در دکوراسیون

آبی و نارنجی در دکوراسیون

ترکیب رنگ آبی و نارنجی

رنگ سال 2020، رنگ آبی و نارنجی در کنار هم

در چرخه رنگ‌ها، رنگ نارنجی مکمل رنگ آبی است و این دو رنگ در کنار هم ترکیب بسیار زیبایی را ایجاد می‌کنند. رنگ سرد و آرام آبی در کنار گرما و شادی که در رنگ نارنجی وجود دارد به تعادل می‌رسد. برای دکوراسیون خانه‌ای که دیوارها و یا مبلمان آبی رنگ دارد می‌توانید از تعدادی وسایل و اکسسوری‌ که تنالیته‌ای کمرنگ از رنگ نارنجی دارند استفاده کنید. رنگ نارنجی در فضاهایی مانند اتاق نشیمن که افراد خانواده در آن جمع می‌شوند حس گرما و نشاط را در خانه شما ایجاد می‌کنند.

معین صالحی
عکاسی از منزل خانم شهریاردوست
معین صالحی

هتل بام سبز رامسر
دکوراسیونی به سبک ساحلی
هتل بام سبز رامسر

معین صالحی
عکاسی از منزل خانم شهریاردوست
معین صالحی

ترکیب رنگ آبی و زرد در دکوراسیون

ترکیب رنگ آبی و زرد را در دکوراسیون فراموش نکنید

یکی از ترکیب‌های رنگی که با اطمینان می‌توان برای رنگ آبی کلاسیک توصیه کرد استفاده از رنگ زرد است. رنگ آبی کلاسیک (پررنگ) در ترکیب با رنگ زرد بسیار جذاب خواهد بود. این ترکیب رنگی برای اتاق نشیمن و پذیرایی مناسب است.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون آبی و زرد، رمز شادابی خانه خاکستری آذین و حامد!

رضا نجفیان / رنا دیزاین
دکوراسیون اتاق خواب آپارتمان بلو میلد
رضا نجفیان / رنا دیزاین

فروشگاه دکوراسیون دکوریما
ترکیب بندی پرده های پانچ
فروشگاه دکوراسیون دکوریما

رنگ آبی و سفید در دکوراسیون

رنگ آبی و سفید، آرامش و تمیزی

استفاده از رنگ آبی به همراه رنگ سفید، ترکیبی همیشگی است که  احساس تازگی و صیقلی بودن را به دکوراسیون منزل شما می‌آورد. در یک نشمین با دیوارهای سفید مبلمان آبی رنگ بسیار مناسب و زیبا خواهد شد. رنگ آبی به همراه رنگ سفید برای سرویس بهداشتی بسیار مناسب است چرا که تمیز بودن را القا می‌کند.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ راه برای داشتن خانه‌ای پر از انرژی با دکوراسیون آبی و سفید

هفت رنگ
چیدمان متفاوت فضای نشیمن منزل
هفت رنگ

حرف آخر:

برای اینکه بدانید چطور باید رنگ‌های مختلف را در ترکیب باهمدیگر استفاده کنید، بهتر است با قانون ۱۰-۳۰-۶۰ آشنا شوید: این قانون شامل انتخاب رنگ غالب (dominant shade)، رنگ ثانویه (secondary shade) و رنگ تاکیدی (accent colour) است. به صورتی که رنگ غالب مانند: رنگ دیوار، فرش و کفپوش ۶۰ درصد رنگ دکوراسیون، رنگ ثانویه مانند: رنگ مبلمان ۳۰ درصد و رنگ تاکیدی در لوازم جانبی ۱۰ درصد از رنگ دکوراسیون را شامل می‌شود.

رنگ‌ دکوراسیون خانه شما بخشی از شخصیت و سلیقه شما را نشان می‌دهد، در نتیجه بهتر است برای تغییر رنگ دکوراسیون و یا طراحی دکوراسیون خود قبل از انتخاب رنگ، اطلاعاتی راجع به انواع رنگ‌ها و ترکیب آنها با همدیگر به دست بیاورید تا دکوراسیونی جذاب و دلنشین داشته باشید. 

با اهالی فن چیدانه در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی در ارتباط باشید.

 

محصولات پیشنهادی چیدانه برای دکوراسیون آبی رنگ:

فرش کاشان
طرح پانیز آبی کاربنی
فرش کاشان

دکوراسیون یاشیل
انواع کوسن
دکوراسیون یاشیل
لوازم دکوری سارمین
گلدان شیشه ای آبی کدJ2
لوازم دکوری سارمین

چینی زرین ایران
سرویس چینی گلشید آبی سری ایتالیا اف
چینی زرین ایران

گروه طراحی اُرهای
کاغذ دیواری مدرن
گروه طراحی اُرهای
فروشگاه دکوراسیون دکوریما
پرده پانچ مخمل آبی
فروشگاه دکوراسیون دکوریما

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه