Chidaneh.com placeholder image

خرید بالش، بالش خوب باید اینجوری باشه!

به قلم: مژگان احمدی

شاید بارها برای‌تان پیش‌آمده است که بعد از زمان استراحت، به جای اینکه احساس خوب و شادابی را داشته باشید، مجبور شده‌اید، با گرفتگی عضلات و درد در ناحیه فوقانی بدن، روزتان را آغاز کنید. اگر این درد را در ناحیه گردن و کتف احساس می‌کنید، باید علت را در نوع بالش خود جستجو کنید. بالش نامناسب، باعث می‌شود به مهره‌های گردن، فشار زیادی وارد شود و آنها را در وضعیت نامطلوبی قرار دهد. همچنین علت اصلی خروپف کردن را میتوان، عدم استفاده از بالش مناسب دانست. در ادامه مطلب با کارشناسان در مجموعه اواریا همراه باشید.

بالش خوب

کارشناسان در مجموعه اواریا در مورد انتخاب صحیح بالش اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار دهند. شما باید مناسب با نیازتان یک بالش مناسب، انتخاب کنید. مهمترین شاخصه یک بالش خوب، این است که بتواند سر و گردن شما را در بهترین حالت ممکن نگه دارد. همچنین دارای ابعاد و اندازه استاندارد باشد. بالش با ابعاد 50 در 70 سانتیمتر، یک اندازه مطلوب برای هر انسان بالغی است. 

قالیشویی ادیب

بهتر است از روکشی با رنگ‌های روشن استفاده کنید. این انتخاب، بهداشتی‌تر است. حتما چند وقت یکبار بالشت خود را در هوای آزاد و زیر نور آفتاب قرار دهید تا میکروب‌های آن از بین بروند. بالش در انواع مختلف تولید می‌شود. متریال‌هایی که در ساخت انواع بالش بکار برده می‌شوند، شامل: پر، الیاف، پنبه و فوم هستند.

بالش از جنس پر

بالش از جنس پر

معمولا از پر قو، مرغابی و غاز، برای بالش‌هایی از جنس پر استفاده می‌کنند. بالش‌های پر، به دلیل انعطاف پذیری و پر کردن قسمت گردن در هنگام استراحت، یکی از انتخاب‌های مناسب در این زمینه هستند. توجه داشته باشید این بالش‌ها باید وزن کمی داشته باشند. این نکته یکی از دلایل مرغوبیت آنها است. ناگفته نماند بر حسب نوع پر استفاده شده در این بالش قیمت انواع آن متفاوت است. میتوان گفت قیمت این نوع از انواع دیگر گران‌تر است. 

بالش پنبه‌ای

جنس پنبه برای افرادی که دارای آلرژی و حساسیت هستند، توصیه می‌شود. عیب این بالشت‌ها، سنگینی وزن و انعطاف‌پذیر نبودن بالای آنها، در هنگام استفاده طولانی مدت است. پنبه، بعد از مدتی کوبیده می‌شود و شکل خود را از دست می‌دهد. قیمت خرید بالش پنبه‌ای بر اساس میزان پنبه محاسبه می‌شود. 

بالش از جنس الیاف

بالش از جنس الیاف

بالش‌های الیافی بسیار سبک هستند. مشکل اصلی بالش با جنس الیاف، تحمل پایین وزن سر است. می‌توان گفت زمانی که سر بر روی آن قرار میگیرد، به راحتی در آن فرو می‌رود. در نتیجه نمی‌تواند وزن سر و گردن را به خوبی مهار کند. همچنین بعد از مدتی شکل خود را از دست می‌دهد و الیاف به صورت گلوله‌های جدا از یکدیگر در می‌آید. هزینه خرید این بالش مانند نوع پنبه ‌ای، بر حسب میزان وزن الیاف محاسبه می‌شود.  

فروش اینترنتی اواریا
بالش طبی مدل ویسکوژل برند اوتلو
فروش اینترنتی اواریا

بالش طبی

نوع دیگر و جدیدترین بالش‌ها، نوع طبی یا همان فومی است. بالش طبی بر حسب نوع فوم انواع مختلفی دارد. این مدل نه تنها برای درمان مشکلات گردن کاربرد دارد، بلکه یک پیشگیری کننده مناسب برای انواع دردهای سر و گردن است. البته قیمت بالایی دارد، که نسبت به کاربردی که دارد ارزش هزینه کردن آن را دارد.

فروش اینترنتی اواریا
انواع مدل‌های بالش طبی اوتلو
فروش اینترنتی اواریا

بالش خوب از کجا بخریم؟

برای تهیه این کالا می‌توانید به لحاف‌دوزی محله‌تان مراجعه کنید و نوع دلخواه‌تان را سفارش دهید. همچنین با سر زدن به انواع فروشگاه‌های کالای خواب می‌توانید به بالش مناسب دست‌یابید. 

فروش اینترنتی اواریا
انواع مدل‌های بالش طبی اوتلو
فروش اینترنتی اواریا

برای دیدن نمونه های کالای خواب به فروشگاه اینترنتی کالای خواب و حوله اواریا بروید و نام محصول مورد نظرتان را در قسمت جستجو وارد کنید.

نویسنده: سمیه منوچهری | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه