Chidaneh.com placeholder image

هدیه روز عشق، تابلو آبرنگ برای عشاق هنردوست!

به قلم: تحریریه چیدانه

آیا شما به دنبال شکار یک اثر هنری برای زینت بخشیدن به دیوار منزلتان به مناسبت روز عشاق هستید؟ یا شاید به دنبال ایده ای خلاقانه برای به وجود آوردن یک کادوی دست ساز برای محبوب زندگیتان هستید…

کادوی روز ولنتاین

سرویس خواب بالسا

این مطلب را دنبال کنید تا بتوانید یک نقاشی سایه روشن آبرنگی برای معشوقتان با یک پیغام پر محتوا هدیه کنید.

ما پیش از این نیز در مطلب ولنتاین و دست ساز های عاشقانه آن ایده های جذابی برای ولنتاین به شما پیشنهاد داده ایم.

آموزش ساخت تابلو برای روز ولنتاین

مواد لازم ساخت تابلوی آبرنگ برای روز ولنتاین

  • مقوای آبرنگ
  • قلمو
  • برگه ای که روی آن پیغام خود را چاپ کردید ( در اینجا کلمه  Be Mine چاپ شده است)
  • چسب کاغذی
  • پونز
  • نخ کوبلن
  • سوزن کوبلن دوزی
  • قیچی
  • مداد
  • قاب عکس

کادوی روز ولنتاین

روش ساخت تابلوی آبرنگ برای هدیه روز ولنتاین

1. در ابتدا کل مقوا را با یک قلمو بزرگ کمی خیس کنید سپس قلمو را به رنگ صورتی آغشته کرده و تمام کاغذ را رنگ کنید. به خاطر داشته باشید برای ایجاد سایه روشن هرچه به پایین مقوا نزدیک می شوید از شدت رنگ کم کنید. حتی میتوانید در پایین مقوا از رنگ نارنجی برای به وجود آمدن گرادیانت استفاده کنید.

چند دقیقه صبر کنید تا مقوایتان خشک بشود. می توانید برای اینکه مقوا لوله نشود پس از خشک شدن چند دقیقه مقوا را زیر یک کتاب سنگین قرار دهید تا در اثر وزن کتاب مقوا صاف شود.

ساخت هدیه روز ولنتاین

2. واژه (Be Mine) را بر روی کاغذی چاپ کنید. سپس به وسیله چسب کاغذی به مقوا بچسبانید. علت اینکه می گوییم از چسب کاغذی استفاده کنید این است که پس از کندن چسب، مقوا زخمی نشود.

مطلب پیشنهادی: کادوی ولنتاین، هدیه امسال محبوب تان را خودتان بسازید!

ساخت هدیه روز ولنتاین

3. حال مقوا را بر روی چند لایه دستمال کاغذی قرار دهید تا از سطح زیرین محافظت کنید. سپس با سوزن پونز دور تا دور حروف انگلیسی را سوراخ کنید. فاصله هر سوراخ باید در حدود 5 میلی متر باشد. سپس چسب را به آرامی باز کنید و کاغذ چاپ شده را از روی مقوا بردارید.

هدیه روز ولنتاین

4. حال یک تکه نخ کوبلن را ببرید و سر نخ را از درون سوراخ سوزن عبور دهید. در انتهای نخ یک گره بزنید و به روش دوخت بخیه ساده شروع به دنبال کردن حروف انگلیسی کنید.

5. دوخت بخیه ساده به صورت رفت و برگشتی است. ابتدا سوزن را در نقطه یک از زیر مقوا بیرون می آورید تا گره در پشت مقوا گره بگیرد. سپس سوزن را داخل نقطه عقبی نقطه یک وارد کنید. دوباره از زیر مقوا سوزن را به فاصله 5 میلیمتری از نقطه جلویی نقطه شماره یک بیرون آورده و حال مجدد سورن را در نقطه یک به پشت مقوا می بریم و به همین ترتیب کار را ادامه می دهیم.

مراحل ساخت تابلوی روز ولنتاین

6. هر زمان که دوختن حرفی را تمام کردید به سادگی از پشت مقوا به سراغ حرف بعدی بروید. نیازی نیست که هر بار حرفی را تمام می کنید نخ را ببرید و مجدد سوزن کنید. چرا که اتصال حروف در پشت مقوا اتفاق می افتند و چیزی در روی مقوا دیده نمی شود؛ خیالتان راحت!

چنانچه نخ شما تمام شد پشت آخرین نقطه که سوراخ کردید گره بزنید و مجدد کار را از همان نقطه که گره زدید آغاز کنید.

تابلوی آبرنگ برای روز ولنتاین

نکته: اگر تصمیم دارید این اثر هنری قاب کنید به وسیله مداد سایز قاب را روی مقوای آبرنگ مشخص کنید و گوشه های اضافه را قیچی کنید. همچنین دقت کنید کلمه چاپ شده در وسط مقوا قرار بگیرد.

کادو ولنتاین

هدیه روز ولنتاین

این کار هنری را میتوانید با فونت و رنگ های دلخواه خودتان انجام دهید. اجباری در انتخاب رنگ وجود ندارد و سپس به دیوار منزلتان آویزان کنید با به عنوان هدیه روز عشاق به محبوبتان هدیه دهید.

راستی می توانید  در این ویدئوی آموزشی با ساخت پاکت کادویی، ولنتاین به سبک چیدانه داشته باشید.

منبع: Houzz | مترجم: سیما اثیمی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه