Chidaneh.com placeholder image

مبلمان لاکچری، برندی که با سادگی اش معروف شد!

به قلم: گلنار

در دنیای معاصر، طراحی در عرصه هنر و به‌ خصوص دکوراسیون داخلی، رو به‌ سوی سادگی و پرهیز از تزئینات زائد دارد. بدون شک این رویکرد شامل حال تولیدکنندگان این عرصه در سراسر دنیا هم می‌ شود. برخی از مهم‌ ترین برندهای لوکس و شناخته‌ شده مبلمان در دنیا در مسیر این روش از طراحی قدم برمی‌ دارند. مبلمان هنردون (Henredon) یکی از همین برندهاست. مبلمانی گران‌ قیمت و لوکس که در عین سادگی روح اصالت را به بیننده القا می‌ کند. طراحی در مبلمان این برند با تزئینات اندک؛ اما چشمگیر می‌ تواند خانه‌ای زیبا و رؤیایی را به ارمغان بیاورد.

مبلمان لوکس هنردون

چوب و هنر

مبلمان لوکس هنردون

از آغاز تا به امروز

چهار نفر از طراحان مبلمان که پیش‌ از این به‌ عنوان مدیران در (Drexel Heritage Furniture) کار کرده بودند، تصمیم به ساخت مبلمان سفارشی گرفتند و برند مبلمان هنردون (Henredon) را در سال 1945 در مورگانتون، کارولینای شمالی تأسیس کردند. نام Henredon مشتق از سه نام مؤسس آن، هنری ویلسون، رالف ادوارد و دان ون نوپن است. خط تولید اولیه این شرکت شامل فقط سه مدل مبلمان بود؛ اما پس از گذشت سال‌ ها از آن زمان تاکنون در این شرکت صدها طرح چوبی و وسایل زیبا برای هر اتاق از فضاهای داخلی منزل در نظر گرفته‌ شده و طراحی و تولید گردیده است.

مطلب پیشنهادی : مبل شزلون، معجزه دکوراسیون خانه های لوکس!

مبلمان لوکس هنردون

مبلمان لوکس هنردون

مؤسسین مبلمان هنردون متوجه شدند که با پایان جنگ جهانی دوم، سربازانی که به خانه بازمی‌ گردند برای ساخت خانه‌ هایشان به دنبال تهیه مبلمان هستند؛ بنابراین یک بازار بزرگ برای مبلمان در حال گسترش بود. آن ها این نسل جدید از خریداران مبلمان را افرادی مدرن، زرنگ و به دنبال محصولاتی برای مطابقت با سبک‌ های خود می‌ دانستند. بنیان‌گذاران هنردون با دیدگاه ایجاد بهترین مبلمان مدرن، باکیفیت و طراحی‌ شده توسط تأثیرگذارترین هنرمندان روز وارد بازار شدند.

مطلب پیشنهادی : مبل چسترفیلد، بهترین انتخاب برای دکوراسیون لوکس!

مبلمان لوکس هنردون

مبلمان لوکس هنردون

هنردون و فرانک لوید رایت

در سال‌ های اولیه شهرت این شرکت، معمار شناخته‌ شده «فرانک لوید رایت» شروع به طراحی برای آن ها کرد. او با استفاده از تسلط بر اشکال و نسبت آن ها، طرح‌ های مبلمان خود را به‌ سرعت وارد چرخه تولید نمود. داشتن یک قطعه مبلمان هنردون با یک نشانه که توسط یکی از بزرگ‌ ترین معماران دنیا امضا شده است برای هرکسی که به هنر علاقه‌ داشت جذاب بود. پس‌ از آن شهرت هنردون به دلیل کیفیت و وجود خطوط هنر مدرن در طراحی مبلمان، به‌ سرعت گسترش یافت. ترکیبی از مواد باکیفیت، سبک‌ های مدرن و طراحان برجسته یک استراتژی برنده بود. کسب‌ و کار هنردون به کمک آن به‌ زودی رشد کرد و شامل صدها مدل از اقلام زیبای چوبی مبلمان و اثاثیه شد که همیشه توسط مشهورترین و معتبرترین هنرمندان طراحی‌شده بود.

مطلب پیشنهادی : ۲۰ نکته طلایی برای لوکس‌پسندها!

مبلمان لوکس هنردون

مبلمان لوکس هنردون

پیشتاز در عرصه طراحی

هنردون همواره نقش رهبری و پیشتازی در طراحی و ساخت برخی از بهترین مبلمان موجود در دنیا را به عهده داشته است. آن ها معتقدند که موفقیتشان بر اساس استعداد و تلاش افرادی است که برای آن شرکت کار می‌ کنند. امروزه در میان برندهای مبلمان نام هنردون در فهرست بهترین‌ هاست و به‌ عنوان یکی از قابل‌ اعتمادترین برندهای شناخته‌ شده در جهان معرفی می‌ شود. طراحی‌ های مدرن توسط هنرمند برجسته کلری کمبل (Celerie Kemble) مدرکی است که این روزها هنردون به آن افتخار می‌ کند.

مطلب پیشنهادی : خانه لوکس با ۸ ایده ارزان، مگه میشه؟

مبلمان لوکس هنردون

مبلمان لوکس هنردون

تلفیق روش‌ های سنتی و مدرن در ساخت

امروزه پس از گذشت 65 سال، هنردون تولید انبوه خود را به شکل منحصر به‌ فردی پیگیری می‌ کند، درحالی‌ که خط تولید این برند از تکنیک‌ های تولید جدید استفاده می‌ نماید، هنوز تعداد قابل‌ توجهی از مبلمان دست‌ ساز از این شرکت را می‌ بینید که کاربر روی هر قطعه از آن قابل‌ تحسین است.

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون خانه لوکس با این ۶ وسیله دکوری

مبلمان لوکس هنردون

مبلمان لوکس هنردون

کیفیت در ساخت

این مبلمان با استفاده از بهترین مواد و مصالح، بیش ترین تجهیزات مدرن و آخرین تکنیک‌ های نجاری لوازم داخلی، به‌ روزترین مد مبلمان را عرضه می‌ کند و به پشتوانه بیش از نیم‌ قرن سابقه با افتخار محصولات خود را به بازار ارائه می‌ دهد. این مبلمان تلفیقی از زیبایی، ظرافت و پیچیدگی است.

آخرین شماره مجله منزل را از دست ندهید :

مجله منزل
شماره 114 ویژه نامه فروردین 1397
مجله منزل

منبع : مجله منزل | نویسنده : لاله داورپناه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه