Chidaneh.com placeholder image

سبک رترو در طراحی داخلی، این نکات را فراموش نکنید

به قلم: المیرا فلاحیان

سبک دکوراسیون یکی از پر طرفدارترین سبک‌های دکوراسیونی می‌باشد که شامل سبک‌های مختلف دکوراسیون در چند دهه‌ی متفاوت است. این اصطلاح در لغت نیز به هر نوع دکوراسیونی اشاره دارد که تم‌های قدیمی و ترند روز زمان‌های قدیم را توصیف می‌نماید. اگرچه امروزه به هر نوع دکوراسیونی که به سبک هر دوره تاریخی باشد، رترو گفته می‌شود، اما لازم است بدانید که اصطلاح سبک رترو در دکوراسیون، تنها برای دکوراسیون‌هایی که به سبک ترند سال‌های 1950، 1960 و 1970 میلادی طراحی شده‌اند گفته می‌شود. اگر دکوراسیون منزل خود را به سبک زمان‌های پیش از دهه‌های 50 و 60 میلادی طراحی نمایید، بیشتر به سبک وینتیج در دکوراسیون اشاره خواهد داشت. به همین خاطر نیز در بسیاری از مواقع این دو نوع سبک دکوراسیون، توسط افراد مختلف، اشتباه گرفته می‌شوند.

سبک رترو در دکوراسیون

سبک رترو در دکوراسیون معمولا بسیار شاد و سرزنده است و در آن از رنگ‌های روشن و زیبا کمک گرفته می‌شود. بوی زندگی و طبیعت، به خوبی در دکوراسیون‌های رترو به مشام می‌رسند. به مبلمان زیبا و منحصر به فرد دهه 60 میلادی فکر کنید. این تفکرات می‌توانند به شما ایده‌هایی دهند که با کمک آن‌ها بتوانید سبک رترو را به خوبی درک کرده و آن را در طراحی داخلی خود بیاورید. برای استفاده صحیح از سبک رترو در دکوراسیون باید آن را با پوست و گوشت و خونتان لمس کنید و به عمق آن بروید.

سرویس خواب بالسا
سبک رترو در دکوراسیون

شاید بسیاری از شما به سبک رترو علاقه‌مند باشید، اما دقیقا ندانید که چگونه می‌توانید این سبک را به دکوراسیون داخلی خود بیاورید. برای این که این مسیر برایتان هموارتر گردد، چیدانه شما را یاری خواهد کرد. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا رایج‌ترین عواملی که می‌توانند به شما در داشتن یک دکوراسیون به سبک رترو کمک کنند را معرفی نماییم. با کمک نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، زیباترین دکوراسیون رترو را بسازید.

مطلب پیشنهادی:  5 سبک دکوراسیونی که از مد نمی افتند!

مبلمان

مبلمان را می‌توانیم اصلی‌ترین جزء یک دکوراسیون به سبک رترو بدانیم. در این سبک دکوراسیون، مبلمان و تمام لوازم چوبی باید به نوعی انتخاب شوند که مرکز توجه‌ها باشند و به نوعی بخش به خصوصی از منزل را به رخ بکشند. کاناپه‌هایی که در این دکوراسیون قرار می‌گیرند باید عریض و در عین حال کشیده باشند. همچنین قرار گرفتن کوسن‌هایی با رنگ‌های متفاوت می‌تواند تاثیر به سزایی بر زیبایی دکوراسیون داشته باشد.

سبک رترو در دکوراسیون

به کار گرفتن رنگ‌هایی مانند قرمز می‌توانند توجه مخاطب را به سرعت جلب نمایند. همچنین می‌توانید در آشپزخانه یک میز غذاخوری به سبک قدیمی با صندلی‌های سنتی قرار دهید. این میزهای غذاخوری از بهترین انتخاب‌ها برای دکوراسیون به سبک رترو هستند.

سبک رترو در دکوراسیون

مطلب پیشنهادی:  5 سبک دکوراسیون داخلی که طرفدار سادگی اند

رنگ‌ها

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای آوردن سبک رترو به دکوراسیون داخلی، به کار گرفتن رنگ‌های رترو در طراحی داخلی می‌باشد. خوشبختانه این کار چندان دشوار نمی‌باشد و به سادگی می‌توانید از عهده آن برآیید. سبز روشن، که تحت عنوان سبز آووکادویی نیز شناخته می‌شود، یکی از پر کاربردترین و رایج‌ترین رنگ‌ها در دکوراسیون‌های رترو می‌باشد. بعد از این رنگ، رنگ خردلی و همچنین ترکیبات رنگی با رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی، سفید و قرمز نیز بسیار پرطرفدار هستند. به علاوه بنفش و صورتی پررنگ نیز می‌توانند جلوه بسیار زیبایی به سبک رترو در دکوراسیون شما ببخشند. دقت داشته باشید که رنگارنگ بودن دکوراسیون و قرار گرفتن رنگ‌های مختلفی از جمله نارنجی، سبز، آبی و زرد در کنار یکدیگر، برای دکوراسیون رتروی شما انتخاب بدی نمی‌باشند.

سبک رترو در دکوراسیون

 جنس لوازم

یکی از عواملی که می‌تواند یک دکوراسیون به سبک رترو را به اوج خود برساند، انتخاب صحیح جنس لوازم آن است. زمانی که به سبک رترو در دکوراسیون فکر می‌کنید، المان‌هایی از جمله کفپوش‌های پشمی و پلاستیک‌های زیبا و صاف به ذهنتان خطور خواهد کرد. فراموش نکنید که در سبک دکوراسیون رترو، هر چیزی به نوبه خودش بسیار بزرگنمایی خواهد کرد. پس از به کار گرفتن لوازم با جنس‌های مختلف نترسید.

سبک رترو در دکوراسیون

لوازم دکوراتیو و زیباسازی کف

یکی از اصلی‌ترین مزایای سبک دکوراسیون رترو این است که در آن با هیچگونه محدودیتی برای استفاده از اکسسوری‌ها مواجه نیستید. لوازمی که می‌توانند در دکوراسیون رترو قرار گیرند به شرح زیر می‌باشند:

  • پرده‌های ریشه دار
  • مهره‌های روی در
  • صندلی‌های چهار پایه
سبک رترو در دکوراسیون

مجسمه‌های مختلف و به طور کلی هنر، جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون‌های رترو دارند. برای زیباسازی کف منزل به سبک رترو، سه انتخاب پیش روی شماست، یا چوب‌های طبیعی را انتخاب نمایید، یا کفپوش‌های پشمی را انتخاب کنید و یا از سرامیک‌های ترکیبی طرح دار کمک بگیرید.

سبک رترو در دکوراسیون

مطلب پیشنهادی:  دیزاین اتاق نشیمن، تغییر دکوراسیون فقط در 4 روز!

نورپردازی

چراغ‌ها و لامپ‌های زمینی و همچنین سایه‌های حاصل از نورها یکی از زیباتریین و فوق‌العاده ترین انتخاب‌ها برای سبک رترو در دکوراسیون می‌باشند. لامپهای ریسه ای با نورهای رنگارنگ نیز میتوانند جلوه زیبا و منحصر به فردی به فضای داخلی شما ببخشند.

سبک رترو در دکوراسیون

طرحها و رنگهای مختلف را ترکیب کنید

سبک دکوراسیون رترو دقیقا به معنی ترکیب رنگها، طرحها، جنسها و اشکال است، به طوری که جلوه ای خاص، منحصر به فرد و در خور دهه های 50 و 60 میلادی پدید آورد. مبلمان در دکوراسیون به سبک رترو باید بزرگ، کاربردی و البته بادوام باشند. به طور کلی میتوان گفت که در یک دکوراسیون به سبک رترو همه چیز به نوبه خود دارای اهمیت و کاربرد است.

برای اینکه بتوانید دکوراسیونی به سبک رترو داشته باشید باید به تک تک جزئیات دکوراسیون دقت و توجه کنید. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که به هنگام به کار بردن سبک رترو در دکوراسیون، باید جسارت داشته باشید و از به کار بردن طرحها و رنگهای مختلف هراسی نداشته باشید. به نوعی میتوان گفت که برای داشتن سبک رترو در دکوراسیون باید دل به دریا بزنید و هر چیزی را که فکر میکنید میتواند به منزل شما حس و حال رترو را ببخشد، به کار گیرید.

سبک رترو در دکوراسیون

اگر به سبک رترو برای طراحی داخلی علاقه دارید، همین حالا اقدام نمایید. با کمک نکاتی که گفته شد و داشتن کمی جسارت در کنار آن‌ها می‌توانید خانه‌ای زیبا به سبک رترو داشته باشید و توجه همه را جلب نمایید. داشتن یک دکوراسیون با سبک منحصر به فرد می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای طراحی داخلی منزل شما باشد. تنها کافیست جسارت به خرج دهید و با دقت کافی برای رسیدن به یک دکوراسیون زیبا تلاش کنید.

سبک رترو در دکوراسیون

منبع: thespruce

مطالب زیر را نیز دوست خواهید شد:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه