Chidaneh.com placeholder image

جاشمعی افقی، با این 20 مدل شمع ها را متفاوت بچینید!

به قلم: گلنار

اگر بخواهم یک نگاه کلی به استفاده از شمع در دکوراسیون خانه هایمان داشته باشم، می توانم بگویم همیشه یک دکوراسیون رمانتیک با شمع شناخته می شد و در مناسبت ها و روزهای خاص به سراغش می رفتیم. اما کم کم خود شمع به عنوان یک منبع روشنایی زیبا و جاشمعی به عنوان یک عنصر دکوری و تزیینی در خانه جایگاه خاصی پیدا کرده و مورد توجه طراحان صنعتی قرار گرفتند. بنابراین جای تعجب ندارد که با طرح ها و مدل های متنوع زیادی رو به رو شویم. در این مطلب به شمعدان های افقی به صورت خلاصه و با 20 نمونه اشاره می کنم تا متوجه شوید که در موقع انتخاب باید به چه نکاتی توجه داشته باشید.

اکسسوری ایندورگاردنز
جاشمعی
اکسسوری ایندورگاردنز

چوب و هنر

اکسسوری ایندورگاردنز
جاشمعی
اکسسوری ایندورگاردنز

جاشمعدان افقی چوبی

جاشمعی افقی چوبی

جاشمعی ها به صورت طرح های مختلفی دیده وجود دارند که ما معمولا با طرح های پایه دار و بدون پایه می شناسیم شان. اما حرف امروز من با شما چیز دیگری است. ما می توانیم جدای از بحث مدل شمعدان ها و تعداد شمعی که می تواند در آن ها قرار بگیرد، به مبحث افقی و عمودی آن ها بپردازیم. اگر با خطوط در گرافیک محیطی آشنایی داشته باشید، می دانید که خطوط عمودی نشان گر ثبات و ایستایی و خطوط افقی نمایانگر آرامش و استراحت هستند. بنابراین این مورد به شما کمک می کند تا متوجه شوید در چه مکان هایی باید از شمعدان های پایه دار یا بدون پایه عمودی و کشیده استفاده نمایید و در چه زمان هایی شمعدان های افقی و طولی را انتخاب کنید. 

مطلب پیشنهادی : جاشمعی، در یک نگاه ۳۳ مدل زیبا ببینید!

جاشمعدان افقی چوبی

جاشمعدان افقی چوبی

جاشمعدان افقی چوبی

کاربرد جاشمعی افقی چوبی

در چیدمان هایی که با فضای کم روبه رو هستید و یا می خواهید بیش تر سطح یک میز یا کنسول را بپوشانید، نمونه های افقی کارایی بیش تری برایتان خواهند داشت.

  • تزیین میز غذاخوری
  • کنسول باریک و کوچک در کنار دیوار
  • قسمت بالای شومینه

همگی از جمله مکان های استفاده از این مدل ها هستند. نمونه های چوبی بسیار حس گرمی و صمیمیت را در فضای شما به وجود می آورند و در کنار شمع های روشن فضای زیبایی خلق می نمایند. اگر می خواهید هزینه زیادی پرداخت نکرده و خودتان آن ها را بسازید، شاخه ها و تنه های درخت موارد بسیار ایده آلی برایتان خواهند بود. 

مطلب پیشنهادی : ساخت جاشمعی فانتزی با برگ های زرد پاییزی!

 

جاشمعدان افقی چوبی

جاشمعی افقی فلزی

از دیگر نمونه های رایج این شمعدانی ها، مدل های فلزی و استیل آن هاست که سبک کاملا متفاوتی با طرح های چوبی دارند. اگر شما جاشمعی های چوبی را در دکوراسیون های سنتی و روستیک می بینید، این مدل ها با فرم های منحنی خود به سبک کلاسیک و امثال آن نزدیکی بیش تری دارند. اما در هر دو گروه می توانید طرح های مدرن هم پیدا کنید. هرچقدر فلز شما براق تر بوده و سطح صیقلی تری داشته باشد با دکوراسیون های لوکس تر هماهنگ تر می شود و برعکس اگر از فلزهای مات و کدر با حال و هوای قدیمی استفاده کنید به سمت سبک های روستیک گرایش پیدا می کنند. به طور کلی جاشمعی های افقی یا خطی، بر عکس نمونه های عمودی که تعداد شاخه های متفاوتی هم دارند اغلب فضای کمی را اشغال کرده و به خوبی در کنار سایر وسایل قرار می گیرند. 

مطلب پیشنهادی : ساخت شمعدان های زیبا و ارزان

جاشمعدان افقی فلزی و استیل

جاشمعدان افقی فلزی و استیل

جاشمعدان افقی فلزی و استیل

جاشمعدان افقی فلزی و استیل

جاشمعدان افقی فلزی و استیل

 

“اگر به دنبال نمونه ای خاص هستید، می توانید بر روی عکس زیر کلیک کرده و از گروه اکسسوری ایندوگاردنز کمک بگیرید"

جاشمعی افقی

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه