Chidaneh.com placeholder image

نظم دهی حمام، اینا رو همین حالا بریز دور!

به قلم: تحریریه چیدانه

شاید برای خیلی از ما سخت باشد که بعضی از وسایلی که روزانه از آنها استفاده می کنیم را دور بیندازیم ولی چیزی که واقعیت دارد آن است که گاهی مجبوریم! برای حفظ سلامتی و نظافت باید به سمت دکوراسیون حمام برویم و برحی از وسایل را به سطل زباله روانه کنیم.

دکوراسیون حمام

تابلو فرش ریحان

در این مطلب از وب سایت چیدانه با ما باشید تا با هم چند وسیله دور ریختنی در دکوراسیون حمام را مرور کنیم.

لیف حمام

لیف در دکوراسیون حمام 

خیلی از ما در زمان استفاده از لیف حمام خود اصلا به تغییر و تعویض آنها دقت نمی کنیم و یا آن را پشت گوش می اندازیم و دیر به دیر به تعویض لیف حمام خود می پردازیم، ولی مسئله ای که  وجود دارد آن است که شما باید ماهی یکبار لیف حمام خود را تغییر دهید. از آنجایی که محیط حمام رطوبت بالایی دارد، رشد میکروب و قارچ افزایش می یابد پس حتما لازم است که لیف حمام خود را تعویض نمایید.

دارو در حمام

داروهای آنتی بیوتیک

معمولا بعضی از افراد خیلی از داروهای خودشان را در حمام نگهداری می کنند، این در حالتی اتفاق می افتد که این داروها در دراز مدت در حمام می مانند و معمولا از تاریخ انقضای آنها هم می گذرد. از نظر پزشکان چنین داروهایی بسیار خرناک هستند، پس به سراغ داروهای آنتی بیوتیک خود که در دکوراسیون حمام هستند بروید و آنها را به سطل زباله روانه کنید.

خمیر دندان در حمام

خمیر دندان در حمام

برای اینکه بفهمید چه زمانی باید یک خمیر دندان را دور بیندازید باید آن را بو و یا کمی مزه کنید. اگر حس می کنید که بو و یا طعم عجیب و غریبی می دهد سریعا خمیر دندان را به سطل زباله بیندازید و جایگزینی برای آن فراهم کنید. باید گفت که معمولا خمیر دندان ها تاریخ انقضایی بیت 12 تا 18 ماه دارند، پس حتما به تاریخ انقضای آنها توجه داشته باشید. بعد از گذشتن تاریخ انقضا، فلوراید موجود در خمیر دندان از بین می رود و رفته رفته بو و طعم آن هم دچار تغییراتی می گردد. باید این را گفت که خمیر دندان را نباید در جای خیلی گرم و یا خیلی سرد قرار دهید.

مطلب مرتبط: خمیر دندان و کاربردهای شگفت انگیز آن در خانه داری!

صابون جامد در حمام

صابون جامد در دکوراسیون حمام

درست است که صابون هایی که از بسته بندی خارج نشده اند عمر خیلی طولانی ای دارند ولی این مسئله در شرایطی است که صابون شما با آب برخورد نکرده باشد. بعد از خیس شدن صابون به مرور زمان و بعد از گذشت مدت زیاد، ممکن است که قارچ ها و باکتری ها شروع به رشد کنند و به پوست و البته سلامت شما آسیب جدی وارد کنند. توصیه ما این است که بعد از هربار استفاده از صابون، آن را درون ظرفی قرار دهید که رطوبت آن گرفته شده و کم کم خشک شود.

مسواک در حمام

مسواک در دکوراسیون حمام

معمولا توصیه می شود که مسواک ها را هر سه ماه یکبار تعویض کنید. هر مسواکی می تواند در این مدت کارآیی خود را به نحو احسن به انجام برساند و دندان ها و لثه شما را به خوبی تمیز کند. اگر مسواک ها را دیر به دیر تغییر دهید می تواند باعث ایجاد میکروب و البته عفونت برای شما شود. پس بهتر است که مسواک قدیمی خود را با یک مسواک تازه و نو تعویض کنید.

مطلب مرتبط: پاک کردن لکه، تمیزی این ۸ وسیله را از مسواک بخواهید!

ریش تراش در حمام

تیغ ریش تراش در حمام

پیشنهاد ما این است که ریش تراش ها را بعد از هر سه تا پنج بار استفاده و یا هر دو هفته یکبار تعویض کنید، چراکه تیغ های کند و تیغ هایی که مدت طولانی مورد استفاده قرار می گیرند می توانند باعث بریدگی پوست، عفونت و رشد باکتری شوند.

چیدانه از شما دعوت می کند که به این مطالب نیز سری بزنید:

منبع: health | مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه