Chidaneh.com placeholder image

خانه دو پوسته ی لواسان ، طراحی ویلا برای ارتباط با طبیعت

به قلم: لاله داورپناه

پروژه های برجسته: طبیعت ممتاز محیط در لواسان، چشم اندازهای زیبا و متنوعی را از کوهستان های شمالی تا دشت جنوبی دراختیار ساکنان این ناحیه قرارداده است. داشتن ویلایی زیبا در این منطقه می تواند، لذت گذراندن تعطیلات را برای شما به همراه داشته باشد. پروژه ی خانه دوپوسته ی لواسان توسط مهندسان مشاور حرکت سیال و معمار شناخته شده رضا دانشمیر در سال 2001 میلادی طراحی و اجرا شده است. در این مطلب چیدانه نگاهی خواهد داشت به این پروژه و شما را با آن بیشتر آشنا خواهد کرد.

تابلو فرش ریحان

محوطه بنا، قطعه زمینی به مساحت 1150 مترمربع واقع درشهرکی ویلایی درمنطقه لواسان است. سایت پروژه در محیط زیبای طبیعی قرار دارد و این بنا از اولین ساخت و سازهای آن ناحیه است. این محیط طبیعی، چشم اندازهای زیبایی را پیشنهاد می کند، از کوه های شمالی تا نواحی سبز جنوبی.

مطلب پیشنهادی: مجتمع مسکونی باغ ناژوان، دریچه ای به رویایی سبز در اصفهان

استراتژی و ایده اصلی طراحی در این پروژه، برقراری دیالوگی میان بنا و محیط اطراف و ایجاد پیوستگی بنا با فضای پیرامونش بوده است. براساس ظوابط شهرداری لواسان، می بایست بنا در یک سمت سایت قرار می گرفت و باقیمانده زمین به فضای سبز اختصاص داده می شد.

مطلب پیشنهادی: طراحی نمای ساختمان سایه ها در کرج با شاخه های خشکیده!

با توجه به این ضابطه و به منظور یکپارچه کردن فضای داخلی با فضاهای سبز عمومی، یک پوسته نیمه شفاف به گونه ای طراحی شده است که از فضای میان این پوسته و ساختمان، فضاهای داخلی و فضاهای سبز بیرونی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

مطلب پیشنهادی: خودنمایی مکعب ها در طراحی نمای ساختمان نشان در مشهد

این پوسته مسیری را به وجود می آورد که از طریق تراس طبقه اول و یک رمپ و یک راه پله، خودش را تا فضای باز می کشاند.

نمونه پروژه اهالی فن چیدانه: ویلای فردوس، طراحی مناسب برای سواحل مازندران

ارتباط فضای داخلی طبقات این ویلا به وسیله پلکانی مارپیچی برقرار می شود. این پوسته به وسیله راه پله داخلی به طبقه همکف و زیرزمین مرتبط می شود، بدین ترتیب یک جریان پیوسته، پویا و سیال در کل پروژه جاری می شود.

نمونه پروژه های اهالی فن چیدانه :خانه چهل گره، نمای ساختمان با فرشی از آجر

با توجه به ایجاد پوسته نیمه شفاف و به کارگیری پنجره های بزرگ سرتاسری نورطبیعی به بهترین شکل ممکن روشنایی فضای داخلی را تامین کرده و امکان دید مناسب به طبیعت اطراف به وجود آمده است.

با نمونه ویلا های ساخته شده توسط اهالی فن چیدانه در لواسان آشنا شوید:

آپارتمان سپید، ویلایی سه واحدی در لواسان
ویلایی برای یک دوست در لواسان تهران
استخر شیشه ای رویایی در ویلای لواسان

اگر مشغول ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

منبع: گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه