Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون منزل مناسب بیماری اوتیسم، یک نگاه همه جانبه!

به قلم: تحریریه چیدانه

وقتی فردی مبتلا به اوتیسم باشد که اصطلاحا به او اوتیستیک می گویند، باید محیط و دکوراسیون منزل او به گونه ای باشد که در آن خانه، احساس بهتری پیدا کند. مسلما نمی شود انتظار داشت که در دکوراسیون منزل چنین افرادی تمامی عناصر به شکل کاملا عادی و بدون هیچ توجهی چیدمان شوند. در این مطلب از وب سایت چیدانه با ما همراه باشید تا بتوانیم با هم به این مسئله بیشتر بپردازیم و دکوراسیون منزل مناسب افراد اوتیسم را بررسی کنیم.

دکوراسیون منزل

قالیشویی ادیب

افزایش ایمنی در دکوراسیون منزل

یکی از مسائل مهم در رابطه با کودکان اوتیستیک آن است که آنها به نوعی در کی از خطر ندارند. این مسئله، والدین را وادار می کند تا ایمنی موجود در دکوراسیون منزل مناسب بیماری اوتیسم را افزایش دهند. باید این را بگوییم که برای کودکان مبتلا به اوتیسم والدین باید رعایت ایمنی را نسبت به سایر کودکان چندین و چند برابر نمایند. اول از همه اینکه باید سعی کنند تا جای امکان از وسایل و مبلمانی که گوشه های تیز دارند استفاده نکنند. در کنار این موضوع باید حتما کمدها، کشوها و هر جای دیگری که ممکن است در آن وسایلی خطرناک وجود داشته باشند را بسته و ترجیحا قفل نمایند. این مسئله شامل کمدها و جاهایی که محل نگهداری داروها هستند نیز خواهد شد!

در این میان باید این را هم بگوییم که حتما رادیاتور شوفاژ و از آن مهم تر اجاق گاز را هم مراقبت کنند تا خدایی نکرده خطری برای فرزندانشان به وجود نیاید. این را هم اضافه می کنیم که سعی کنند سیم های برق و پریزها را کاملا محافظت شده و ایمن نمایند. برای این کار می توانند از پوشش های مخصوص آنها بهره بگیرند.

مطلب مرتبط: پوشاندن سیم ها و لوازم الکترونیکی کوچک، راهکارهای معجزه آسا

نورپردازی در دکوراسیون منزل

نورپردازی مناسب بیماری اوتیسم در دکوراسیون منزل

نورپردازی دکوراسیون منزل برای کودکان مبتلا به اوتیسم اهمیت زیادی داردو معمولا این افراد به نور و چراغ های چشمک زن حساسیت نشان می دهند. برای ورود نور مناسب به داخل خانه معمولا توصیه می شود که به سراغ پرده و نه کرکره بروند. باید به والدین توصیه کرد که در استفاده از پرده کرکره ای ممانعت نمایند، چراکه می تواند باعث افزایش حساسیت فرد مبتلا به اوتیسم شود. در کل باید گفت که میزان نورپردازی طبیعی و ملایم می تواند بهترین گزینه باشد.

ایزوبوز
عایق صوتی ایزوبوز برای دیوار مشترک
ایزوبوز

عایق صوتی در منزل

نکته ای که در افراد مبتلا به اوتیسم وجود دارد آن است که آنها سر و صدای بیشتری را نسبت به سایر افراد می شوند. این یعنی آنها ممکن است صداها و یا حتی بوهایی را حس کنند که شما حس نکنید؛ درنتیجه لازم است که برای جلوگیری از اذیت شدن آنها به دنبال عایق صوتی در منزل باشید.

مطلب مرتبط: عایق صوتی، هیچکی تو این خونه صدای منو نمیشنوه!

رنگ در دکوراسیون منزل

رنگ در دکوراسیون منزل

برای رنگ در دکوراسیون منزل مناسب افراد اوتیستیک معمولا توصیه می شود که به سراغ رنگ های ملاسیم تر بروند. رنگ های تند و محرک می تواند تاثیر منفی در روحیه و اعصاب آنها داشته باشد؛ به همین دلیل توصیه ما رنگ های روشنی مثل کرم استفاده کنید. رنگ دکوراسیون منزل مناسب یک اوتیستیک باید تسکین بخش و خنک باشد.

فضای بازی در دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب مناسب بیماری اوتیسم

همانطور که پیش تر اشاره کردیم در دکوراسیون اتاق خواب مناسب افراد مبتلا به اوتیسم نباید از لوازم و مبلمانی که گوشه های تیز دارند استفاده شود. علاوه بر این باید دقت کنید که هر گونه وسیله، پارچه و… که قابل اشتعال هستند پرهیز شود تا خدایی نکرده برای فرزند عزیزتان مسئله پیش نیاید. این اتاق خواب باید فضایی برای آرامش این افراد باشد تا بتوانند روحیه خوبی از آن دریافت کنند. شما می توانید فضایی از اتاق خواب را به بازی های مورد علاقه فرزندتان اختصاص دهید تا راحت تر به بازی های فکری و هوشی خود بپردازد. این فضای بازی می تواند در تخلیه استرس به این عزیزان کمک شایانی کند.

دکوراسیون سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی مناسب یک فرد اوتیستیک

مسئله ای که در این بخش اهمیت پیدا می کند حساسیت برخی از افراد اوتیستیک به آب است. معمولا توصیه می شود که دمای آب و منزل را به گونه ای تنظیم کنید که در زمان روشن کردن آب، باعث شوکه شدن آنها نشود. علاوه بر این شما می توانید با استفاده از شیرآلاتی که برایشان مناسب است به استقلال این عزیزان نیر کمک کنید.

انتخاب پنجره مناسب برای منزل

هشدار برای دکوراسیون منزل مناسب برای بیماری اوتیسم

لازم است در انتهای مطلب این را هم اضافه کنیم که شما باید از آینه و شیشه های نشکن استفاده کنید. دلیل آن هم مشخص است. برخی از کودکان اوتیستیک به صدای شکستن شیشه علاقه دارند. این مسئله می تواند خطرات زیادی برایشان به دنبال داشته باشد، پس با کمک شیشه های نشکن می توانید خطر این احتمال را به حداقل برسانید. علاوه بر این، استفاده از پنجره های دوجداره نشکن می تواند با یک تیر دو نشان بزند؛ هم عایق صوت و بو باشد و هم مانع بروز خطراتی ناشی از شکستن شیشه شود.

مطلب مرتبط: شیشه سکوریت، امن ترین شیشه در دکوراسیون داخلی

وب سایت چیدانه برای تمامی افراد اوتیستیک آرزوی سلامتی و شادابی دارد.

نویسنده: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه