Chidaneh.com placeholder image

12 ایده نظم دهی برای ایجاد تحول در کمد لباس و کمد دیواری!

به قلم: تحریریه چیدانه

کمد و اتاق لباس: کمدهای لباس در دکوراسیون منزل نقشی اساسی ایفا می کنند، زیرا محلی هستند برای نگهداری وسایل لازم و غیرلازم. اما اگر تنها از همین منظر آنها را ببینیم تبدیل می شوند به چاله هایی از لوازم انباشته شده بر روی یکدیگر. آیا هر بار که در کمدتان را باز می کنید وسایل درون آن در حال سرازیر شدن هستند؟ آیا از پیدا کردن پیراهن مورد علاقه تان که پشت انبوهی از روسری های مچاله شده، جوراب های لنگه به لنگه و پیراهن های نو پنهان شده، نا امید شده اید؟ چیدانه در این مطلب از شما می خواهد به کمد های لباسی تان جور دیگری نگاه کنید و اجازه دهید آنها در زیباتر نمودن دکوراسیون داخلی منزل تان سهمی داشته باشند. با چند راه حل ساده و ارزان که باعث صرفه جویی در فضا می شوند، شما می توانید کمد لباس تان را از تبدیل شدن به یک سوراخ سیاه ناامید کننده نجات دهید و یکی از پرکاربردترین فضاهای منزل تان را نظم بخشید.

تابلو فرش ریحان

۱. بی رحم باشید و کمد لباس تان را از وسایل اضافی خالی کنید.

اولین گام سخت ترین گام است. برای ارزیابی درست وسایل موردنیاز در کمد لباسی تان (کشف لباس هایی که ۵ سال پیش خریدید و اندازه شان نامناسب بود و نتوانستید هرگز آنها را بپوشید، اما هنوز آنها را دارید) ابتدا باید همه چیز را از کمد بیرون بیاورید و سپس خوب ها را از بدها جدا کنید. هر چیزی را که مناسب تان نیست یا بیش از یک سال از نپوشیدن آن می گذرد، ببخشید یا بفروشید و چیزهای آسیب دیده یا لباس های پاره شده را دور بیندازید.
پیش از این در چیدانه با ایده های خلاقانه برای نظم بخشیدن به کمد و قفسه ها آشنا شده اید!

۲. رنگ ها را در کمد لباس هماهنگ کنید.

حالا که همه چیز در کف اتاق انباشته شده، شاید بهتر باشد از اول چیزها را بر اساس رنگ بچینید. اینگونه نه تنها کمد لباسی تان زیباتر و منظم تر به نظر می رسد، بلکه شما همچنین قادر خواهید بود ست لباس تان را سریع تر و راحت تر انتخاب کنید.

۳. جهت قرارگیری کفش ها را در کمد دیواری یا کمد لباسی تان یک در میان عوض کنید.

با یک در میان گذاشتن کفش ها به این شکل، شما می توانید تعداد بیشتری از آنها را در یک طبقه قرار دهید. از این راه با استفاده هوشمندانه از نظم دهنده ها در خانه می توانید از فضاهای منزل تان حداکثر استفاده را بکنید.

۴. در کمد لباسی تان میله نصب کنید.

با نصب میله در سطوح مختلف، شما می توانید از هر قسمت فضای کمد استفاده کنید. میله های کششی مانند آن هایی که برای پرده استفاده می شوند، برای این کار مناسب اند، چون نصب، تنظیم و برداشتن آنها آسان است.

۵. بدانید در کمد لباس تان چه چیزی را باید آویزان کنید و چه چیزی را باید تا کنید.

لباس هایی که به راحتی چروک می شود مانند جنس های کتانی و نخی را آویزان کنید. بلوز، دامن، لباس، شلوار، کت و کاپشن بهتر است آویزان شوند، در حالی که لباس های بافتنی و پیراهن های بادوام تر می توانند تا شوند. این باعث می شود شما فضای کمد لباسی تان را بر حسب نیازتان مرتب کنید. بین لباس های آویزان تان مقداری فضا قرار دهید و از چوب لباسی های باریک و محکم استفاده کنید.

۶. تا آنجایی که می توانید از فضاهای عمودی کمد لباسی تان استفاده کنید.

تا جایی که می شود بالا روید. میله های کششی، قفسه ها یا قلاب ها را درست تا زیر سقف کمد لباسی تان نصب کنید و فضاهای بالاتر را برای چیزهای حجیم یا فصلی مانند کت های زمستانی، چکمه ها و لباس های رسمی استفاده کنید.
اگر برای تکمیل کمد دیواری تان و حداکثر استفاده از آن نیازمند اضافه کردن قطعات تازه هستید، می توانید از دوستان متخصص ما در بخش کمد دیواری، شلف و طبقه بندی در اهالی فن چیدانه کمک بگیرید.

۷. در کمد لباسی و کمد دیواری از میخ و قلاب استفاده کنید.

از بیشترین فضای دیوارتان را برای آویزان کردن کیف دستی، روسری، کراوات و کلاه با میخ و قلاب استفاده کنید. میخ ها و قلاب ها می توانند در دیوار فرو روند، به جا لباسی آویزان به در کمد وصل شوند یا به کمک پدهای محکم بچسبند.

مطلب پیشنهادی: کمد دیواری یا طراحی اتاق برای لباس هایتان !

میخ ها و قلاب ها همچنین می توانند به پشت در کمد وصل شوند تا از فضاهای مرده بیشترین استفاده شود. تا آتجایی که ممکن است چیزها را در کمد لباسی تان در معرض دید قرار دهید تا مطمئن شوید همه چیز استفاده می شود و در نقاط دور نادیده گرفته نمی شود.
شما ایده جالب کمدی به شکل ستون را قبلا در چیدانه دیده اید، پس می بینید که از هر فضایی و به هر شکلی می توانید برای نگهداری وسایل تان استفاده کنید.

روسری های زیبا و کراوات های شیک خود را در ته کمد پنهان نکنید. آنها را به کمک میخ یا قلاب های چسبان مغرورانه روی دیوار یا در کمد تان به نمایش بگذارید، اینگونه یک جلوه ی رنگارنگ به اتاق تان می دهید.

۸. کفش هایتان را در یک جا درون کمد لباس بگذارید.

اگر می توانید قفسه هایی در پایین کمد تان برای جا دادن مجموعه ی کفش هایتان تعبیه کنید.

اگر نصب قفسه برایتان مایه ی زحمت است، به جای آن از جا کفشی هایی استفاده کنید که سبک و مقاوم اند. یک جا کفشی شیب دار راه حلی بسیار خوب برای صرفه جویی در فضا است. شما می توانید خودتان دست به کار شوید، چیدانه قبلا به شما آموزش داده که چگونه خودتان یک قفسه ی مدرن بسازید؟

۹. از اجزای جمع شونده در کمد لباس یا کمد دیواری تان استفاده کنید.

قفسه های کشویی یا کشوهای باز راه حلی عالی برای در معرض دید قرار دادن لوازم تان هستند. آنها به شما امکان این را می دهند که مجموعه ی کفش هایتان را در دورترین نقاط قرار دهید و همچنان قادر باشید آنها را ببینید.
اگر قصد خرید دارید، می توانید نمونه های متنوع کمد و دراور های زیبا را در ویترین محصولات ما ببینید.

قلاب های جمع شونده نیز وسیله های دستی خوبی برای هر کمد لباسی هستند، چون این امکان را می دهند که شما با وجود انباشته شدن روسری ها و دستمال گردن های زیبایتان همچنان احساس منظم بودن بکنید.

مطلب پیشنهادی: ۲۰ ایده برای کسانی که از دراورهای خود خسته شده‌اند!

10. کمد لباس را تقسم بندی کنید و بر آن تسلط داشته باشید.

تقسیم بندی وسایل به قسمت های کوچک باعث می شود احساس منظم بودن زیادی بکنید. بنابراین با خریدن یا تهیه ی تقسم کننده های کشویی دستی نظم بیشتری به وسایل تان بدهید. شما می توانید از جعبه های کوچک هدیه برای ایجاد بخش ها یا نوارهای باریک مقوا استفاده کنید و تقسیم کننده ها را خودتان بسازید.

11. قسمت ها ی مختلف کمد لباس تان را برچسب بزنید.

جعبه ها و سبد ها برای نگهداری لوازم کم کاربرد تر و فصلی مانند کلاه و دستکش بسیار مناسب هستند. اما حتما آنها را برچسب بزنید – این کار باعث صرفه جویی در زمان شما و نظم بیشتر می شود (فقط تلاش کنید که محتویات هر قسمت را متناسب با برچسب آن قرار دهید). شما می توانید کمد لباس متفاوت با ایده های کاربردی داشته باشید.
جعبه های با دیواره ی شفاف بسیار خوب هستند. دیواره های شفاف به شما کمک خواهند کرد بدون جستجو درون جعبه وسایل مورد نیازتان را پیدا کنید.

12. از چمدان های بزرگ به جای کمد لباس استفاده کنید.

چمدان های بزرگ قدیمی راه حل شیک دیگری برای لباس های فصلی مانند کت های ضخیم و رختخواب های زمستانی هستند و هم چنین می توانند به عنوان صندلی یا میزهای پاتختی باشند. چیدانه هم چنین قبلا به شما پیشنهاد داده با چمدان های قدیمی زیباترین سبد های پیک نیک را بسازید!

حالا که با این راه حل های بسیار ساده و کاربردی برای نظم دادن به کمد و اتاق لباس تان آشنا شدید، وقت را تلف نکنید و دکوراسیون منزل تان را به راحتی متحول کنید. اگر نیاز به همراهی دارید دوستان ما در  بخش کمد دیواری، شلف و طبقه بندی اهالی فن چیدانه آماده ی همکاری با شما هستند.

مطالب بیشتر:
دکوراسیون داخلی منظم و زیبا با این ۱۵ راه حل
ایده های خلاقانه برای نظم بخشیدن به کمد و قفسه ها
ایده های خاص طراحان جسور در خانه !
۱۴ راه حل عالی برای نظم دهی به فضاها!
تبدیل تخته های چوبی به یک وسیله ویژه در خانه شما

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
کیان در تاریخ 16 مرداد 1397
با سلام ممنون بابت مطالب خوب شما تشکر

ثبت دیدگاه