Chidaneh.com placeholder image

چگونه یک اتاق خواب شیک و راحت داشته باشیم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

اتاق خواب : از آنجا که اتاق خواب خصوصی ترین فضا در هر خانه ای است، توجه به علاقه مندی ها در این اتاق نیز بسیار ضروری است، زیرا این فضا،محلی است برای آرامش و تمدد اعصاب شما در زیر نکاتی برای دکوراسیون این فضا به شما ارائه می گردد.

قالیشویی ادیب

1. رنگ : در انتخاب رنگ باید به آب و هوای محل زندگیتان را مورد توجه داشته باشید، در مناطق گرمسیر رنگ های سرد و در مناطق سردسیر رنگ های گرم مناسب ترند. سعی کنید از رنگ های درخشان کمتر بهره ببرید. زیرا این رنگ ها در هنگام استراحت می توانند کمی نا مطلوب و خسته کننده باشد. سعی کنید از رنگ های سبز، فیروزه ای، آبی و بنفش استفاده کنید چراکه باعث آرامش و راحتی شما می شوند. اگر بخواهید اتاق خوابی شیک داشته باشید می توان از رنگ های خنثی بهره جست اما اگر محیطی گرم  صمیمی می خواهید از رنگ هایی مانند طلایی، قرمز و نارنجی استفاده کنید.

2. پنجره: استفاده از پنجره های بزرگ می تواند حس آرامش را به شما می افزاید، زیرا در شب می توانید آسمان را بهتر و با شکوه ترببینید و در روز هم خورشید مهمان اتاق تان می شود.

مطلب پیشنهادی: درب و پنجره های خیره کننده با شیشه های رنگی زیبا

3. گل و گیاه : استفاده از گیاهان علاوه بر زیبایی باعث طراوت بخشیدن ه فضا می گردد. شما می توانید از گیاهان خوش بو با طول عمر بالا در اتاق خواب تان استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: خانه ای سبز و با طراوت با گلخانه های خانگی کوچک

4. انتخاب مبلمان مناسب: شما باید سعی کنید تا با توجه به فضای اتاق تان مبلمان را انتخاب کنید. مبلمان نباید طوری باشد که فضای زیادی را به خود اختصاص دهد و عبور و مرور را دچار مشکل کند، همچنین شما می توانید از میز های دکوراتیو به عنوان عسلی و به عنوان میز پایین تخت استفاده کنید.

5. تابلو: با توجه به نکات مهم مطرح شده برای نصب تابلو به دیوار در دکوراسیون منزل،  سعی شود از تابلو هایی با طراحی آرام بخش همراه با نورپردازی مناسب بهره گیرید.

6. نورپردازی: در اتاق خواب سعی شود که از نورهای موضعی استفاده شود و از نور های سقفی  و خیره کننده بپرهیزید.

مطلب پیشنهادی: نورپردازی ایده آل برای فضاهای مختلف خانه

7. وسایل تزئینی: شما می توانید از ظروف شکیل برای قرار دادن میوه و شکلات، شمع های معطر، صنایع دستی، مجسمه های کوچک بهره ببرید.

8. روکش مناسب: شما باید از روکشی مناسب و قابل تعویض برای رو تختی و بالشت و کوسن ها استفاده کنید.

9. پرده : سعی شود از پرده ای مناسب با رنگ اتاق استفاده کنید، بهترین انتخاب پرده از جنس حریر است که علاوه بر سبکی، محیطی دل انگیز را به ارمغان می آورد.

مطلب پیشنهادی: بهترین مکان ها برای قرارهای عاشقانه در تهران

منبع : مقاله هنر در دکوراسیون | گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه