Chidaneh.com placeholder image

ساعت دیواری در دکوراسیون منزل و محل نصب آن

به قلم: صبا صوفی

این روزها زمان به سرعت سپری می شود. همه ما در تلاشیم تا در کنار روزمرگی ها، نبض زمان را به دست گرفته و در میان سرعت و ازدحام دنیای مدرن از زندگی جا نمانیم و برای این منظور اهمیت ساعت را خوب می دانیم. سالهاست که ساعت های دیواری با کارکردی غیر از یادآوری زمان در خانه هایمان جا باز کرده اند. آن ها در انواع رومیزی یا دیواری، به عنوان گونه ای از لوازم دکوری نقش زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی منزل به عهده دارند. چیدانه تصمیم دارد در این مطلب با راهنمایی پدیده شاپ به بایدها و نبایدهای انتخاب و نصب ساعت دیواری در منزل بپردازد. در ادامه با ما همراه باشید.

ساعت دیواری در دکوراسیون منزل و محل نصب آن

اسکای اسکرپر

ساعت دیواری مناسب تو کدام است؟

قبل از خرید ساعت دیواری برای منزل، به چند نکته باید توجه داشته باشیم. انتخاب ساعت به عنوان یک وسیله کاربردی و در عین حال دکوری، همانطور که می تواند به فضا زیبایی ببخشد، اگر اصولی انتخاب نشود ممکن است باعث بی نظم به نظر رسیدن آن نیز بشود. اولین و مهمترین نکته، سبک دکوراسیون داخلی منزلتان است، کلاسیک یا مدرن، برای انتخاب ساعت دیواری مناسب از هر سبک مدل های متنوع در بازار موجود است. نکته بعدی رنگ دکوراسیون و دیوار مورد نظر است. بدیهی است ساعت دیواری که برای نصب بر دیوار منزلتان انتخاب می کنید، از لحاظ رنگ و جنس باید با سایر وسایل دکوراسیون و مبلمانتان همسو باشد. یک نکته مهم دیگر درباره ساعت دیواری، ابعاد آن است که باید با در نظر گرفتن متراژ منزل و ابعاد دیواری که قصد دارید ساعت را روی آن نصب کنید، انتخاب شود.

ساعت دیواری در دکوراسیون منزل و محل نصب آن

ساعت دیواری، یک اثر هنری

یکی از نکاتی که پدیده شاپ به آن عقیده دارد، استفاده از ساعت دیواری به عنوان یک اثر هنری است. درست به همان اندازه که یک تابلو دیواری زیبایی را به دیوارها و فضای منزل شما هدیه می دهد، ساعت هم در زیبا کردن دکوراسیون داخلی نقش دارد. این روزها ساعت ها در طرح های مدرنتر و جنس های متنوع تر ارایه می شوند تا انتخاب برای یک خانه قرن بیست و یِکُمی راحتتر شود.

ساعت دیواری در دکوراسیون منزل و محل نصب آن

چند نکته مهم در خرید ساعت دیواری

حتما قبل از اینکه به خرید ساعت دیواری اقدام کنید، یک بار دیگر محل و ابعاد دیواری که قرار است ساعت روی آن نصب شود را اندازه گیری کنید تا مطمین شوید ساعتی که انتخاب می کنید از نظر اندازه متناسب با فضای مورد نظرتان باشد. علاوه بر آن دقت کنید که در کنار ساعت چه عناصر دیگری قرار است نصب شود، مثل قاب عکس یا تابلو هنری. اگر قرار است ساعت دیواری را در کنار یکی از این موارد نصب کنید، سعی کنید ابعاد و رنگ آنها را به خاطر داشته باشید تا ساعت دیواری متناسب با آن تهیه کنید. یکی از پیشنهادات پدیده شاپ استفاده از مزیت­ های خرید اینترنتی است که به شما فرصت می دهد به طور مستقیم به تولید کننده سفارش دهید و در کنار آن از ضمانت نامه معتبر بهره مند شوید. به این ترتیب با تحویل محصول و پرداخت هزینه آن درب منزل در وقت خود صرفه جویی خواهد کرد.

ساعت دیواری در دکوراسیون منزل و محل نصب آن

ساعت دیواریمان را کجا نصب کنیم؟

برای انتخاب بهترین فضا چند نکته را باید در نظر داشت. مهمترین نکته که نباید فراموش کرد، انتخاب فضایی است که از تمام بخش های منزل به راحتی دیده شود. یکی از بهترین فضاها برای نصب ساعت دیواری، دیوار پشت کاناپه است. گزینه دیگر، همانطور که پیش تر هم اشاره شد، استفاده از یک ساعت دیواری منحصر به فرد به عنوان یک اثر هنری است. اگر  به این منظور ساعت دیواریتان را بر دیوارهای نزدیک میز غذاخوری نصب کنید هم ایده جالبی است. یکی دیگر از انتخاب هایی که همیشه مورد توجه بوده است، نصب ساعت دیواری بالای کنسول یا شومینه است. اما فضایی که ممکن است خیلی مورد توجه قرار نگیرد، فضاهای اضافی مثل راهروها یا ستون ها هستند. این فضاها هم می توانند گزینه های خوبی برای نصب ساعت دیواری باشند، البته به شرط آنکه به خوبی در دید قرار بگیرند.

ساعت دیواری  و دکوری های هماهنگ در دکوراسیون منزل و محل نصب آن

ساعت دیواری  و دکوری های هماهنگ در دکوراسیون منزل و محل نصب آن

برای انتخاب یک ساعت دیواری متفاوت و کاربردی چیدانه پیشنهاد می کند از وب سایت پدیده شاپ دیدن کنید تا علاوه بر ساعت دیواری بتوانید محصولات دکوری هماهنگ با آن را نیز تهیه کنید.

نویسنده: صبا صوفی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه