Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون خانه 30 متری، آپارتمانی کوچک با امکانات آپارتمان بزرگ!

به قلم: گلنار

تصمیم گرفتم در مطلب امروز یک دکوراسیون بسیار خاص را به شما معرفی نمایم. یک آپارتمان بسیار کوچک تنها با مساحت 33 متر مربع که تمامی امکانات لازم برای زندگی راحت را در خود جای داده است. این نمونه را انتخاب کردم تا به عنوان یک معمار داخلی، به شما یادآوری کنم لازمه داشتن خانه زیبا و راحت، مساحت بزرگ و هزینه های زیاد نیست، بلکه داشتن کمی خلاقیت و به کار بردن اصول در طراحی داخلی و دکوراسیون است. با بررسی این دکوراسیون در آپارتمان 33 متری، خواهید دید که چگونه فضاهای مختلف مانند اتاق خواب، فضای کار، نشیمن، آشپزخانه، حمام و … به خوبی در کنار یکدیگر قرار گرفته و در عین حال طراحی مدرن و زیبایی نیز ارائه می دهند.  با من همراه باشید تا شما را بیش تر با طراحی داخلی این آپارتمان آشنا کنم.

دکوراسیون آپارتمان های کوچک

قالیشویی ادیب

پلان خانه های 30 متری

چالش بازسازی آپارتمان 33 متری

بزرگ ترین چالش در این آپارتمان در نظر گرفتن تمامی خواسته های کارفرما در این مساحت کم بوده است : آن ها می خواستند یک تخت بزرگ در اتاق خواب داشته باشند اما در عین حال فضایی به عنوان نشیمن برای دورهمی های خانوادگی و صمیمانه نیز طراحی شود. همچنین یک دفتر کار چندمنظوره برایشان در نظر گرفته شود و همه مصالح و تجهیزات با درنظر گرفتن احترام به محیط زیست انتخاب شوند. اما از نظر معمار پروژه، “محدودیت ها جذابیت یک پروژه هستند و منجر به خلق بهترین ایده ها می شوند." 

مطلب پیشنهادی : بازسازی آپارتمان کوچک اما جادار!

پلان خانه های 30 متری

پلان خانه های 30 متری

شروع بازسازی آپارتمان کوچک

علاوه بر مساحت، سقف آپارتمان نیز با ارتفاع 2.20 متر، مشکلات طراحی را دوچندان می نمود. بنابراین برای شروع کار ابتدا کف و سقف نوسازی شده و  عایق حرارتی و صوتی جدید در نظر گرفته شد. در وضع موجود دیوارها فضای آپارتمان ها را بسیار کوچک و تاریک کرده بودند، که برای حل این مشکل دیوار اصلی که فضای اتاق خواب و نشیمن را جدا می نمود برداشته شده و یک پارتیشن به جای آن قرار داده شد. این کار علاوه بر روشن تر کردن فضا، مسیر رفت و آمد بهتری را نیز به وجود آورد.

مطلب پیشنهادی : ۷ دکوراسیون داخلی ، مناسب آپارتمان های کوچک

دکوراسیون آپارتمان های کوچک

دکوراسیون خانه های 30 متری

طراحی آشپزخانه کوچک

آشپزخانه کوچک است، اما همه چیز در آن وجود دارد: کابینت، مایکروویو، ماشین ظرفشویی … در آشپزخانه نیز مانند سایر قسمت های آپارتمان میلی متر به میلی متر بهینه سازی شده تا امکان ایجاد فضای ذخیره سازی کافی مهیا شود. طبق گفته معمار : “یک میز تاشوی کوچک اجازه می دهد تا ساکنان وعده های غذایی خود را به راحتی میل کنند." رنگ غالب برای آشپزخانه سفید و طوسی در نظر گرفته شده اما نارنجی به عنوان یک رنگ هیجان انگیز و پویا به آن اضافه شده است. حمام  و یخچال ها نیز با درب های کشویی مات جدا شده اند و در نتیجه باعث کاهش شلوغی بصری در فضا می شوند. 

مطلب پیشنهادی : ویدئو: ایده هایی برای آپارتمان های کوچک

دکوراسیون آپارتمان های کوچک

دکوراسیون آپارتمان های کوچک

دکوراسیون خانه های 30 متری

تغییر دکوراسیون اتاق خواب کوچک

مهم ترین نکته در طراحی اتاق خواب حفظ حریم خصوصی ان، در عین باز بودن فضا بود. همان طور که قبلا هم اشاره کردم، دیوار بزرگ بین اتاق خواب و نشیمن چای خود را به یک پارتیشن داده و درب های کشویی فضاها را، در صورت نیاز، از یکدیگر جدا می سازند. در مقابل، هنگامی که درب ها باز هستند، ارتباط بین فضاهای مختلف آزاد بوده و آپارتمان بزرگ تر به نظر می رسد. 

دکوراسیون خانه های 30 متری

ایده فضای ذخیره سازی در اتاق خواب کوچک

در اتاق، علاوه بر کمد هایی که دورتادور تخت قرار گرفته و به نوعی آن را شاخص کرده اند، یک اتاق لباس کوچک هم درسمت راست نظر گرفته شده است. درب های کشویی این کمد بزرگ به صورت آینه ای انتخاب شده اند که در بزرگ تر نشان داده شدن اتاق کمک بسیاری خواهند کرد. علاوه بر رنگ سفید وطوسی، نارنجی نیز به قسمت تخت خواب عمق داده و آن را از ساده بودن خارج کرده است.

مطلب پیشنهادی : آپارتمان کوچک سوزان، خانه ای دلباز درستارخان تهران

دکوراسیون خانه های 30 متری

دکوراسیون خانه های 30 متری

دکوراسیون خانه های 30 متری

دکوراسیون نشیمن کوچک

پارتیشنی که در بین اتاق خواب و نشیمن حفظ شده بود، به عنوان یک فضای کار کوچک و همچنین محلی برای نصب تلویزیون به کار گرفته شد. علاوه بر این ها، کشوها و کمدهای کم عمق تکمیل کننده طراحی این بخش هستند. در قسمت انتهایی سالن اصلی، یک کاناپه، دقیقا متناسب با ابعاد دیوار طراحی و سفارش داده شد. در اطراف کاناپه، همانند تخت خواب، کمدهای زیادی با نظم قرار گرفته که به وسیله چراغ های LED نورپردازی شده اند. 

دکوراسیون خانه های 30 متری

دکوراسیون خانه های 30 متری

مخفی شدن پکیج در کنار کاناپه یکی دیگر از طرح های بسیار ظریف و هوشمندانه ای است که در این آپارتمان انجام شده و با بسته بودن درب کمد، کسی متوجه حضور پکیج نخواهد شد. مکان قرار گیری آن نیز در کنار آشپزخانه به درستی تعبیه شده است. در این فضا نیز کماکان همان طیف رنگی سفید، طوسی و نارنجی را شاهد هستیم که یک هارمونی زیبا در کل آپارتمان به وجود آورده است.

مطلب پیشنهادی : بهترین طراحی برای بیشترین استفاده از یک آپارتمان کوچک!

دکوراسیون آپارتمان های کوچک

دکوراسیون آپارتمان های کوچک

بازی پرسپکتیو در آپارتمان کوچک

به دلیل استفاده از درب های کشویی و پارتیشن به جای دیوار، پرسپکتیو و دیدهای مختلفی در آپارتمان به وجود آمده که همین امر باعث می شود یک خانه کوچک 33 متری بزرگ تر و دلبازتر نشان داده شود. 

مطلب پیشنهادی : بهترین استفاده از فضاها در آپارتمانی کوچک!

دکوراسیون خانه های 30 متری

یک پروژه با ابعاد زیست محیطی

آخرین خواسته کارفرمایان این پروژه، طراحی پایدار و متناسب با محیط زیست بوده که به همین دلیل خواستار استفاده حداکثر از متریال ها و تجهیزات مناسب این موضوع شده بودند. اجرای یک سقف کاذب عایق با ظرفیت جذب آلاینده ها، رنگ آهک طبیعی بر روی یکی از دیوارها، چراغ LED، اتصالات مجهز به فیلترهای ضد آب نیتروژن همگی پیشنهادات معمار برای رسیدن به هدف بودند. 

مطالب پیشنهادی : 

منبع : maisonapart | مترجم : گلنار صفدریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
faezehrezaei در تاریخ 17 تیر 1397
عالی

ثبت دیدگاه