Chidaneh.com placeholder image

مبل مدرن، خونه رو چجوری بچینم؟

به قلم: مژگان احمدی

در این مقاله از چیدانه می‌خواهیم درباره مبل مدرن و نقش آن در دکوراسیون حرف بزنیم. اینکه مبل مدرن چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا انتخاب مبلمان مدرن برای دکوراسیون منزل شما مناسب است یا نه؟ چه زمانی باید به فکر انتخاب و خرید مبل مدرن باشید؟ و آیا چیدمان مبل مدرن با مبل کلاسیک فرق می‌کند؟ ممکن است شما هم سوالاتی شبیه به این‌ها داشته باشید. ما در این مقاله به بیشتر سوالات شما پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.
در ادامه خواهید خواند:

  • یک دست مبل مدرن شیک چه ویژگی‌هایی داره؟
  • وقت خرید مبل مدرن به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • چیدمان مبل راحتی در فضای کوچیک چجوریه؟
  • چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل
  • چیدمان مبل در پذیرایی مربع

رنگ مبل

chidaneh ad banner

یک دست مبل مدرن شیک چه ویژگی‌هایی داره؟

در این بخش از مقاله میخواهیم درباره تفاوت‌های طراحی مبل مدرن با طراحی کلاسیک حرف بزنیم و بگوییم که مبلمان مدرن چه ویژگی‌هایی دارد.

  1. طراحی ساده: یکی از ویژگی‌‌های اصلی مبلمان مدرن طراحی ساده آن است. در واقع مبل مدرن بر خلاف مبل کلاسیک، تزئینات و جزئیات اضافی ندارد اما در عوض تزئیات اصلی شامل طراحی فرم بدنه در آن به شکل مدرن، خلاقانه و امروزی است
  2. طراحی کاربردی: یکی دیگر از اصلی‌ترین ویژگی‌های طراحی مدرن تکیه بر طراحی کاربردی است. به این معنی که سعی می‌شود تا محصول مورد نظر با کم‌ترین و ساده‌ترین طراحی، بیشترین استفاده را داشته باشد. احمالا هرگز در طراحی مبل کلاسیک ندیده‌اید که مبلی در کنار خود کتابخانه یا میز عسلی متصل داشته باشد. اما طراحی‌هایی از این دست را در سبک مبلمان مدرن زیاد می‌بینید
  3. متریال مدرن: در طراحی مبل مدرن بر خلاف مبل کلاسیک از چوب کمتر و پارچه بیشتری استفاده می‌شود. حتی انواع مبلمان راحتی که نوعی مبل مدرن به حساب می‌آیند به صورت تمام پارچه می‌باشند. علاوه بر این بسیاری از مدل‌های مدرن به جای چوب با فلز استیل نقره‌ای، طلایی، مشکی یا مسی ساخته می‌شوند.

مطلب مرتبط: درباره مبل مدرن چوبی

پارچه مبل راحتی

وقت خرید مبل مدرن به چه نکاتی توجه کنیم؟

در بخش قبلی با مهم‌ترین ویژگی‌های مبل مدرن و تفاوت آن با مبلمان کلاسیک آشنا شدید. در این بخش از مقاله می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که در هنگام خرید مبلمان مدرن باید چه نکاتی را بیشتر مد نظر قرار بدهیم تا خرید رضایت‌بخش‌تری داشته باشیم؟

شاید ساده به نظر برسد اما واقعیت این است که انتخاب مبل با طراحی مدرن به دلیل تنوع زیادی که از نظر رنگ‌بندی و طراحی دارند کار بسیار سختی است.

 

ما فکر می‌کنیم که دانستن نکات زیر بدون شک در هنگام خرید مبل مدرن به کارتان می‌آید:

  1. استفاده از مبل مدرن با رنگ‌های خنثی همیشه معجزه‌گر است. چون نه تنها تاثیر منفی بر هارمونی رنگی خانه ندارد، بلکه دست شما را باز می‌گذارند تا رنگ مورد نظرتان برای سایر وسایل خانه را آزادانه‌تر انتخاب کنید
  2. توجه داشته باشید که اگر مبدل مدرن با پایه استیل انتخاب می‌کنید، بهتر است که وسایل دیگر مرتبط با مبل مثل میز ناهارخوری، آینه کنسول و ویترین‌تان نیز استیل باشند نه چوبی. مثلا همه استیل نقره‌ای یا طلایی باشند. یعنی حتی از نظر رنگ فلز نیز باید یکی باشند
  3. مبلمان مدرن بر خلاف مدل‌های کلاسیک تنوع زیادی از نظر رنگ، شکل و فرم مبل دارند. مثلا مجبور نیستید که حتما آن‌ها را به صورت ست 7 نفره بخرید، بلکه می‌توانید با توجه به فضایی که در منزل دارید از مدل‌های مبل ال استفاده کنید. بنابراین حواستان باشد که انتخاب‌های درست‌تری داشته باشید

مطلب مرتبط: درباره مبل مدرن فلزی

در ادامه درباره چیدمان مبل مدرن در خانه توضحات بیشتری داده‌ایم.

چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک چجوریه؟

بر خلاف چیدمان سبک کلاسیک  که قوانین خاصی مثل حفظ قرینگی در آن ضروری است، برای چیدمان مبل مدرن دست‌تان کاملا باز است، چرا که از چیدمان گرد و مستطیل تا بدون نظم می‌توانید بچینید؛ اما برای انتخاب یک چیدمان صحیح باید ابتدا فضای منزل‌تان را بررسی کنید و نقطه کانونی اتاق و ضلع‌های اطرافش را در نظر بگیرید؛ برای مثال اگر فضا ال شکل یا مستطیل است اما با متراژ کم، هرگز به سراغ چیدمان گرد نروید! اما اگر یک پذیرایی بزرگ با نورگیری زیاد دارید، می‌توانید فضا را بخش‌بندی کنید و دو چیدمان گرد و مستطیل را هم زمان داشته باشید.

مطلب مرتبط: درباره مبل مدرن مینیمال

قبلا هم گفتیم که برای چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک مجبور نیستید تا حتما یک ست کامل از مبلمان را داشته باشید. بلکه به راحتی می‌توانید با توجه به ابعاد منزلتان مبل بخرید. مثلا یک مبل راحتی ال 3 نفره و یک مبل مدرن تکی هم می‌تواند برای منزل‌ شما کافی و در عین حال زیبا باشد. در غیر اینصورت مجبور به چیدمان اجباری و غیر اصولی می‌شوید که اصلا زیبا نیست.

تاکید: پس باز هم تاکید می‌کنیم که اگر جای کافی ندارید، هرگز اصرار زیادی در خرید ست کامل مبل مدرن نداشته باشید!

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل

هر چند ممکن است فضای مستطیل شکل در ابتدا بزرگ به نظر برسد اما همیشه هم اینطور نیست. اولین و مهم‌ترین کار این است که مسیر رفت و آمد در نشیمن‌های مستطیل شکل را طوری تفکیک کنید که رفت آمد در این فضا برای کسانی که روی مبلمان نشسته‌اند مزاحمتی نداشته باشد. سپس می‌توانید نقطه کانونی سالن و دیوار تلویزیون را مشخص کنید و با در نظر گرفتن محدودیت‌هایی مثل بازشوها اقدام به چیدمان مبل نمایید.

اگر این کارها را قبل از خرید مبل انجام دهید، این شانس را دارید که بر اساس نیاز خود یکی از انواع مبل مدرن ال شکل، مبل مدرن یو شکل، مبل مدرن راحتی 4 نفره و یا سایر انواع مبل مدرن را خریداری کنید.

 

چیدمان مبل در پذیرایی مربع

در مورد چیدمان مبل مدرن در پذیرایی مربع شکل نیز همه‌ی موارد ذکر شده در بالا صدق می‌کنند. با این تفاوت که ممکن است محدودیت‌های بیشتری نسبت به فضای مستطیلی داشته باشید.

یک پیشنهاد کاربردی: پیشنهاد می‌کنیم که اگر می‌توانید حتما قبل از خرید مبلمان، ابتدا تعدادی از مقواهای بزرگ را با ابعاد مبلمان مدرن و راحتی تکی، دو نفره و سه نفره چندتایی برش بزنید و آن‌ها را بر اساس چیدمان‌های مختلفی که به ذهنتان می‌رسد به جای مبل کف زمین بچینید. اینکار به شما کمک می‌کند تا از نظر بصری تصویر نهایی چیده شده را بهتر درک کنید و بدانید که با خرید چه ترکیبی از مبلمان چیدمان بهتری خواهید داشت.

روش چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل، مربع و ال

کلام آخر

از طرفی یک دست مبل مدرن و امروزی تقریبا در همه خانه‌ها وجود دارد. از طرف دیگر نقش تعیین کننده‌ی مبلمان در دکوراسیون خانه‌ها کاملا روشن است.  در این مقاله سعی کردیم تا کمی بیشتر به ویژگی مبل مدرن و نکات دکوراسیونی مربوط به آن بپردازیم تا در نتیجه خانه‌های زیباتری داشته باشیم. با خواندن این مقاله احتمالا ایده‌های جدیدتری برای چیدمان مبل مدرن در منزل به ذهن‌تان خواهد رسید و دکوراسیون خانه را کمی اصولی‌تر انجام می‌دهید.

“برای خرید انواع مدل مبل مدرن میتوانید از طریق درخواست متخصص از چیدانه اقدام کنید"

 

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه