Chidaneh.com placeholder image

خانه 20 متری، چیدمان سوییتی که به 20 متر هم نمی رسد!

به قلم: گلنار

آپارتمانی که امروز برای شما انتخاب کردم یک نمونه بسیار جالب و تعجب برانگیز از بازسازی آپارتمان های کوچک است. یک آپارتمان با مساحت 17 مترمربع در یکی از محله های پاریس که بعد از بازسازی به یک سوییت مدرن با تمام امکانات تبدیل شده است. با من همراه باشید تا نگاهی به مراحل طراحی و اجرای این سوییت بیندازیم. امیدوارم ایده های خوبی ار در ذهن شما ایجاد نماید.

بازسازی آپارتمان  کوچک 17 مترمربعی

چوب و هنر

بازسازی آپارتمان  کوچک 17 مترمربعی

بازسازی آشپزخانه آپارتمان کوچک

تصویر اول آشپزخانه را قبل از بازسازی به ما نشان می دهد. همان طور که می بینید اصلا ظاهر مناسبی نداشته و بیش تر شبیه به کمد دیواری بوده است. اولین کار برای نجات آشپزخانه برداشتن قسمتی از دیواری بود که آن را از نشیمن جدا می کرد. ( دیوار سمت چپ درب ورودی ) با این کار فضای دلباز و روشنی به وجود آمد که اجازه اضافه کردن فضاهای ذخیره مانند تصویر دوم را به طراح می داد. رنگ سفید نیز برای بزرگ تر و روشن تر نشان داده شدن و همین طور هماهنگی با فضای نشیمن انتخاب شد.

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون آپارتمان های کوچک، کلید زندگی بزرگ در منزل کوچک!

بازسازی آپارتمان کوچک 17 مترمربعی

بازسازی آپارتمان کوچک 17 مترمربعی

دکوراسیون نشیمن آپارتمان کوچک

در تصویر اول فضای نشیمن قبل از بازسازی را مشاهده می کنیم که فضای کوچک و بسیار تاریک بوده است. چند شلف به طور نامناسب بر روی دیوارها نصب شده و خاک گرفته بودند. اما هدف از بازسازی رسیدن به یک دکوراسیون امروزی و روشن قرار داده شد. برای این کار انتخاب رنگ های سفید، زرد و آبی کمک بسیار زیادی به طراح کرده و باعث روشن تر شدن و ایجاد گرمی در فضا شدند. به گفته دیوار انتخاب هیچ کدام از وسایل از روی شانس نبوده و همگی با فکر قبلی خریداری و چیدمان شده اند. 

مطلب پیشنهادی : بازسازی آپارتمان کوچک اما جادار!

بازسازی آپارتمان کوچک 17 مترمربعی

طراحی فضای کار در آپارتمان کوچک

در هنگام بازسازی، پارکت از جنس چوب بلوط به عناون کف پوش انتخاب شد که تاثیر بسیار زیادی در فضا ایجاد نمود. اما قرار دادن یک میز و صندلی کوچک در پوشه اتاق، علاوه بر استفاده از فضای پرت، یک فضای کار بسیار ساده اما کاربردی را خلق کرد. 

مطلب پیشنهادی : آپارتمان های کوچک، کوچک نیستند!

بازسازی آپارتمان کوچک 17 مترمربعی

بازسازی آپارتمان کوچک 17 مترمربعی

کمد دیواری کوچک برای آپارتمان کوچک

شلف های دیواری قبل از بازسازی در این آپارتمان کوچک و بدون جذابیت بودند. اما طراح بر این اساس است که هر عنصر در دکوراسیون داخلی باید مکان را خود را پیدا کرده و در جای صحیحی قرار بگیرد. بنابراین نمونه های اولیه با  کمد دیواری با طول بیش تر جایگزین شدند. این کار به بزرگ تر نشان داده شدن فضا نیز کمک زیادی خواهد کرد. سپس با رنگ آمیزی دیوار پشت این کمد و قرار گرفتن رنگ قهوه ای چوب بر روی رنگ زرد، جلوه ای خاص به فضا بخشیده شد. با یک نورپردازی مدرن همه چیز کامل تر به نظر خواهد رسید.

مطلب پیشنهادی : ۸ ایده برای کتابخانه در آپارتمان های کوچک

بازسازی آپارتمان کوچک 17 مترمربعی

مبل تختخواب شو، زیبایی آبی مخملی در آپارتمان کوچک

بهترین اتخاب برای اپارتمان های با ابعاد بسیار کوچک مانند این نمونه، انتخاب مبلمان ها و وسایل کمجا و تاشو هستند. مبل آبی رنگ با روکش مخملی، نه تنها زیابیی فضای نمشیمن را دوچندان کرده، بلکه به دلیل قابلیت تبدیل به تخت خواب، مشکل نبود اتاق خواب رانیز به آسانی حل نموده است. نصب دو آینه با چوب خیزران، تزیینات بالای مبل را کامل کرده و باعث شیک تر شدن فضا می شوند.

مطلب پیشنهادی : ۷ دکوراسیون داخلی ، مناسب آپارتمان های کوچک

بازسازی آپارتمان کوچک 17 مترمربعی

بازسازی آپارتمان کوچک 17 مترمربعی

طراحی حمام کوچک

مساحت حمام در این آپارتمان 3 متر مربع بوده که برای به دست آوردن فضای بیش تر و بهینه سازی آن، یک درب کشویی برای دسترسی به حمام نصب شد. کاشی های مرمر سفید انتخاب شده برای دیوارها، یک فضای کاملا روشن و مدرن را به وجود آورده اند. اضافه شدن آینه و نورپردازی مناسب پشت ان و همچنین، در نظر گرفتن فضایی شیشه ای برای دوش باز سازی این آپارتمان کوچک را به بهترین شکل ممکن تکمیل نمودند.

در ادامه من مطالب دیگری در زمینه بازسازی آپارتمان های کوچک را در اختیار شما قرار می دهم : 

منبع : maisonapart | مترجم : گلنار صفدریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه