Chidaneh.com placeholder image

تبدیل وسایل قدیمی به جدید، 6 راه ارزان برای نو شدن!

به قلم: گلنار

بازسازی مبلمان خود یکی از ایده های بسیار عالی برای تغییر دکوراسیون بدون تعویض وسیله و یا پرداخت هزینه زیاد است. گاهی اوقات فقط با چند قلم مو و یک سطل رنگ می توان زندگی جدیدی را به یک کابینت قدیمی یا ویترین ارث رسیده از مادربزرگ داد. اگر کنسول و یا میزی دارید که از مد افتاده و با فاقد سبک خاص وزیبایی است کافی است به جای دور انداختن، نگاهی دوباره به آن بیندازید و با رنگ های مختلف و شاد و سرزنده تصورش نمایید. در این صورت مطمدن باشید که برای نگه داشتنش تلاش خواهید کرد. 

[[nid:223743]]

اسکای اسکرپر

رنگ آمیزی مبلمان و وسایل معمولا هزینه زیادی ندارد و لازم نیست که حتما توسط یک متخصص انجام شود چون خودتان هم می توانید این کار را انجام دهید. اما گاهی اوقات رنگ آمیزی تنها راه حل نیست و روش های دیگری نیز برای تبدیل وسایل کهنه به نو وجود دارد. در این مطلب من روش های مختلف بازسازی این وسایل را به شما نشان می دهد، شاید یکی از این ایده ها برای شما نیز کارساز باشد.

مطلب پیشنهادی : وسایل قدیمی را نو کنید!

تبدیل وسایل قدیمی به جدید
تبدیل وسایل قدیمی به جدید

نو کردن کنسول قدیمی

تصویر بالا یک کنسول با سبک قدیمی را نشان می دهد که به راحتی به یک کنسول امروزی تبدیل شده است. برای این کار شما به رنگ تخته سیاه، برچسب های تزیینی و یا کاغذ دیواری نیاز دارید. ابتدا باید کنسول را تمیز کرده و اگر قسمت های ناصافی دارد سمباده بکشید. سپس درب قسمت هایی را که مایل هستید رنگ تخت سیاه داشته باشد را باز کرده و دو بار پشت سر هم رنگ بزنید. سپس اجازه دهید تا خشک شود. بعد از برچسب های تزیینی را روی قسمت های باقی مانده بچسبانید. 

مطلب پیشنهادی : 11 صندوقچه قدیمی در دکوراسیون امروزی

تبدیل وسایل قدیمی به جدید
تبدیل وسایل قدیمی به جدید

نو کردن کمد قدیمی

تصویر بالا مربوط به دکور بسیار قدیمی برای یک آشپزخانه است که به همان سبک قدیمی و روستیک نیز بازسازی شده است.
رنگ مناسب برای گچ و موم برای ایجاد حالت پتینه تنها مواد مورد نیاز شما خواهند بود.
بعد از تمیز کردن مبلمان، برای حذف رنگ قدیمی و صاف کردن سطح، ابتدا آن را رنگ کرده و اجازه دهید خشک شود. برای ایجاد یک اثر “قدیمی"، موم را به وسیله پارچه روی سطح کمد بکشید. اگر بتوانید سایه روشن هایی مانند تصویر بالا ایجاد کنید کمد بیش تر حالت آنتیک بودن پیدا کرده و زیباتر می شود. 

مطلب پیشنهادی : رنگ کردن وسایل چوبی در خانه، این بار بدون هیچ اشتباهی!

تبدیل وسایل قدیمی به جدید

نو کردن جاکفشی قدیمی

جا کفشی های چوبی و قدیمی نیز از دیگر وسایلی هستند که به راحتی می توانیم به dک وسیله پرکاربرد و امروزی تبدیلشان کنیم. برای این که بتوانید کاری مشابه تصویر بالا انجام دهید به رنگ تخت سیاه و مناسب برای نوشتن با گچ نیاز دارید. ابتدا مانند هر وسیله چوبی دیگری سطح جاکفشی را سمباده کشیده و از لاک الکل استفاده نمایید. سپس دو یا سه بار با رنگ معمولی رنگ آمیزی کرده و بعد رنگ تخت سیاه را بزنید. برای نوشتن روی ان تقریبا یک هفته ای را صبر نمایید. 

مطلب پیشنهادی : تو خونه تخته سیاه هم لازم میشه!

تبدیل وسایل قدیمی به جدید
تبدیل وسایل قدیمی به جدید

رنگ آمیزی میزهای قدیمی

میزهای ساده و مینیمال تقریبا در همه خانه ها پیدا می شوند و کافی است با کمی تغییر چهره جدیدی را برایش به وجود آورید.
 رنگ با قدرت پوشش بالا تنها چیزی است که برای این کار لازم خواهید داشت. پس از تمیز کردن سطح، از یک برس برای هر رنگ استفاده کنید. در صورت لزوم ابتدا طرح های هندسی مورد نظرتان را با مداد روی میز کشیده و سپس رنگ آمیزی نمایید. 

مطلب پیشنهادی : با چمدان های قدیمی زیباترین سبد های پیک نیک را بسازید!

تبدیل وسایل قدیمی به جدید
تبدیل وسایل قدیمی به جدید

هیچ چیز بهتر از رنگ برای انرژی بخشیدن به آشپزخانه شما نیست. برای فضایی که می خواهید مدرن اما در عین حال گرم و صمیمی باشد باید از چند رنگ متفاوت استفاه نمایید.
برای این کار باید صندلی های غذاخوری مشابه هم داشته باشید. سپس رنگ های مورد نظرتان را انتخاب کرده و برای قسمت های باریک و دور از دسترس نیز از قلم موهای کوچک استفاده نمایید. سپس برای ایجاد یک سبک فانتزی تر، لبه پایه صندلی ها را با نوارهای رنگ بپوشانید. 

مطلب پیشنهادی : از بین بردن خراشیدگی مبلمان چوبی تنها در 5 دقیقه

تبدیل وسایل قدیمی به جدید
تبدیل وسایل قدیمی به جدید

یخچال و فریزر هم از دسته وسایل قدیمی جدا نیستند و برخلاف تصور، شاید خیلی راحت بتوان با آن ها تغییری در دکوراسیون آشپزخانه به وجود آورد. لوازم مخصوص رنگ اسپری تنها متریالی است که شما باید تهیه نمایید و البته به این دقت داشته باشید که رنگ انتخابی باید قدرت پوشش دهی بالا داشته و در برابر رطوبت نیز مقاوم باشد. پس از تمیز کردن یخچال ( یا هر وسیله فلزی  دیگری) با مواد شوینده، رنگ را در یک لایه اسپری کنید و بگذارید تا حداقل 24 ساعت خشک شود. 

من مطالب زیر را برای مطالعه بیش تر به شما توصیه می کنم :

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه