Chidaneh.com placeholder image

کلکسیون وسایل قدیمی، چیدمان های متفاوت در 12 خانه!

به قلم: گلنار

افراد زیادی هستند که به یک وسیله یا موضوع علاقه پیدا کرده و دوست دارند نمادها و نمونه های مختلفی از آن را جمع آوری نمایند. این کار اگر به صورت مداوم و با جمع آوری مدل های با ارزش انجام شود، در نهایت به یک کلکسیون یا مجموعه نفیس و جذاب تبدیل خواهد شد. موضوعی که من می خواهم در موردش صحبت کنم به ایده های چیدمان این کلکسیون ها در دکوراسیون است چرا که این موضوع، به خصوص برای مجموعه های بزرگ، می تواند مشکل ساز بوده و شخص نتواند آن چنان که دوست دارد مجموعه شخصی اش را به نمایش بگذارد. بنابراین همراه من باشید تا سری به خانه 12 کلکسیونر برویم و ایده های آن ها را ببرسی نماییم. 

کلکسیون وسایل قدیمی

تابلو فرش ریحان

نمایش کلکسیون با استفاده از سبد 

یکی از کلکسیونرها به جمع آوری نمونه های طبیعی در حین پیاده روی در جنگل و کوهنوردی علاقه دارد. چون اکثر این نمونه ها از چوب هستند او تصمیم گرفته تا آن ها را در یک سبد قدیمی نگهداری کند. به نظرش با این کار آن ها به اندازه کافی خودنمایی می کنند.

مطلب پیشنهادی : با فنجان های قدیمی دکوری های مقرون به صرفه بسازید!

کلکسیون وسایل قدیمی

آویزان کردن از سقف

فردی دیگری که می توانید ایده اش را در تصویر بالا مشاهده نمایید، به چترها علاقه مند بوده و اعتقاد دارد که آن ها شکل، رنگ و حتی تاریخ را به نمایش می گذارند. بنابراین او برای نمایش این مجموعه خود، چترها را به صورت باز از سقف آویزان کرده تا تزیینی نیز برای سقف باشند.

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون آنتیک خانه نیما کرمی، مجری محبوب تلویزیون!

امیر صادقی
حال و هوای قدیم در منزل آمنه رضایی سعید
امیر صادقی

کلکسیون وسایل قدیمی

ایجاد گروه های سه تایی برای کلکسیون

همان طور که در مقدمه مطلب نیز اشاره کردم، مجموعه های بزرگ می توانند در چیدمان و نمایش مشکل ساز باشند. بنابراین یکی از این ایده ها مانند تصویر بالا این است که آن ها در گروه های سه تایی و به صورت کاملا مینیمال و ساده بچینید. این کار در عین نظم بخشیدن به کلکسیون باعث بهتر دیده شدنشان نیز می گردد.

مطلب پیشنهادی : چیدمان میز قهوه خوری یا همان جلومبلی خودمان با قانون سه تایی!

کلکسیون وسایل قدیمی

گالری دیواری

بعضی افراد تصور می کنند که فقط قاب ها و تابلوها باید به دیوار نصب شوند اما معماری که مالک این کلکسیون از برس ها و جاروهای قدیمی است، تصمیم گرفته مجموعه خود را دقیقا به همین روش به معرض نمایش بگذارد. فقط این وسایل به صورت عمودی روی دیوار قرار می گیرند، یک اثر هنری را شکل خواهند داد.

مطلب پیشنهادی : تزیین دیوار پذیرایی، ۱۵ ایده از دل خانه های ایرانی!

[[nid:287180]]

کلکسیون وسایل قدیمی

چیدمان کلکسیون در قفسه

شاید بخواهید مجموعه خود را در قفسه ای کنار خانه خود بچینید. این کار هم می تواند ایده ای جالب باشد اما نکته مهم این است که مانع شلوغی و هرج و مرج زیاد بشوید. برای این کار می توانید یک وسیله مانند ظروف چوبی، گلدان های گل و … را در تمام طبقات تکرار نمایید. این کار برای منظم تر به نظر رسیدن قفسه کمک خوبی بوده و از هرج و مرج جلوگیری می نماید.

مطلب پیشنهادی : چیدمان ظروف در بوفه، هر طبقه قانون خودش رو داره!

امیر صادقی
حال و هوای قدیم در منزل آمنه رضایی سعید
امیر صادقی

کلکسیون وسایل قدیمی

چیدمان افقی کلکسیون وسایل قدیمی

مسلما کتاب ها چیزی غیر معمول برای تشکیل یک کلکسیون نیستند، اما این کلکسیونر روش متفاوتی را برای به نمایش گذاشتن مجموعه خود در نظر گرفته است. دسته های مختلف کتاب در سایزها و ارتفاع های مختلف، به جای قرار گرفتن در کتابخانه، در جای جای خانه اش و روی زمین دیده می شوند. وجود چنین عنصری در سراسر فضای خانه باعث یکپارچه و هماهنگ به نظر رسیدن دکوراسیون می شود. اگر بخواهید یک چیدمان بهتر داشته باشید می توانید از وسایل مشابه در کنار یا روی کتاب ها کمک بگیرید.

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون ساده و نوستالژیک خانه آمنه در تهران!

کلکسیون وسایل قدیمی

آویزان کردن پارچه های قدیمی روی جا لباسی

اگر از آن دسته افرادی هستید که به پارچه های قدیمی و با ارزش علاقه مندید، تصویر بالا می تواند ایده خوبی برای داشته باشد. صاحب این مجموعه که به عنوان یک پزشک در کشورهای آفریقایی فعالیت داشته، پارچه های رنگارنگ که به عنوان روسری و دامن توسط زنان روستایی استفاده می شده اند را جمع آوری کرده است. او برای نگهداری و نمایش آن ها از جا لباسی قدیمی و دکوراتیو بهره برده است. این کار رنگ و بافت را به خوبی در دکوراسیون شما ایجاد می کند.

مطلب پیشنهادی : ۱۱ صندوقچه قدیمی در دکوراسیون امروزی

کلکسیون وسایل قدیمی

گروه بندی کلکسیون در سینی

آن چیزی که در تصیویر بالا می بینید قوطی های قدیمی روغن زیتون هستند که در کنار هم قرار گرفته اند. اگر شما هم مجموعه ای از ظروف کوچک را جمع آوری می کنید، به خوبی می توانید با استفاده از یک سینی آن ها را در گروه هایی منظم بچینید. قرار دادن این مجموعه روی میز قهوه خوری یا هر مکان دیگری نظم و ترتیب را با خود به همراه دارد.

مطلب پیشنهادی: ۷ دکوراسیون زیبا و ارزان با ظروف قدیمی

کلکسیون وسایل قدیمی

چیدمان کلکسیون روی شلف های معمولی

شلف ها و قفسه های معمولی نیز راهی ساده برای نمایش کلکسیون ها هستند. کریستال ها، سنگ های قیمتی و نمونه هایی از این دست به راحتی می توانند روی این شلف ها قرار بگیرند. این آثار به صورت ایستاده قرار گرفته و ظاهری قوی و حتی آموزشی خواهند داشت. 

مطلب پیشنهادی : مدل چیدمان شلف، هر چیزی رو طبقه چندم بذاریم؟

[[nid:287182]]

کلکسیون وسایل قدیمی

تزیین دیوار با کلکسیون وسایل قدیمی

گاهش اوقات شما می توانید اجزای کلکسیونتان را به صورت نامنظم در کنار یکدیگر قرار دهید. اگر آن ها مانند آن چه که در تصویر بالا مشاهده می کنید قابلیت نصب بر روی دیوار را دارند، حتما از این ایده استفاده نمایید. معمولا این کار برای وسایل مشابه استافده می شود که چیدمان نامنظمشان شلوغی زیادی ایجاد نمی کند. 

کلام آخر : کلکسیون ها می توانند بعد از مدتی به یک مجموعه هنری و ارزشمند تبدیل شده و حتی در بعضی موارد قیمت بالایی نیز داشته باشند.

منبع : apartmenttherapy

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه