Chidaneh.com placeholder image

تجربه خانه ایرانی در رستوران خونه سام درخشانی

به قلم: لاله داورپناه

رستوران و کافی شاپ: ضلع شمال غربی پارک آب و آتش ، در گوشه ای از مجموعه رستوران های « گپ »، خانه ای با دیواره های چوبی و پنجره های کوچک آبی رنگ با گلدان هایی از گل های زیبا قرار دارد که مدتی پیش با ایده ای ناب از دو هنرمند مطرح ایرانی، میزبان سلیقه های نو و ذائقه های نوستالژیک ایرانی است.

   

سرویس خواب بالسا

« رستوران خونه » با شعاری ساده و تأثیر گزار (نهار رو بیرون نخور بیا خونه). توجه طیف وسیعی از ایرانیان رو جلب کرده که تنها وجه اشتراکشان، تجربه لحظاتی نوستالژیک و ناب است. همره با چیدانه شما هم این فضا را تجربه کنید.

اگر از پنجره های رستوران به داخل سرک بکشید، فضایی صمیمی شما را به داخل رستوران می خواند. از درب بزرگ چوبی رستوران که وارد شوید به یکباره این فضا را درک خواهید کرد. عطر خوش غذای خانگی در هوا آکنده است.

مطلب پیشنهادی: بهترین رستوران ها در شهرهای مختلف ایران (۱)

رستوران خونه ساده ترین و دقیق ترین نام را در میان تمام رستوران های تهران دارد. فضایی کاملا شبیه خانه های ایرانی. میز و صندلی هایی به نسبت قدیمی اما بی عیب و ایراد و تا حدی شیک. پرده هایی با چهارخانه های سفید و قرمز و طاقچه های آبی رنگ با گلدان هایی زیبا. آباژور هایی قدیمی که نور محیط را بسیار شبیه به خانه کرده اند.

در انتهای سالن آشپزخانه ای پر شور و حرارت دیده می‌شود که منبع اصلی این عطر خوشی است که در فضا جاریست. گلدان های روی میزها از همان نوعیست که شاید در هر خانه‌ی ایرانی یک نمونه از آن موجود باشد. رومیزی های گل گلی سوزن دوزی شده و پارچه های گل سرخی صندلی ها و فرش های هندسی قشقایی کشیده بر کف چوبی رستوران؛ همه و همه شما را به فضای خانه ای ایرانی می‌برد که گویی زمانی در این فضا زندگی نموده اید. به عبارتی می توان سبک دکوراسیون داخلی رستوران خونه را بر اساس اصول وینتیج و روستیک اما با لحنی ایرانی دانست.

عناصر تزئینی این فضا دیگر کمتر در خانه های ایرانی دیده می‌شوند و شاید تنها نمونه هایشان را در مغازه های عتیقه فروشی بتوان یافت. با قدم نهادن در این رستوران، به یکباره در تونل زمان به نقطه ای نامعلوم در گذشته ای نه چندان دور از زندگی ایرانی قدم می‌گذارید. برخورد کارکنان رستوران هم که غالبا جوانان دانشجو تئاتر هستند هم در نوع خود بی‌نظیر است. اینجا خبری از مناسبات رسمی رستوران های شیک نیست. اینجا مانند خانه خودتان به شما تعارف می‌کنند و حتی ممکن است در جوار شما بنشینند و با شما خرده گپی هم بزنند.

مطلب پیشنهادی: گشتی در دکوراسیون داخلی کافه لمیز های تهران

مشتریان « خونه »، این محیط را کاملا مثل خانه خودشان می دانند. این اتفاق زمانی کامل تر می شود که غذای شما بر سفره تان قرار می‌گیرد. غذاهای این رستوران با منوی اتفاقی و محدود با مواد اولیه‌ای که همان روز از بازار تهیه شده و آماده شده ، توسط یک سرآشپز مهربان و صمیمی تهیه می‌شود. اسم بسیاری از غذاها شاید دیگر در خانه های ایرانی کمتر شنیده می شود ولی با دقت بسیار بالایی به درستی طبخ شده و به همراه مخلفاتی سالم و ایرانی برای مشتریان سرو می شود. نوشیدنی های این رستوران نیز از عرقیات ناب ایرانی تهیه شده.

مطلب پیشنهادی: رستوران و گالری مکعب سفید در تهران

موسیقی فضا و صدای قاشق و چنگال هایی که به ظرف های چینی گل سرخی می‌خورد، صدای شوخی ها و خنده های مشتریان  و عطر خوش غذا و برخورد مهربان و صمیمی کارکنان، همه و همه فضای خانواده گرم ایرانی را تداعی می‌کند. اینجا حجم غذاها زیاد است اما کسی عجله ندارد. همه آمده اند تا شبی خوش را در کنار هم بگذرانند.

نمونه پروژه اهالی فن چیدانه: کافه اسپریس ، طراحی داخلی مدرن با مصالح سنتی

ایده اولیه این رستوران توسط «آروند دشت آرا» کارگردان و نویسنده جوان تئاتر و با همت و سلیقه «سام درخشانی» ، بازیگر شناخته شده تلویزیون شکل گرفته و مدیریت و اداره این مکان نیز بر اساس همان ایده اولیه تا حد بسیاری به درستی اجرا می‌شود. منو غذا های هر روز، در روز قبل انتخاب می شود و مواد اولیه از بازار تهیه و توسط آشپز ماهر رستوران طبخ میشود. همه وسایل رستوران بسیار تمیز و مرتب است و نورپردازی خوبی نیز به محیط رستوران جلوه دلپذیری داده.

مطلب پیشنهادی: ایده های زیبا برای تزئین غذا و دسرهای خوشمزه!(۲)

رستوران خونه نمونه درست یکپارچگی متن و حاشیه در طراحیست. تمام وسایل و کارکنان و ظروف غذا و نظم دهی کارها و چیدمان میزها و حتی موسیقی فضا کاملا در تناسب اند. فضایی که با سادگی بی تکلف اش، اما کامل است. همانقدر که برای یکدست شدن ته دیگ زعفرانی و ملس شدن طعم فسنجان و تزیین ماست و خیار و ریحون ،حوصله و دقت صرف شده؛ در تهیه پارچه پرده ها و انتخاب گلدان های سوسن و میز و صندلی های چوبی ایرانی نیز دقیق عمل شده.
رستوران خونه، بهترین فضا برای تجربه لحظاتی خوش در خانه ای ایرانیست.

مطالب پیشنهادی: اسنک بار دایره، معماری خلاق در اصفهان
رستوران نمک در شیراز، نگاهی مدرن به غارهای نمکی
رستوران خاتون، طراحی داخلی زیبا و فست فود با کیفیت
طراحی رستوران آتور در تهران با میز و صندلی های بدون پایه

اگر به دنبال ایده های کوچک برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل، رستوران و مغازه خود، متناسب با شرایط آن هستید می توانید سوالات خود را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه با ما، کارشناسان و اهالی فن چیدانه در میان بگذارید.

نویسنده: عرفان شریف نژاد | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
shokoofeh در تاریخ 22 آبان 1394
سلام، این رستوران فضای نسبتا خوبس داره ولی مدیریت و نحوه سرویس دهی می تونم بگم افتضاحه! غذاها هم به شدت معمولی هستن ولی قیمت ها به شدت بالا!! اگه قیمت با کیفیت همخونی داشت مسئله ای نبود ولی من که راضی نبودم....جاییه که اگه کسی مهمونمم بکنه دیگه نمیرم!
Snfatemeh_30321 در تاریخ 29 اردیبهشت 1395
من هم موافقم فضا خیلی خوب بود، برخورد و سرویس دهی هم خوب بود، ولی غذا بسیار معمولی، درست تر اینکه بگم افتضاح بود، کیفیت مواد غذایی به کار رفته در غذاها خیلی خوب بود، اما آشپزی و طعم و مزه هیچ!
amirfar5734_30979 در تاریخ 26 خرداد 1395
محیط زیبایی داره هرچند پیداکردن جای پارک کار بسیار سختیه چون همیشه پارکینگ پره. در مورد غذا ها هم می تونم بگم به هیچ عنوان تناسبی بین کیفیت و کمیت غذا با قیمتها وجود نداره و قیمتها به شدت الکی گرونه . طرز سرو غذا هم افتضاحه . ما دو تا غذا سفارش دادیم عین لشگر شکست خورده سرو شد. مال یکیمونو آوردن اونیکی رو بیست دقیقه بعد . خلاصه اولین و آخرین بارب بود که می ریم اونجا.
سهیلا در تاریخ 24 دی 1396
اقتیون عبدالوند اونجا چه سمتی دارن؟؟؟؟
Bahar1354 در تاریخ 28 شهریور 1397
غذای بیمزه و قیمت وحشتناک دیگه هرگز نمیرم

ثبت دیدگاه