Chidaneh.com placeholder image

طراحی کاربردی غرفه نمایشگاهی کارخانه‌ی کاویان

به قلم: لاله داورپناه

فضاهای نمایشگاهی: یکی از گزینه های تبلیغاتی تولیدکنندگان و وارد کنندگان در حوزه های مختلف، به نمایش گذاشتن محصولات در نمایشگاه هاست. در چنین موقعیتی شاید مهمترین عاملی که باید به آن توجه شود، طراحی داخلی سالن ها و غرفه های نمایشگاهی است. طراح داخلی باید با انتخاب های درست، بهترین شرایط را برای به نمایش گذاشتن محصولات مورد نظر فراهم کند. چیدانه در این مطلب قصد دارد شما را با سالن نمایشگاه کارخانه‌ی کاویان نمونه ای موفق در این حوزه که به دست علیرضا امتیاز طراحی و اجرا شده است آشنا کند. با ما همراه باشید.

چوب و هنر

مشخصات پروژه سالن نمایشگاه کارخانه‌ی کاویان

  • مکان: تهران
  • تیم معماری: گروه معماری امتیاز
  • معمار ارشد: علیرضا امتیاز
  • سال: 1389
  • کاربری فضا: غرفه نمایشگاهی

از زبان معمار پروژه: کارخانه‌ی کاویان که در زمینه‌ی ساخت دستگیره‌های درب لوکس فعالیت دارد، از گروه معماری ما خواست تا طراحی نمایشگاه شرکت را بر عهده بگیریم.

مطلب پیشنهادی: معماری ساختمان آماج درمان در پارک فناوری پردیس

ایده‌ی ما در طراحی این بود که بتوان دستگیره‌ها را بر روی یک شیئ درب‌ مانند به نمایش گذاشته به این صورت که از دیوار بیرون زده باشد و بتوان دستگیره‌ها را بر روی آن نصب کرد. در عین حال، این اشیاء که دستگیره‌ها بر روی آنها سوار می شوند در طول فضای سالن از لحاظ اندازه متغییر بوده و تنوع اشکال را نشان می دهد.

رنگ انتخابی قطعات طراحی شده سفید است. با انتخاب این رنگ دستگیره ها که محصول مورد نظر کارخانه بود به خوبی خود را نشان می دهد. این قطعات سفید رنگ به صورت ریتمیک در یک ردیف مشخص کنار هم نشسته و دیواره سالن نمایشگاه را ساخته اند.

سالن نمایشگاه کارخانه کاویان با نورپردازی مناسب در میان صفحات مواجش توانسته در به نمایش گذاشتن دستگیره ها موفق باشد.

مطلب پیشنهادی: خانه های کپسولی طبیعت دوست برای زندگی در هر نقطه جهان!

با انتخاب این ایده بازدیدکنندگان به راحتی می توانستند قرارگیری دستگره ها بر روی درب را تصور کرده و با در دست گرفتن آنها حالت استفاده از آنها را تجربه کنند.

این مجموعه به گونه‌ای طراحی شد که قابلیت جابجایی و نصب مجدد را داشته باشد تا پس از اینکه در نمایشگاه‌های مختلفی به نمایش گذاشته شد بتوان آنها را دوباره در نمایشگاه اصلی کارخانه‌ی کاویان نصب کرد.

اگر مشغول ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

مطالب بیشتر: طراحی متفاوت نمای ساختمان بانک ملت به عنوان یک المان شهری!
مجتمع خدمات فناوری دانشگاه شریف، بازسازی یک سوله قدیمی
۵ ویلای برجسته درشهر های مختلف ایران
سالن ورزشی نور مبین، ورزشگاهی متفاوت در بسطام

منبع: گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه