Chidaneh.com placeholder image

کابینت روشویی، مدل کمدهای چوبی قدیمی در دکوراسیون مدرن!

به قلم: گلنار

همیشه برای تزیین سرویس بهداشتی روش های مختلفی وجود دارد. به خصوص در خانه های کوچک امروزی که شرایط خرید و به کارگیری وسایل بزرگ وجود ندارد، می توان از ایده های ناب و بسیار ساده بهره گرفت. گاهی اوقات اضافه کردن تزییناتی مانند گلدوزی، فرش و آینه هایی که به طور خاص برای حمام طراحی نشده اند، وسایل قدیمی اتاق خواب و … می توانند از جنس همین ایده های ناب باشند. در این مطلب می خواهم به شما نشان بدهم که که چگونه از مبلمان های خاص برای ایجاد یک فضای غافلگیرانه در حمام یا سرویس بهداشتی تان استفاده نمایید. برای شروع با هم نگاهی به نمونه های کابینت روشویی می اندازیم.

کابینت روشویی

قالیشویی ادیب

کابینت روشویی

در تصویر اول، یک کابینت چینی با تمام نقش های قدیمی اش را مشاهده می کنید که توسط یک طراح داخلی برای فضای حمام و سرویس مورد استفاده قرار گرفته است. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که وسایل باید متناسب با کاربرد جدیدشان تغییر کنند. به این صورت که در دو نمونه بالا، برای قیمت بالایی از سنگ مرمر استفاده شده تا هم قابلیت نصب شیرآلات و لوله کشی های لازم مهیا شده و هم به چوب آسیبی وارد نشود.

مطلب پیشنهادی :  ۱۰ سینک و روشویی شیک برای سرویس بهداشتی و حمام

کابینت روشویی

کابینت روشویی

نکته بعدی که باید در مورد استفاده از این کمدها به عنوان روشویی مد نظر قرار دهید، این است که از قبل فضای لازم برای سینک و فضاهای ذخیره سازی را در نظر بگیرید. در این دو تصویر کشوهای بالایی فضای مورد نیاز برای شیرآلات را مهیا کرده و کشوها و کمدهای پایینی، جای کافی برای قرار دادن وسایل لازم را فراهم خواهند کرد. اگر به تصاویر دقت کنید خواهید دید که همه نمونه ها سینک متناسب با کمد داشته و در بعصی مواقع باید حتما از سنگ مرمر یا نمونه مناسب دیگری برای روی کمد استفاده نمایید.

مطلب پیشنهادی : روشویی دستشویی کابینتی، ۸ مدل در سرویس های ایرانی!

کابینت روشویی

کابینت روشویی

کابینت روشویی

کابینت روشویی

موضوع دیگری که دوست دارم در موردش با شما صبحت کنم، سبک دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام شماست. برای استفاده از کمدهای قدیمی به عنوان کابینت روشویی دو راه پیش رو دارید. اولین راه این است که بخواهید یک عنصر دکوراتیو و بسیار خاص را در سرویس بهداشتی خود داشته باشید. پس لازم نیست خود را درگیر مسائلی مانند رنگ، مدل کمد و دکوراسیون کلی سرویش بهداشتی کنید. زیرا هدف ما خاص و عجیب بودن است. پس ممکن است در یک سرویس بهداشتی یا حمام کاملا مدرن، با یم کابینت روشویی چوبی و روستیک مواجه بشوید. اما پیشنهاد من به شما این است که برای رسیدن به یک نتیجه بهتر و ایده آل تر، سینک روشویی و شیرآلات را با دقت و حساسیت بیش تری انتخاب نموده و سعی کنید که این دو مورد هماهنگی بیش تری با کمد قدیمی شما داشته باشند. 

مطلب پیشنهادی : لوازم حمام و دستشویی، ۳۰ کالای شیک و امروزی!

کابینت روشویی

کابینت روشویی

کابینت روشویی

کابینت روشویی

کابینت روشویی

راه دومی که پیش روی دارید این است که دکوراسیون کلی را کاملا هماهنگ با مدل کمد خود انتخاب نمایید. برای این کار علاوه بر رنگ، باید به اکسسوری هایی مانند آینه، چراغ های دیواری و نورپردازی، حوله ها، و حتی وسایل دکوری برای تزیین روشویی دقت نمایید. بهتر است که انتخاب همه آن ها بر اساس مدل کمدتان انجام پذیرد. نکته آخری که باید اضافه کنم این است که انتخاب کابینت روشویی می تواند شامل نمونه های مختلفی از جمله کنسول های قدیمی، کمدهای لباس، میز آرایش، دراور و حتی میزهای پا تختی برای فضاهای کوچک باشد.

برای به کار بردن ایده های بالا لازم است که اطلاعاتی در زمینه استفاده از وسایل قدیمی و به خصوص نو کردن وسایل چوبی داشته باشید، بنابراین من مطالب آموزشی در این زمینه را در اختیار شما قرار می دهم:

نویسنده : گلنار صفدریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه