Chidaneh.com placeholder image

مدل اتاق تلویزیون، یک سینمای خصوصی در خانه شما

به قلم: گلنار

اون موقع‌ ها که خیلی جوون بودم و همه دور سفره جمع می‌ شدیم، وقتی‌ که غذا تموم می‌ شد یه آه بلند می‌ کشیدم و می‌ گفتم: کاش غذا تموم نمی‌ شد! کاش اولش بود! نه به خاطر غذاها… اون که همیشه بود… فقط به خاطر این جمعی که می‌ دونستم همیشه باقی نمی‌ مونه، ولی خب الآن که همه هستیم، پس قدرشو بدونیم دیگه!؟ ( رضا کیانیان- ماهی‌ها عاشق می‌شوند)

دکوراسیون اتاق تلویزیون

سرویس خواب بالسا

در بسیاری از خانه‌ های چندخوابه، یک اتاق بدون استفاده وجود دارد که افراد از آن به‌ عنوان اتاق لباس، اتاق مهمان و اتاق کار استفاده می‌ کنند تا خالی از کاربری نباشد. حتی ممکن است هرگز به‌ عنوان اتاق مهمان مورد استفاده قرار نگیرد، فعالیت کاری چندانی برای انجام در آن وجود نداشته باشد و اصلاً به‌ عنوان اتاق لباس هم به کار نیاید، بلکه تنها برای خالی نبودن اتاق است که به فکر تجهیز آن بدین منظور افتاده‌ اند. حقیقت این است که کاربری‌ های بسیار بهتری برای پر کردن فضای اتاق اضافی خانه وجود دارد و می‌ خواهیم این نوید را به شما بدهیم که اتاق تلویزیون بهترین گزینه است.

مطلب پیشنهادی : بهترین میز تلویزیون برای دکوراسیون منزل شما کدام است؟

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی خانه میدان گلها
عرفان شریف نژاد: عکاس

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی خانه میدان گلها
عرفان شریف نژاد: عکاس

اتاق تلویزیون؟ بهترین انتخاب؟

تغییر کاربری یکی از اتاق‌ های خانه به‌ عنوان اتاق تلویزیون بستگی به سبک زندگی شما دارد. بسیاری از افراد ترجیح می‌ دهند در زمان میزبانی افراد در خانه‌ شان که گرم صحبت با یکدیگر هستند، تلویزیون مزاحم آن ها نباشد و به‌ هیچ‌ وجه در فضایی قرار نگیرند که تلویزیون به‌ عنوان عضوی از دکوراسیون پذیرایی حضور داشته باشد، البته نکته اینجاست که فضای داخلی خانه آن ها هم به اندازه‌ ای نیست که بتوان فضای نشیمن و پذیرایی را از هم تفکیک کرد. در این حالت استفاده یکی از اتاق‌ ها به‌ عنوان تی‌ وی روم یا همان اتاق تلویزیون بسیار هوشمندانه خواهد بود.
برخی معتقدند دکوراسیون پذیرایی که مهمان‌ های رسمی‌ تر به آن دعوت می‌ شوند، باید مبلمان رسمی و از سبک کلاسیک داشته باشند. مسلماً این نوع مبلمان به لحاظ نوع ساخت به‌ عنوان مبلمان راحتی برای تماشای تلویزیون مناسب نیستند. این نکته یکی از دلایل دیگری است که پیشنهاد می‌ دهیم تلویزیون را به اتاق دیگری منتقل کنید، پس اگر خانه کوچک شما فضای کافی برای تفکیک فضای تلویزیون از پذیرایی و قرار گرفتن دو دست مبلمان را ندارد، اتاق تلویزیون را تجربه کنید.

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون، ایرانی ها این ۳۲ مدل را پسندیده اند!

دکوراسیون اتاق تلویزیون

وقتی صحبت از بازی دیجیتال می‌ شود

علاقه به بازی‌ های دیجیتالی مانند پلی‌ استیشن، ایکس باکس، وی و مانند آن ها در هر سنی وجود دارد. بازی‌ های هیجانی با صدای بلند و دالبی و با حرکات ناشی از هیجان رقیبان، نیاز به فضایی دارد که مزاحم دیگر افراد خانه نباشد. اتاق تلویزیونی که مجهز به وسایل بازی الکترونیکی است، می‌ تواند برای فرزندان خانواده و یا حتی خود شما به جذاب‌ ترین فضای خانه تبدیل شود.

مطلب پیشنهادی : جای تلویزیون در خانه، کدوم قسمت بهتره؟

دکوراسیون اتاق تلویزیون

انتخاب کاناپه مناسب اتاق تلویزیون

برای اینکه یک اتاق تلویزیون مناسب و راحت برای تماشای فیلم‌ های موردعلاقه‌ تان داشته باشید، نیاز به یک مبل راحتی خواهید داشت. این مبل باید آن‌ قدر راحت باشد که حتی بتوانید بی‌ هیچ دغدغه‌ ای روی آن دراز بکشید و از لحظات سینمایی خود لذت ببرید. هم‌چنین بهتر است فضای جلوی تلویزیون و مبل را برای دراز کشیدن روی زمین فرش کنید. برخی افراد عادت دارند برای تماشای تلویزیون روی زمین دراز بکشند.

مطلب پیشنهادی : میز تلویزیون LCD، چه رنگی، چه جنسی و چه مدلی بهتر است؟

دکوراسیون اتاق تلویزیون

این بار اتاق کم‌ نور، نعمت است

اگر تردید دارید که کدام اتاق را به‌ عنوان اتاق تلویزیون انتخاب کنید به سراغ کم‌ نورترین اتاق بروید. اگر فضای اتاق پرنور باشد، به دلیل کوچک بودن فضا، نور پنجره از هر فاصله‌ ای با تلویزیون آزاردهنده خواهد بود. تلویزیون را در قسمتی از اتاق قرار دهید که نور چراغ و نور روز روی مانیتور منعکس نشود، چراکه مانع از تماشای آن خواهد بود.

مطلب پیشنهادی : میز تلویزیون مدرن، انواع مدل با یک میز!

ثمین موسوی
عکاسی از منزل آقای طالبی
ثمین موسوی

نورپردازی اتاق تلویزیون

بهتر است برای نورپردازی اتاق تلویزیون از نورهای کم استفاده کنید. نور ملایم آباژور یا دیوارکوب برای تماشای تلویزیون بسیار مناسب هستند. اگر فضای اطراف تاریک و یا کم‌نور باشد، شما را بیشتر در عمق داستان فرو برده و روی آن متمرکز می‌ کند؛ به همین دلیل است که سالن سینما نیز در حین اکران تاریک و چراغ خاموش می‌ شود.
به دلیل اینکه امروزه ابعاد مانیتورهای تلویزیون بیشتر شده است، فاصله آن از چشم‌ ها اهمیت پیدا می‌کند. سعی کنید محل قرار دادن تلویزیون را به‌گونه‌ ای انتخاب کنید که بیشترین فاصله را با مبل شما داشته باشید؛ یعنی حدفاصل تلویزیون و محل نشستن، بزرگ‌ ترین ضلع اتاق باشد. در این حالت چشم به دلیل فاصله بیشتر با صفحه تلویزیون آسیب نمی‌ بیند. 

مطلب پیشنهادی : میز تلویزیون شیک و مدرن در دکوراسیون نشیمن

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی خانه کرج
عرفان شریف نژاد: عکاس

دکوراسیون به سبک سینمایی

برای تزئین اتاق تلویزیون می‌ توانید از عناصر سینمایی، تکنولوژیک و یا هر شی‌ء مشابه آن ها استفاده کنید. به دلیل اینکه تماشای تلویزیون و فیلم صمیمیت افراد را با هم بیشتر می‌ کند، نیازی به رسمی و جدی بودن فضا نیست، پس به‌ هیچ‌ وجه سراغ سبک کلاسیک نروید. اگر برایتان مقدور است از سیستم‌ های صوتی و سینمای خانگی استفاده کنید. در این صورت است که یک سینمای خصوصی و کاملاً خانگی برای خودتان خلق کرده‌ اید، البته حواستان باشد که صدا باعث آزار گوشتان نشود. یک میز کوچک جلوی مبل هم برای قرار دادن خوراکی‌ های حین تماشای تلویزیون پیشنهاد می‌ شود. برای راحتی بیشتر می‌ توانید از پاف برای قرار دادن پا روی آن در حین تماشای تلویزیون استفاده کنید. در این حالت آویزان بودن پا در چند ساعت شما را اذیت نمی‌کند.

مطالب زیر را در این زمینه به شما پیشنهاد می کنم :

منبع : مجله منزل | نویسنده : صدف حقیقت

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه