Chidaneh.com placeholder image

نصب پارکت لمینت، آنقدرها هم که فکر می کنید پیچیده نیست!

به قلم: گلنار

امروزه پارکت لمینت ها از پرکاربردتری و پرطرفدارترین کف پوش ها در دکوراسیون داخلی هستند. تنوع رنگ و طرح آن ها باعث شده که در انواع فضاها و با انواع سبک ها مورد استفاده قرار گرفته و انواع قیمت ها را نیز داشته باشند. اما نکته مهمی که بعد از انتخاب مطرح می شود، نصب و اجرای آن است. من در این مطلب به همراه یک ویدیوی کوتاه نکات اولیه و اصول مهم نصب پارکت لمینت را به شما نشان می دهم.

نصب پارکت لمینت

سرویس خواب بالسا

نصب پارکت لمینت

نصب پارکت لمینت

نصب پارکت لمینت

مراحل نصب پارکت لمینت 

پارکت لمینت ها از تایل هایی با ابعاد مشخص تشکیل شده اند که توسط کامه و زبانه ای که در کنارشان وجود دارد در یکدیگر چفت شده و کنار هم قرار می گیرند و اما قبل از شروع به نصب باید به این نکات دقت نمایید :

  • نکته اول : از قبل باید ابعاد اتاق را با دقت اندازه گیری کرده تا بدانید به چه تعداد تایل لمینت نیاز دارید. طبق استانداردهای اروپا بهتر است بسته های پارکت لمینت به مدت ۴۸ ساعت در اتاقی که می خواهند نصب شوند و در دمای معمولی در وسط اتاق قرار بگیرند. سپس مطمئن شوید که هیچ کف پوشی زیر کار وجود ندارد. همچنین از همسطح بودن کف و عدم وجود شیار و خرابی اطمینان حاصل کنید. ( در صورت سرامیک بودن، بندکشی کامل و هیچ سرامیکی نباید لقی داشته باشد.) سپس کف را کاملا تمیز نمایید. 
  • نکته دوم : قبل از شروع نصب حتما طول و عرض اتاق را اندازه گیری کنید تا ردیف اول و آخر، تناسب مناسبی با یکدیگر داشته باشند و یکی از ردیف ها خیلی باریک و دیگری خیلی پهن نشوند. سپس رول فوم را زیر کار پهن نمایید. این را فراموش نکنید که تایل ها باید ۸ تا ۱۰ میلیمتر از دیوار فاصله داشته باشند، برای اینکار از گوه و یا از تکه های پارکت نیز می توانید استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی : پارکت لمینت، بهترین جایگزین پارکت های چوبی گران قیمت!

نصب پارکت لمینت

نصب پارکت لمینت

نصب پارکت لمینت

مرحله سوم نصب پارکت لمینت

بعد از آن که ردیف اول را مطابق فیلم نصب کردید، برای اجرای ردیف دوم، تایل ها را با زاویه 20 تا 30 درجه گرفته و سپس کام و زبانه را در هم چفت نمایید. تایل بعدی ابتدا باید در راستای عرض تایل کناری خود و مجددا در طول چفت شود. معمولا برای چفت شدن کامل نیاز به ضربه با چکش می باشد، توجه کنید جهت جلوگیری از شکسته شدن کلیک ها از چکش ضربه گیر ( چکش پلاستیکی ) و یا گوه مخصوص این کار استفاده شود.

مطلب پیشنهادی : مزایا و معایب پارکت در دکوراسیون داخلی منزل

نصب پارکت لمینت

نصب پارکت لمینت

مرحله چهارم نصب پارکت لمینت

روشی آسان تر برای چفت کردن کام و زبانه ها مانند تصویر بالا، این است که از گوه ها برای شیب دار شدن و سپس نصب تایل ها استفاده نمایید. بهتر است در هنگام اجرای پارکت لمینت، سعی کنید فاصله شیار دو تایل حداقل 40 سانتی متر باشد. ( تصویر بالا ) معمولا برای چفت شدن و قرار گیری پارکت در کلیک فشار با دو دست به سمت عقب کافی است در غیر این صورت از ضربه زدن با چکش پلاستیکی استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی : پارکت، لمینیت، کفپوش PVC ، کدام بهتر است؟

نصب پارکت لمینت

نصب پارکت لمینت

مرحله آخر نصب پارکت لمینت 

معمولا در قسمت هایی مانند درگاه اتاق ها، محل رسیدن پارکت ها به یکدیگر نیز به درز اتصال نیاز می باشد. در نهایت پس از اتمام کار، گوه هایی که بین پارکت و دیوارها قرار داده بودید را بردارید. معمولا این فاصله بین دیوار و پارکت با فوم مخصوص پر شده و یا قرنیزها برای پرکردن آن قسمت نصب می شوند. 

ویدیوی زیر تمام مراحل را به خوبی به شما نشان می دهد :

 

" انواع لمینت را در اهالی فن چیدانه بیابید “

مطالب پیشنهادی :

منبع : MeisterWerkeTV youtube |  مترجم : گلنار صفدریان

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه