Chidaneh.com placeholder image

رستوران های گپ، فضایی دلنشین برای گپ زدن در تهران

به قلم: لاله داورپناه

رستوران و کافی شاپ: وبسایت مجموعه رستوران های گپ خودش را به این شکل معرفی می کند: “بخورید، گپ بزنید، ‌لذت ببرید" عشق به غذا و مصاحبت با دوستان، طرح اولیه مجموعه رستوران‌های گپ را شکل داد. به همین دلیل هم گپ زدن تا هر وقت که بخواهید در این مجموعه آزاد است. اصلا اینجا ساخته شده تا بهترین غذاها را انتخاب کنید، گوشه دنجی بنشینید، ساعت‌ها حرف بزنید و طعم خوش زندگی اجتماعی در یک شهر شلوغ و پرهیاهو را به شکل دیگری بچشید. رستوران گپ همان مکان رویایی برای همه کسانی است که از غذا خوردن و معاشرت با آنهایی که دوست‌شان دارند لذت می‌برند.

تابلو فرش ریحان

همراه با چیدانه با ویژگی های معماری، نوع پذیرایی و غذاهای این رستوران بیشتر آشنا شوید.

مشخصات پروژه کافه رستوران گپ

  • محل اجرا: چهارراه جهان کودک، ابتدای حقانی شرق، خیابان شهیدی (دیدار جنوبی)، انتهای بن بست کمان، پارک آب و آتش
  • کارفرما: عبدالوند
  • بهره برداران: مجموعه رستوران های ویونا، خانه، کی اف سی و بنه
  • تیم طراحی: مهدی فرجی، شهروز چگینی
  • اجرا: مهدی فرجی، شهروز چگینی، علی گودرزی
  • تاسیسات مکانیکی: ابولفضل جعفری
  • تاسیسات الکتریکی: امیر سلامت
  • مساحت زمین: 1760 متر مربع

از زبان معماران پروژه: پروژه پس از یک دوره نسبتا طولانی متروکه ماندن، به گروه معماری راستین سفارش داده شد. با توجه با همجواری پروژه با بوستان آب و آتش تصمیم به ایجاد فضایی شفاف و وفادار به فرم اصلی گرفتیم همراه با گسترش فضاهای باز، نیمه باز و بسته.

نمونه پروژه اهالی فن چیدانه بازسازی رستوران چاشت ایرانشهر تنها با ۶ میلیون تومان!

استفاده بهینه از چشم انداز به عنوان فضای دعوت کننده حائز اهمیت بود. بنابراین با طراحی و اجرای آلاچیق هایی با بامبوی اشباع شده پرسپکتیوهای تازه ای به وجود آمد.

مطلب پیشنهادی: طراحی رستوران آتور در تهران با میز و صندلی های بدون پایه

برای استفاده بهینه از مصالح، از بقایای چوب بامبو، دیواره های مختلف جداکننده در طرفین شرقی و غربی و شمالی سایت و نیز دیوارهای جداکننده و حائل در اطراف باغ مینیاتوری (گودال باغچه) ساخته شد. همچنین آبنمای قدیمی به یک باغ مینیاتوری تبدیل شد که یک گودال باغچه مدرن در فضای مرکزی مجموعه به وجود آورده است.

متاسفانه پروژه در هفته های پایانی دچار آتش سوزی شدید شد که بسیاری از ایده های اجرا شده به خصوص در قسمت غربی سایت از بین رفت و تصاویر ارائه شده مربوط به بعد از آن هستند.

نمونه پروژه اهالی فن چیدانهکافه اسپریس ، طراحی داخلی مدرن با مصالح سنتی

تجربه خانه ایرانی در رستوران خونه سام درخشانی یکی از رستوران های مجموعه گپ لذت بخش خواهد بود. چیدانه قبلا شما را با این رستوران آشنا کرده و همراه با شما بر روی پل طبیعت ، جلوه ای خاص میان آب و آتش قدم زده است.

وبسایت مجموعه رستوران های گپ نوع پذیرایی و منوی غذای خود را به این شکل معرفی می کند:
اینجا گپ بزنید: جشن تولد. سالگرد ازدواج. قرار ملاقات کاری. تعطیلات. مناسبت‌اش هر چه که می‌خواهد باشد و یا اصلا مناسبتی نداشته باشد. با دلیل و بدون دلیل همه ما از خوردن غذایی دلچسب، محیطی گرم و صمیمی و هم‌نشینی با دوستان‌مان لذت می‌بریم.

مطلب پیشنهادی: رستوران های منحصر به فرد در تهران

منویی با انتخاب‌های نامحدود: در مجموعه گپ برای هر نوع سلیقه‌ای، چندین انتخاب وسوسه‌انگیز وجود دارد. در نظر گرفتن سلیقه‌های متفاوت در تک تک جزئیات، از منوی غذا و نوشیدنی گرفته تا نحوه چیدمان مبلمان و دکوراسیون فضا رعایت شده، تا جایی که حتی سخت‌گیرترین افراد هم راضی خواهند بود.

اگر به دنبال طراحان متخصص در این حوزه می گردید. می توانید سری بزنید به بخش اهالی فن چیدانه بزنید و در لیست شرکت های معماری داخلی و دکوراسیون به دنبال اطلاعات تماس آنها باشید. اهالی فن چیدانه شما در برای طراحی و اجرای این پروژه همراهی خواهند کرد. 

اگر به دنبال ایده های کوچک برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل، رستوران و مغازه خود، متناسب با شرایط آن هستید می توانید سوالات خود را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه با ما، کارشناسان و اهالی فن چیدانه در میان بگذارید.

مطالب بیشتر: کافه ای خاص در مرکز خرید ولنجک
رستوران و گالری مکعب سفید در تهران
اسنک بار دایره، معماری خلاق در اصفهان
بهترین رستوران ها در شهرهای مختلف ایران (۱)

گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه