Chidaneh.com placeholder image

10 ایده خیره کننده برای طراحی غرفه های نمایشگاهی

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای نمایشگاهی: حضور در نمایشگاه ها مقوله مهمی برای برند های مختلف محسوب می شود چرا که بهترین فرصت برای نمایش کالاها و محصولاتشان است. اما نکته ای مهم برای موفقیت در یک نمایشگاه داشتن غرفه نمایشگاهی خوب و خلاقانه است چیزی که در نمایشگاه های ایران کمتر شاهد آن هستیم.همه ساله در ایران نمایشگاه معماری و دکوراسیون داخلی زیادی برگزار می شود که در مطلب نمایشگاه های دکوراسیون و صنعت ساختمان در مرداد ماه ۹۴ به زمان و تاریخ برگزاری برخی از آن ها اشاره کردیمبه همین دلیل چیدانه تصمیم گرفته است تا در آستانه نمایشگاه مبلمان (مبلکس) مطلبی را برای شما دوستان و همراهان همیشگی در این زمینه جمع آوری کند. پس با چیدانه در این مطلب هیجان انگیز همراه باشید تا بببینیم که برای داشتن غرفه های نمایشگاهی جذاب به چه نکاتی باید توجه کنیم. 

طراحی غرفه های نمایشگاهی با استفادهاز الوار های رنگی

چوب و هنر

طراحی دکوراسیون غرفه های نمایشگاهی

برای طراحی غرفه های نمایشگاهی نیازی نیست تا خیلی سخت و پیچیده فکر و عمل کنید. گاهی ایده های ساده بهترین ایده ها هستند به شرط آن که فکر شده و منطقی باشند، به طور مثال عکس بالا یکی از غرفه های نمایشگاهی را به شما نشان می دهد که با استفاده از الوار چوبی، به شکل زیبایی تزئین شده است. همچنین نور پردازی های این غرفه زیبایی آن را دو چندان کرده است.

استفاده از رنگ در طراحی غرفه های نمایشگاهی

استفاده از رنگ در طراحی غرفه های نمایشگاهی 

یکی از عناصری که در جذابیت غرفه های نمایشگاهی بسیار تاثیر گذار است استفاده درست و به جا از رنگ ها است. نمونه بارز این نکته را در عکس بالا می توانید ببینیند. رنگ غالب در این غرفه نمایشگاهی رنگ سفید است و طراحان این غرفه با استفاده از رنگ های جذاب در طراحی سقف حس یکنواختی و کسالت آن را از بین برده اند. 

مطلب پیشنهادی: اهمیت رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی

هارونی رنگ ها در طراحی غرفه های نمایشگاهی

استفاده از هارمونی رنگ ها در طراحی غرفه های نمایشگاهی

در طراحی غرفه های نمایشگاهی باید به این نکته توجه کرد که این غرفه ها نباید خوانایی خود را از دست بدهند. لزومی ندارد که همه کالاها و محصولات خود را به نمایش بگذارید. این کار باعث می شود تا غرفه شما بی دلیل شلوغ و باعث سر در گمی بازدید کنندگان شود. 

مطلب پیشنهادی: طراحی کاربردی غرفه نمایشگاهی کارخانه‌ی کاویان

استفاده از رنگ های گرم برای دکوراسیون داخلی غرفه های نمایشگاهی

استفاده از رنگ های گرم در طراحی دکوراسیون داخلی غرفه های نمایشگاهی 

استفاده از رنگ های گرم در طراحی غرفه های نمایشگاهی باعث می شود که بازدید کنندگان بیشتری جذب غرفه شما شوند. البته باید به این نکته توجه کنید که این رنگ های گرم را باید در کنار رنگ های خنثی مثل طیف های مختلف رنگ خاکستری کار کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

مطلب پیشنهادی: استفاده از رنگ ها، عناصر معجزه گر در دکوراسیون داخلی

استفاده از کف سازی های خلاقانه در غرفه های نمایشگاهی

استفاده از کف سازی های خلاقانه در غرفه های نمایشگاهی 

اگر مساحت غرفه شما کم است، بهتر است خیلی از استند ها و قفسه ها استفاده نکنید تا مسیر های عبور و مرور را مختل نکنید. بیشتر کالاها و محصولاتتان را روی دیوار ها به نمایش در بیاورید و  از کف سازی های خلاقانه برای راهنمایی بازدید کنندگان استفاده کنید. 

مطلب پیشنهادی: سنگ فرش های بتنی، مصالحی ایده آل برای طراحی محوطه خانه شما!

استفاده از استند های خلاقانه در طراحی غرفه های نمایشگاهی

استفاده از استند های خلاقانه برای طراحی غرفه های نمایشگاهی 

یکی دیگر از عناصری که در جذابیت غرفه های شما تاثیر گذار است استندها و قفسه هایی است که به وسیله آن ها لوازم و محصولات خود را عرضه می کنید. بهتر است این استند ها و قفسه ها شکل خلاقانه داشته باشند، به صورتی که مانع دید بازدید کنندگان نشود، راهنمای آن ها باشد و محصولات را به بهترین شکل ممکن نشان دهد. نمونه بارز این نکته را می توانید در عکس بالا مشاهده کنید. 

مطلب پیشنهادی: قفسه های زیبا با کارکردی شگفت انگیز

طراحی فضاهای باز و بسته در غرفه های نمایشگاهی

طراحی غرفه های نمایشگاهی به صورت فضاهای باز و بسته  

برای این که بازدید کنندگان بیشتری را به غرفه خود جلب کنید می توانید با طراحی خود حس کنجکاوی آن ها را قلقلک دهید. طراحی غرفه ای که فضاهای دور تا دور آن بسته است و فقط یک ورودی خلاقانه دارد می تواند جالب و هیجان انگیز باشد. 

مطلب پیشنهادی: ایده هایی خلاقانه برای داشتن ورودی هایی خیره کننده

طراحی غرفه نمایشگاهی محصولات نایک

محصولات، بهترین گزینه برای طراحی غرفه های نمایشگاهی 

شما حتی می توانید با استفاده از خود محصولات و کالاهای غرفه های نمایشگاهی خود را طراحی کنید. با این کار هم ماهیت اصلی غرفه را نشان می دهید هم محصولات تان را به بهترین شکل ممکن به نمایش می گذارید. درست مثل کاری که شرکت نایک برای طراحی یکی از غرفه های نمایشگاهی خود انجام داده که می توانید عکس آن را در بالا مشاهده کنید. 

استفاده از رنگ های تیره و برای غرفه های نمایشگاهی

استفاده از رنگ های تیره برای جذابیت بیشتر غرفه های نمایشگاهی 

اگر می خواهید تا غرفه ای متمایز تر از بقیه داشته باشید می توانید از رنگ های تیره در طراحی دکوراسیون داخلی غرفه های نمایشگاهی خود بهره ببرید و آن را با استفاده از رنگ های گرم تزئین کنید. البته انجام این کار جرات بسیاری می خواهد و حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که این کار نباید بر روی دیده شدن محصولات شما تاثیر منفی بگذارد. 

استفاده از دیوارهی چوبی و مشبک برای غرفه های نمایشگاهی

هان طور که در قسمت های قبلی هم توضیح داده شد غرفه ها نباید خوانایی خود را از دست بدهند، پس بهتر است برای جدا کردن فضای غرفه خود از مسیر های ارتباطی، از دیوار های مشبک استفاده کنید. این دیوار ها علاوه بر جدا کردن فضای غرفه از دیگر فضاها باعث زیبایی بخشی به غرفه شما نیز می شود. 

شما می توانید سوالات خود را درباره خرید لوازم منزل و یا طراحی دکوراسیون خانه تان در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان در میان بگذارید.

اگر مشغول ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

مطالب پیشنهادی: بازسازی گالری نقره فکوریان، نقره فروشی متفاوت در مشهد
موزه فرش ایران آمیزه ای از هنر و اصالت ایرانی
گشتی در باغ فردوس، موزه سینمای ایران
باغ موزه قصر ، باز شدن درهای زندان به روی مردم

نویسنده : شمیم آقازاده | گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
رضا در تاریخ 05 مرداد 1394
خیلی خوب طراحی شده بودند و ایده های جالبی داشتند تشکر از شما
shamim در تاریخ 11 مرداد 1394
ممنون از توجه و همراهی شما دوست عزیز
امیر بابازاده در تاریخ 24 شهریور 1394
فوق العاده زیبا و ایده پردازانه ارائه شده بود .خیلی ممنون از اطلاعات مفیدتون.

ثبت دیدگاه