Chidaneh.com placeholder image

10 روش صرفه جویی در مصرف آب؛ مایه حیات! (3)

به قلم: تحریریه چیدانه

خانه داری: باز هم حکایت آب و کم آبی… هرچه در این مورد هشدار دهیم کم است، چون آنچه که زندگی ما به آن بند است رو به اتمام است. پس مراقب باشیم، مبادا روزی برسد که در حسرت یک قطره ی آن باشیم. آنچه که امروز در اختیار ماست را قدر نهیم و درست مصرف کنیم. نه تنها زندگی خودمان، که حیات این کره ی خاکی در دستان ماست و اگر امروز از آن غافل شویم، فردا باید تاوان پس دهیم. ما با رعایت کوچک ترین نکته ها می توانیم سهم به سزایی در حفظ این عنصر مهم داشته باشیم. چیدانه در ادامه ی مباحث قبلی «10 روش صرفه جویی در مصرف آب؛ مایه حیات» توجه شما را به این موارد جدید جلب می کند. با ما همراه باشید…

سرویس خواب بالسا

1. چمن های خود را فقط زمانی که نیاز است آبیاری کنید. شما به راحتی با قدم زدن بر روی چمن می توانید این را بفهمید؛ اگر رد پای شما بر روی آن باقی ماند، یعنی چمن نیاز به آبیاری دارد.

2. از وسایل جدید و به روز استفاده کنید. آنها از لحاظ صرفه جویی در انرژی و آب کاراتر از وسایل قدیمی هستند. یک ماشین لباسشویی جدید در هر بار استفاده تا 20 بشکه آب را حفظ می کند.

3. سعی کنید زمان دوش گرفتن خود را به 5 دقیقه برسانید. با این کار در یک ماه 1000 بشکه آب حفظ خواهید کرد.

4. توالت های کم حجم نصب کنید.

اهالی فن پیشنهادی: لوازم و تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی

5. ماشین چمن زنی را روی حالتی تنظیم کنید که چمن ها را زیاد کوتاه نکند، زیرا چمن های بلند بر روی ریشه ها سایه می اندازند و رطوبت خاک را بیشتر از چمن های کوتاه حفظ می کنند.

درباره ی صرفه جویی در مصرف آب بیشتر بخوانید: ۱۰ راه حل ساده برای صرفه جویی در مصرف آب!

6. وقتی می خواهید آب آکواریوم خود را عوض کنید، از آب آن برای آبیاری گیاهان استفاده کنید. این آب سرشار از نیتروژن و فسفر است و کودی رایگان و مؤثر برای گیاهان شما فراهم می کند.

7. برای نواحی بزرگ چمن از آب پاش استفاده کنید. بخش های کوچک را دستی آبیاری کنید تا از هدر رفتن آب جلوگیری کنید.

8. در مخزن توالت خود رنگ خوراکی بریزید. اگر رنگ به کاسه ی توالت شما وارد شد، یعنی مخزن توالت نشتی دارد. آن را تعمیر کنید و می توانید 7000 بشکه در سال حفظ کنید.

9. قبل از باز کردن شیر آب، مجرای وان را ببندید و در هنگام پر شدن وان دما را تنظیم کنید.

10. از مصالح پر منفذ برای پیاده رو ها و پاسیو ها استفاده کنید تا آب را در حیاط خانه تان حفظ کنید و از اتلاف آن جلوگیری شود.

چیدانه ضمن ارائه ی خدمات و اطلاعات در زمینه ی دکوراسیون داخلی منزل، تمایل دارد که مخاطبانش به همه ی زمینه ها اهمیت دهند و از سطح کیفی بالایی در زندگی برخوردار باشند. شما همراهان همیشگی چیدانه می توانید با مراجعه به بخش های مشاوره دکوراسیون و اهالی فن سوالات خود را مطرح کنید و از خدمات متنوع و با کیفیت بهره مند شوید.

مطالب بیشتر:
۱۰ روش صرفه جویی در مصرف آب؛ مایه حیات! (۲)
روشی خلاقانه و ساده برای رفو کردن روکش مبل
وسایل برقی کوچک را چگونه تمیز کنیم؟
۶ راه حل ساده برای تمیز کردن اتو

منبع: loudounwater | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
مصیب در تاریخ 16 فروردین 1397
با سلام با توجه به اینکه هر روز از مقدار آب شیرین کاسته ومشکلات گریبانگیر همه خواهد شد لذا استفاده از کودهای نانو برای درختان که امکان ذخیره 24 روزه رطوبت رادارد بسیار باعث کاهش مصرف می گردد

ثبت دیدگاه