Chidaneh.com placeholder image

ایده های کاربردی برای طراحی سقف در دکوراسیون منزل

به قلم: لاله داورپناه

سقف: سقف یکی از عناصر مهم در فضای داخلی خانه است که توجه به طراحی آن می تواند تغیرات موثری در دکوراسیون منزل شما به وجود بیاورد. سقف ها محلی برای اتصال لوسترها و چراغ های تزئینی هستند و نقش بسیار زیادی در نحوه نورپردازی خانه دارند. با چیدانه همره باشید.

اسکای اسکرپر

قبل از هر چیزی باید بدانید که از میان سبک های دکوراسیون داخلی کدام را بیشتر می پسندید. زیرا سقف ها نیز به عنوان یکی از قسمت های فضا باید هماهنگ با دیگر اجزا طراحی و اجرا شود. در تصویر بالا همان طور که تزئینات و مبلمان از سبک کلاسیک پیروی می کنند سقف این فضای نشیمن نیز با خطوط و منحنی های معمول سبک کلاسیک طراحی شده اند.

رنگ آمیزی سقف می تواند حال و هوایی متفاوت به فضا ببخشد. فکر نکنید که رنگ مناسب برای سقف فقط رنگ های روشنی مثل رنگ سفید هستند. گاهی رنگ های تیره نیز می توانند گزینه خوبی باشند. پس از اتمام کار سقف در انتخاب لوستر و چراغ های تزئینی منزل خود نیز دقت لازم را به خرج دهید. لوسترها نیز باید از سبک کلی دکوراسیون خانه شما پیروی کنند.

از فرو رفتگی ها برای طراحی سقف کمک بگیرید. تنوع در سطوح می تواند فضای را از یکنواختی خارج کند و چهره ای تازه به آن ببخشد.

مطلب پیشنهادی: طراحی سقف منزل برای زیبایی دکوراسیون خانه ایرانی

هنگامی که تصمیم می گیرید از این فرو رفتگی ها در طراحی سقف در دکوراسیون منزل استفاده کنید، فراموش نکنید که خطوط حاشیه ای اضلاع این فرو رفتگی مکان مناسبی برای اجرای نور مخفی هاست. در بعضی از قسمت ها نیر از نورپردازی نقطه ای کمک بگیرید و فضای مورد نظرتان را از نور کافی بهره مند کنید.

نیازی نیست که این فرو رفتگی ها همیشه تابع اشکال هندسی با گوشه های 90 درجه باشند. شما می توانید از منحنی های زیبا نیز در طراحی سقف فضای نشیمن خانه خود استفاده کنید. روش نورپردازی که از آن صحبت شد در این نوع سقف ها هم می تواند کارایی داشته باشد.

مطلب پیشنهادی: قدرت دگرگون کننده قرنیز آلات در سقف خانه

اگر به فرو رفتگی سقف در تصویر بالا دقت کنید متوجه خواهید شد که میز غذاخوری دقیقا در زیر آن قرارگرفته و حس هماهنگی در فضا را تقویت کرده است.

بیرون زدگی هایی که به وسیله سقف های کاذب ساخته می شوند نیز از همین قواعد پیروی خواهند کرد. در تصویر بالا سقف کاذب متصل به سقف اصلی دقیقا بالای سطح جزیره آشپزخانه قرار گرفته و فاصله مناسب برای نورپردازی را فراهم کرده است.

مطلب پیشنهادی: سقف کاذب آسمان جذاب اتاق شما

بیرون زدگی های سقف می نواند به شکل خطوط موازی در راستای یکی از دیوارهای فضای نشیمن خانه شما قرار گرفته و به آن عمق ببخشد. این روش می تواند به بزرگتر جلوه کردن فضاهای کوچک و یا کم عرض کمک کند. چراغ ها نیز در بین این خطوط موازی قرار گرفته اند.

در طراحی سقف تنوع بخشیدن به مواد و مصالح مصرفی می تواند گزینه ای دیگر برای خلق فضایی متفاوت باشد. در طراحی آشپزخانه ای که می بینید چوب با رنگی هماهنگ با کابینت ها و میزها در سقف فضا خودنمایی می کند.

اگر قصد تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود ، ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

مطالب بیشتر: قابی به دور زیبایی های خانه!
طراحی سقف های طاقی شکل, به سلیقه نیاکانمان
ایده های خلاقانه برای سقف اتاق خواب کودک
آسمان مجازی طراحی سقف به رنگ آبی بیکران

نویسنده: لاله داورپناه | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه