Chidaneh.com placeholder image

7 ساکولنت محبوب، به باغبان فراموشکارشان لبخند می زنند!

به قلم: کیمیا مرادی

 

گیاهان جزیی جداناپذیر از دکوراسیون هایمان هستند! ساکولنت ها در میان این همه گل و گیاه به یک ترند محبوب و دوست داشتنی تبدیل شده اند. تنوع رنگ، شکل و اندازه ساکولنت ها باعث شده است تا هر کس گیاه منحصر به فرد خودش را بیابد. با چیدانه همراه باشید! ما 7 ساکولنت محبوب که نگهداریشان بسیار آسان است را به شما معرفی خواهیم کرد.

تابلو فرش ریحان

شرکت تجارت سبز
کاکتوس و ساکولنت
شرکت تجارت سبز

شرکت تجارت سبز
کاکتوس و ساکولنت
شرکت تجارت سبز

ساکولنت اپونتیا میکروداسیس

ساکولنت اپونتیا میکروداسیس

1- ساکولنت اُپونتیا میکروداسیس عاشق آفتاب!

در انتخاب گل و گیاه ابتدا به فاکتور مکان توجه کنید! اگر محل زندگی پرنوری دارید، اُپونتیا میکروداسیس بهترین انتخاب است. اُپونتیا را گاها کاکتوس گوش خرگوشی نیز نام می برند. اُپونتیا عاشق پنجره های جنوبی بزرگ است، حتی اگر به صورت مداوم رویش آفتاب بیوفتد باز هم آب زیادی نمی خواهد. گیاه از اُپونتیا خوش اخلاق تر هم داریم؟

مطلب پیشنهادی: گیاهان آفتاب دوست، شادابی گلدان ها در خانه پر نور!

ساکولنت زاموفیلیا

ساکولنت زاموفیلیا

ساکولنت زاموفیلیا

ساکولنت زاموفیلیا

2- ساکولنت زاموفیلیا عاشق سایه!

این که زاموفیلیا هم سایه دوست است و هم مراقبت از آن آسان، مصداق ضرب المثل هم خدا و هم خرماست. بسیاری از آپارتمان ها کم نور هستند و همه ما درگیر مشغله های روزمره خود هستیم. زاموفیلیا نسبت به دیگر ساکولنت ها رشد بیش تری دارد. ارتفاع بلند به همراه برگ های پهن و وسیع، آن را برای کنج های نیم سایه در خانه مناسب کرده است. دشمن ساکولنت زاموفیلیا، آبیاری زیاد است. پس اگر فراموشکارید، چیزی برای نگرانی ندارید!

ساکولنت تیلاندزیا ایونانتا

ساکولنت تیلاندزیا ایونانتا

ساکولنت تیلاندزیا ایونانتا

ساکولنت تیلاندزیا ایونانتا

3- ساکولنت تیلاندزیا ایونانتا عاشق باغبان های بی تجربه!

هرچند تمام ساکولنت هایی که در این مقاله معرفی می کنیم؛ نگهداری آسانی دارند اما تیلاندیزا کاپ خوش اخلاق ترین ساکولنت سال را دریافت کرده است! تیلاندیزا خوش رنگ است و در زمستان و بهار گل می دهد. تیلاندیزا رطوبت کم و نور زیاد نیاز دارد. به همین خاطر اگر نوبت آبدهیش را فراموش کنید، دلگیر نمی شود. تنها پشت یک پنجره نورگیر بگذاریدش تا هر روز به شما لبخند بزند!

مطلب پیشنهادی: گلهای مقاوم آپارتمانی، 9 گیاه با آبیاری کم برای فراموشکارها

شرکت تجارت سبز
کاکتوس و ساکولنت
شرکت تجارت سبز

ساکولنت رابی بال

ساکولنت رابی بال

4- ساکولنت رابی بال عاشق محیط های اداری!

رابی بال شبیه یک مدیر خوش ذوق، شق و رق و اتو کشیده است و یک کلاه خوش رنگ و لعاب بر سر دارد! حتما تا به حال با او آشنا شده اید. به رنگ های قرمز، صورتی، بنفش و حتی سفید در بازار موجود است. دلیل معرفی این ساکولنت برای میز کار تنها ظاهر کشیده و آراسته اش نیست! رابی بال ها نور فیلتر شده و با فاصله مناسب از پنجره را دوست دارند. میز های کار هم معمولا این موقعیت را دارند؛ پس همین امروز یک رابی بال برای روی میز کارتان بخرید!

شرکت تجارت سبز
کاکتوس و ساکولنت
شرکت تجارت سبز

ساکولنت سمپریوم تکتوروم

ساکولنت سمپریوم تکتوروم

5- ساکولنت سمپریوم تکتوروم عاشق سرما!

این ساکولنت مناسب اقلیم سردسیر و کاشت در باغ و باغچه است. درست است که عاشق سرماست اما اگر در سایه کاشته شود، رشد علفی پیدا می کند و زیبایی اش را ازدست می دهد. در تابستان از تابش شدید خورشید و بالا رفتن دما نجاتش دهید! در غیر این صورت برگ هایش می سوزد. این گیاه اگر در جای مناسب کاشته شود، دیگر به هیچ نگهداری نیاز ندارد و آب باران برایش کفایت می کند.

ساکولنت آگاو مارجیناتا

ساکولنت آگاو مارجیناتا

6- ساکولنت آگاو مارجیناتا عاشق خوش آمد گویی!

اگر می خواهید جلوی درب ورودیتان در تمام فصول گیاه داشته باشید، این ساکولنت را انتخاب کنید. ساکولنت آگاوا برگ های سبز متمایل به آبی زیبایی دارد و رشدش کند است. آگاوا تا -9 درجه سانتی گراد را به خوبی تحمل می کند و هر یک یا دو ماه یک بار به آبیاری نیاز دارد. ساکولنت آگاوا حساسیتی به نوع خاک ندارد. تنها زهکشی بسیار خوب نیاز دارد.

مطلب پیشنهادی: نگهداری کاکتوس، خانه سبز میترا با انواع گلهای زینتی!

 ساکولنت غوره ای

ساکولنت غوره ای

7- ساکولنت غوره ای عاشق بازیگوشی!

اگر به یک گیاه بازیگوش نیاز دارید، حتما ساکولنت غوره ای را انتخاب کنید. این گیاه تپل، رشد سریع دارد و خیلی زود از گلدان آویزان می شود و برایتان این ور و آن ور می رود. نگهداریش بسیار آسان است. سعی کنید خاکش را مرطوب نگهدارید اما در زمستان آبیاری اش را کم تر کنید. اگر مشاهده کردید برگ های گرد و کروی تپپلش تمایل به پهن شدن دارند، یعنی میزان آبش کم است و نمی تواند آب کافی در برگ هایش ذخیره کند.

 

با چیدانه گیاهان بیش تری را خواهید شناخت:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه