Chidaneh.com placeholder image

درب کمد، ایده های ناب برای خانه های تاپ!

به قلم: تحریریه چیدانه

 

هر صاحبِ خانه ای دوست دارد محل زندگی اش به گونه ای طراحی شود که فضای کافی برای تمام اسباب و وسایل خود داشته باشد. هیچ کس فضای مملو از وسایل و شلوغ را دوست ندارد. با این وجود بسیاری از ما بدون تلاش برای بهبود چنین شرایطی و تغییر آن، به دنبال یک مکان بزرگتر و جادارتر می گردیم تا خود و اسباب هایمان را در آن به راحتی جای دهیم. در واقع به جای اندیشیدن و تمهید برای مخارج بیشتر زندگی، خانه ای بزرگتر و گرانقیمت تر اجاره یا خریداری می کنیم.

چوب و هنر

در این مقاله سعی شده با معرفی یکی از عناصر مفید در فضای خانه و حتی محیط کار، که می تواند بسیار خلاقانه و جذاب اجرا و ساخته شود، شما را ترغیب به تفکر و بروز ایده های نابتان نماییم.

هیچ کس خانه بدون کمد را دوست ندارد!

کمد یکی از مهم ترین عناصری است که همه ما وجود آن را در خانه خود ضروری می دانیم. با تمرکز بر روی نحوه استفاده از آن می توانیم فضای خانه را به شکلی مفیدتر مدیریت کرده و آن را نظم دهیم. و پیرو این مقاله به کمک این عنصر داخلی برای خانه می توانیم چهره زیباتری به فضای زندگی خود بدهیم.

هیچ کس مایل نیست اشیاء گران قیمت خود را در معرض دید سایرین بگذارد. بنابراین کمد، با توجه اینکه عملکرد اصلی آن حفظ و نگهداری فضا و از بین بردن بی نظمی می باشد، می تواند مقدار زیادی از وسایل را در خود جای داده و از نمایش ناخواسته آنها جلوگیری کند.

و آنچه این فاصله و پوشش را بین کمد و فضای بیرون آن ایجاد می کند، درب کمد است.

چرا باید به درب کمد اهمیت بدهیم؟!

شاید اینطور به نظر بیاید که درب یک کمد همیشه بسته است و به همین دلیل چگونگی آن برای شما اهمیتی پیدا نکند. اما به طور قطع گاهی لازم است که آن را باز کنید و وسایل ضروری خود را نگاهی انداخته و یا استفاده نمایید. که در این صورت به طور ناخودآگاه نوع و سبک درب کمد برای شما اهمیت پیدا کرده و توجه شما را به خود جلب می کند.

درب یک کمد از جمله عناصری است که معمولاً به آن اهمیت نمی دهیم، در حالی که با توجه به سبک و نوع آن می توانیم ظاهری متمایز و استثنایی برای آن و محیط اطرافش به وجود آوریم.

شناخت درست محیطی که کمد در آن قرار دارد و انتخاب درب مناسب برای آن کمد، باعث هرچه زیباتر شدن چشم انداز آن محیط و لذت بصری صاحب خانه خواهد شد. بنابراین خالی از لطف نیست که سبک ها و مدل های مختلف این درب ها را بشناسیم تا با توجه به نوع کارکرد و فضای اطراف کمد، دربی مناسب انتخاب و منظره ای جذاب و حیرت انگیز خلق کنیم.

در ادامه برای آشنایی بیشتر شما به معرفی مختصری از چند سبک مختلف پرداخته ایم.

درب کمد به سبک درب انبارهای روستایی 

درب چوبی کمد

درب کشویی به سبک درب انبارهای روستایی

این سبک در واقع با الهام از درب انبارها و گاراژهای قدیمی روستاهای اروپایی و امریکایی انتخاب و به دلیل کارکرد خوب آن برای فضای داخلی خانه طراحی مجدد شده است.

مدل درب کمد دیواری

با استفاده از این سبک، شما در مقدار فضایی که معمولاً توسط درب کمد اشغال می شود صرفه جویی زیادی خواهید داشت. این درب کشویی و متحرک به شما کمک می کند تا به سرعت به فضای مورد نیاز خود در کمد دسترسی پیدا کرده و جستجوی وسایل خود را در زمان کمتری انجام دهید.

 درب کمد شیشه ای

درب کمد شیشه ای مدرن

درب کشویی شیشه ای مدرن

اتاق هایی با ظاهر مدرن و امروزی کاملاً برای استفاده از این درب های شیشه ای مناسب هستند. این درب های شیشه ای متحرک همراه با پوششی مات یا نیمه شفاف انتخابی فوق العاده به حساب می آیند.

درب کمد دیواری شیشه ای مات

قاب هر شیشه می تواند به انتخاب شما چوبی یا فلزی بوده و نمای متفاوتی برای فضای شما ایجاد کند. از طرفی اگر شما نگران خطر شکستگی شیشه هستید می توانید به جای آن از برخی مشتقات پلاستیکی که شباهت زیادی به شیشه دارند استفاده کنید. در هرحال شما آزاد به انتخاب چندین نوع مواد برای ساخت و خلق این سبک از درب کشویی برای کمد خود هستید.

درب کمد آینه ای 

درب آینه ای کمد

درب کمد آینه ای

آینه، سطحی براق با انعکاس کامل تصویر، روشی متمایز که نه تنها ظاهری پر رنگ و لعاب به کمد شما می دهد، بلکه با انعکاس هر آنچه مقابل خود دارد، تاثیر برجسته ای بر فضای پیرامون می گذارد.

درب کمد دیواری با آینه

این سبک انتخاب فوق العاده ای به حساب می آید، زیرا در کنار دارا بودن کمد و فضایی دوست داشتنی به شما امکان بررسی نوع لباسی که انتخاب کرده اید را می دهد تا قبل از خروج از خانه خطاهای پوششی خود را به خوبی دیده و سریعاً در صدد رفع آنها برآیید. در واقع این سبک برای شما یک ارزش افزوده نیز فراهم کرده است.

درب تاشو برای کمد

درب کمد تاشو

درب تاشو برای کمد دیواری

درب کمد تاشو

این سبک نیز به شما امکان استفاده بهینه از فضا را می دهد. این درب تا حدی به درب های آکاردئونی شباهت دارد که تا خورده و روی هم جمع می شوند. شما می توانید آنها را به دلخواه رنگ آمیزی کرده و یا شکل آنها را به زیبایی طراحی نمایید.

کمد با درب رنگی

کمد با درب های رنگی

درب رنگی کمد

درب رنگی کمد دیواری

کمد با درب های رنگی

چنین سبکی به شما این فرصت را می دهد تا بهترین رنگها را ترکیب و در کنار یکدیگر قرار دهید. دقت کنید که از رنگهای متنوع و شاد استفاده کنید، نه فقط سیاه و سفید که این روزها غالب هستند. رنگهایی استفاده کنید که نمای کمد مدرن و شیک شما را برجسته تر کنند. می توانید از رنگهای بنفش، زرد و یا قرمز استفاده کنید تا کمد شما جلوه ای زیبا پیدا کند. در هر حال این سلیقه و انتخاب شماست که کمدتان را به اثر هنری منحصر به فرد و یک تابلوی نقاشی بدیع تبدیل نماید.

درب کمد تخته سیاه

درب تخته سیاه برای کمد دیواری

درب تخته سیاه کمد

کمد با درب تخته سیاه

کمد با درب تخته سیاه

چنین سبکی برای اتاق کودکان شما انتخاب مناسبی به حساب می آید و ما آن را به شما پیشنهاد می کنیم. کودکان می توانند از درب کمد اتاق خود به عنوان تخته سیاه برای افزایش مهارت های تحصیلی خود استفاده کنند. یا در مواقع دیگر به عنوان سرگرمی روی آن نقاشی کشیده و تابلویی زیبا از هنر دستان کوچک خود به وجود آورند.

کمد با درب پرده ای

کمد با درب پرده ای

برای بسیاری از افراد، پرده ها همچنان به عنوان بهترین پوشش انتخاب می شوند. آنها قادر به پنهان کردن هر آنچه که بخواهیم هستند و در عین حال می توانند منظره خیره کننده ای به فضای اطراف خود بدهند.

دربه پرده ای برای کمد دیواری

شما می توانید دقیقاً از همان طرح و جنسی که برای پرده پنجره اتاق خود به کار برده اید، استفاده کنید و یا می توانید رنگ پرده کمد خود را با رنگ سایر وسایل موجود در اتاق هماهنگ نموده و به یک هارمونی فوق العاده از رنگها دست پیدا کنید.

درب پرده ای کمد دیواری

از سوی دیگر با استفاده از پرده، هوای تازه به درون کمد انتقال یافته و با رد و بدل شدن هوا از گرم شدن و ایجاد بوی ناخوشایند درون کمد جلوگیری به عمل می آید.

اگر تصمیم گرفته اید برای کمدهای منزل خود، درب های جدید سفارش دهید، با مراجعه به اهالی فن کابینت و کمد دیواری در چیدانه می توانید انواع نمونه ها را ببینید و کار خود را به بهترین شرکت مناسب برای خود بسپارید.

منبع: wyldstallyons | مترجم و نویسنده: شهرزاد افشاریان

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه