Chidaneh.com placeholder image

نگین و مسعود خانه‌ای ساخته‌اند درودیوارش همه عشق!

به قلم: تحریریه چیدانه

برای ساختن هر بنایی از کلبه گرفته تا عمارت و کاخ، مصالحی لازم است. در هیچ چهاردیواری؛ اما زندگی جریان نمی‌یابد مگر با مصالحی چون عشق! عشق و همدلی را اگر از افراد خانه بگیریم، خانه، معنای سرد و بی‌روح سیمان و تکه‌های آجر را دارد. ما در این راه همراه خانه‌هایی هستیم که با همدلی و عشق بناشده‌اند و حالا «خانه» با وجود آنهاست که رنگ دارد و روح!

سینا عزیزی
عکاسی از منزل خانم جزایری در گنبد کاووس
سینا عزیزی

سرویس خواب بالسا

خانه نگین و مسعود در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 2 نفر
  • شغل آقا: صاحب داروخانه
  • شغل خانم: کارمند
  • موقعیت: گنبدکاووس
  • متراژ: 107 متر
  • نوع ملک: شخصی
  • سال ساخت: 1396
  • اتاق‌خواب: 2عدد
  • سرویس: 2عدد
  • رنگ غالب: طوسی، سبز و زرد

سینا عزیزی
عکاسی از منزل خانم جزایری در گنبد کاووس
سینا عزیزی

قبل از چیدمان رویا ببافید!

خانه‌ای که این بار مهمان آنها بودیم با وجود مدرن بودن، گرم بود و حس امید و زیبایی در همه زاویه‌های آن وجود داشت. نگین و مسعود برای ساختن این خانه، درست به همین شکلی که هست ساعت‌ها رویا ساختند و بارها و بارها در ذهن خود آن را خراب نموده و از نو شروع کردند. نگین می‌گوید:

«وقتی قرار شد که کارهای طراحی منزلمان را خودمان بکنیم، به این فکر کردیم که نقطه شروع کجاست؟ من در آن روزها فکر می‌کردم که دلم دقیقاً چه چیزی می‌خواهد؟ از هر فضا چه انتظاری دارم و چگونه می‌توانم آرایش آن نقطه از خانه را به فراخور کاربری‌اش تغییر دهم؟ این کار راحتی نبود. روزها در ذهنم تصویرسازی کردم و از خانه دوست‌داشتنی‌ام رویا ساختم. عکس‌های مختلفی از دکوراسیون‌های مختلف دیدم، رنگ‌ها را در ذهنم کنار هم گذاشتم و درنهایت احساس کردم علایقم به‌طور جداگانه در مجموعه سبک روستیک جای دارند و چون هر دوی ما به دکوراسیون داخلی به‌شدت علاقه‌مند هستیم تلاش کردیم خانه‌ای شبیه آن سبک را بسازیم، البته که قبل از سبک، راحتی و صمیمیت برایمان اولویت داشت».

سینا عزیزی
عکاسی از منزل خانم جزایری در گنبد کاووس
سینا عزیزی

انتخاب اصیل برای دکوراسیون

دیوار پوش آجری این روزها از علایق بسیاری از ما در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود. حس زندگی اولین تجربه‌ای است که با دیدن آن به سراغ ما می‌آید؛ اما مانند همه عناصر دکوراتیو دیگر، استفاده نادرست از آن می‌تواند به دکوراسیون منزل لطمه وارد کند. یکی از مشخص‌ترین ویژگی‌های خانه نگین و مسعود، استفاده به‌جا و صحیح از دیوار آجری بود. مسعود می‌گوید:

«ما دوست داشتیم که فضای منزل به‌اصطلاح گرم باشد؛ به همین خاطر تصمیم گرفتیم از دیوار آجری در یک سمت استفاده کنیم؛ دیواری که البته به همان رنگ اصلی آجر باشد. به نظرم این زاویه از منزل توانسته است به‌خوبی حسی که داشتیم را به مهمان‌ها منتقل کند و هنوز هم دیدن آن برای ما لذت‌بخش است، البته بعدازاینکه دیوار را کار کردیم با مشورت هم به این نتیجه رسیدیم تا در کنار آن از رنگی استفاده کنیم که هم با آجر هماهنگی داشته باشد و هم فضا را تعدیل کند. نتیجه، استفاده از رنگ سبز در دیوار دیگر بود. در حقیقت حجم زیادی از جذابیت یک فضا به کف و دیوارها وابسته است و حالا ما از انتخاب این رنگ و سبک بسیار راضی هستیم».

سینا عزیزی
عکاسی از منزل خانم جزایری در گنبد کاووس
سینا عزیزی

جزئیات مؤثر را فراموش نکنید!

خانم خانه، عاشق جزئیات است. این را در همان نگاه اول به خانه می‌شد فهمید؛ اما استفاده از جزئیات هم مانند اجزای دیگر به‌درستی صورت گرفته است. خانم جزایری می‌گوید:

«وقتی اجزای اصلی دکوراسیون مانند مبلمان و میز و تلویزیون را چیدمان کردیم، نوبت به جزئیات رسید. قسمت‌هایی را که احساس می‌کردیم خالی است و نیاز به پر شدن دارد را شناسایی کردیم و بعد متناسب با هر قسمت وسایلی را برای تزئین خریداری نمودیم؛ مثلاً برای دیوار آجری قاب عکس را در نظر گرفتیم، چراکه هم متفاوت بود و پس‌زمینه زیبایی را برای قاب‌های سفیدرنگ ایجاد می‌کرد و هم وسیع‌تر بود و می‌توانستیم در چینش قاب‌ها خلاقیت بیشتری به خرج دهیم. این روند برای شلف‌ها و جزئیات دیگر هم ادامه داشت. سعی کردیم علاوه بر حسی که برای استفاده از این جزئیات داشتیم اصول را هم نادیده نگیریم».

سینا عزیزی
عکاسی از منزل خانم جزایری در گنبد کاووس
سینا عزیزی

خطر گرفتگی قلب خانه!

آشپزخانه باوجود رنگ‌های تیره دلگیر نیست. نگین قبل از طراحی، نگران فضای کوچک آشپزخانه بود:

«یکی از مشکلات فضاهای آپارتمانی از نظر من نقشه آشپزخانه است. معمولاً فضای بسیار کوچکی از خانه سهم این قسمت است. من هم به دو دلیل سبک جزیره را برای آشپزخانه خانه‌مان انتخاب کردم؛ اول به این خاطر که فضای خانه بزرگ‌تر و دلبازتر می‌شد. (آشپزخانه دلگیر را دوست ندارم و از فضای باز حس بهتری می‌گیرم) و دوم به اینکه می‌شد از کانتر آن استفاده‌های دیگری هم کرد. رنگ غالب را به دلیل علاقه طوسی انتخاب کردیم؛ اما سعی نمودیم در سقف از عناصر چوبی استفاده کنیم تا فضا کمی متفاوت‌تر از سایر بخش‌ها باشد».

سینا عزیزی
عکاسی از منزل خانم جزایری در گنبد کاووس
سینا عزیزی

جایی که دوستش دارم!

خانه با هر سبک و شکل و ظاهری، تنها وقتی معنای واقعی و دوست‌داشتنی خانه را می‌گیرد که صاحبان آن با ورود به آنجا شادابی و انرژی را دریافت کنند؛ به همین دلیل است که فضاهای متفاوت برای هرکس معنا و انرژی متفاوتی دارد. نگین و مسعود در انتخاب یک قسمت از خانه به‌عنوان مکان دوست‌داشتنی می‌گویند: «واقعیتش این است که باوجوداینکه برای چیدمان اینجا برنامه‌ریزی کرده بودیم و می‌دانستیم چه چیزی می‌خواهیم؛ اما در همه مراحل آن احساسات ما هم دخیل بوده است. نمی‌شود گفت کدام فضا برایمان مهم‌تر است، ولی نشیمن برای هر دو ما مکانی دوست‌داشتنی و شاداب به‌حساب می‌آید؛ اول به جهت چینش و دوم رنگ‌ها».

سینا عزیزی
عکاسی از منزل خانم جزایری در گنبد کاووس
سینا عزیزی

خانم جزایری، البته سهم بزرگی از این جذابیت را به کتابخانه وابسته می‌داند:

«کتابخانه را خودمان ساختیم. دوست داشتیم کتاب‌هایمان را جایی بچینیم که  هم دسترسی به آن راحت‌تر باشد و هم با دیدنشان لذت ببریم. نشیمن بدون کتابخانه برای من چیزی کم داشت؛ به همین دلیل یکی از دلایلم برای انتخاب نشیمن همین عامل دوست‌داشتنی است».

سینا عزیزی
عکاسی از منزل خانم جزایری در گنبد کاووس
سینا عزیزی

شما هم اگر خانه خود را با عشق و علاقه چیده اید و از دیدن آن لذت می برید، مخاطب های چیدانه را نیز از این لذت بهره مند کنید. فقط کافی است تصاویر منزلتان را به شماره تلگرام 09388547140 بفرستید تا سوژه بعدی ما در تورهای خانه گردی چیدانه باشید.

منبع: مجله منزل | گزارشگر: زهرا سرشکی | عکاس: سینا عزیزی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه