Chidaneh.com placeholder image

تجهیزات خانه هوشمند، 5 ابزار امنیتی برای چکاپ از راه دور!

به قلم: تحریریه چیدانه

 

از وقتی که وسایل تکنولوژیک وارد زندگی و خانه های ما شده اند، زمان زیادی نمی گذرد. از این رو تصوّر کردن اینکه زندگی در جهان امروز همچنان بدون تکنولوژی سپری شود، آسان است. از جمله مواردی که در خانه های امروز و در ارتباط با تکنولوژی با آن روبرو هستیم، امنیّت خانه هایمان می باشد. قبل از ورود این نوآوری ها و ابزار تکنولوژیک به خانه های ما، حفظ امنیّت نیز ساده تر به نظر می رسید. همیشه همسایه ای که در نبود ما، مراقب خانه باشد، وجود داشت؛ یا یک استراتژی ساده انگارانه که بسیاری از ما آن را به کار برده ایم، رایج بود و آن اینکه چراغی را در نبودمان روشن می گذاشتیم.

سرویس خواب بالسا

خانه هوشمند

با این حال، در مدت زمان کوتاهی، ما به طرز شگفت آوری رشد کردیم. در این میان، سارقان و مزاحمان نیز باهوش تر شده اند. بنابراین باید خانه های ما نیز از این مقوله مستثنی نباشند. اکنون مردم به طوری که هیچ وقت فکر آن را نمی کردند، از طریق تلفن ها، تبلت ها و رایانه های خود، توانایی حفاظت از خانه هایشان را دارند.

بنابراین اگر می خواهید امنیّت خانه شما افزایش یابد، آن را بیش از پیش به ابزار هوشمند مجهّز نمایید. می توانید با این پنج ابزار پیشرفته شروع کنید:

زنگ درب هوشمند

زنگ درب خانه خود را از نوع هوشمند انتخاب کنید

چه خواهد شد اگر هر زمان یک نفر یه درب خانه شما نزدیک می شود، شما مطلع شوید؟ با یک زنگ درب هوشمند، می توانید. فوق العاده است که زنگ هوشمند این قابلیّت را دارد که یک ویدئو با کیفیّت عالی ضبط نماید، تا شما دقیقاً بتوانید مشاهده کنید که چه کسی در مقابل درب ورودی خانه شما است و چه کاری انجام می دهد. شما خواهید دانست که چه زمانی بچه هایتان به خانه می آیند، چه موقع بسته های پستی شما تحویل داده می شوند و اینکه آیا فرد مشکوکی در مقابل خانه  شما است یا نه؟

اگر شما در خانه خود بر روی تکنولوژی ایمنی با قابلیّت های صوتی، سرمایه گذاری می کنید، قادر خواهید بود با آنها صحبت نیز بکنید.

قفل هوشمند

قفل هوشمند را فراموش نکنید

چه کسی می تواند حدس بزند که کلید امنیّت خانه شما در واقع اصلاً کلید نیست. امروزه دو نوع قفل هوشمند وجود دارد و هر دو سودمند هستند. شما می توانید انتخاب کنید که آیا می خواهید قفل را با یک صفحه سفید 9 رقمی کنترل کنید و یا با یک برنامه ساده بر روی گوشی هوشمند خود. اگر با گزینه دوم موافق هستید، می توانید یک کلید مجازی را برای میهمانان یا سایر کسانی که به خانه شما رفت و آمد می کنند (مانند تعمیرکار ساختمان)، ارسال کنید تا بتوانند خودشان به خانه شما وارد شوند. علاوه بر این، شما همیشه خواهید دانست چه کسی در چه زمانی از کلید هوشمند شما استفاده کرده است. بنابراین شما قادر به ضبط و داشتن سابقه ای از رفت و آمد به خانه خود هستید.

چراغ های هوشمند

چراغ های هوشمند

با استفاده از چراغ های هوشمند، شما می توانید هر لامپ خانه خود را از طریق یک برنامه کنترل کنید؛ خواه در نزدیکی آن باشید یا نه. این کارکرد برای زمانی که شما در حال دور شدن از درب خروجی خانه خود هستید و ناگهان متوجه روشن گذاشتن چراغ اتاق خواب خود می شوید، عالی خواهد بود. در نهایت، این چراغ های هوشمند، کار با روشنایی و نور را برای شما به طرز باور نکردنی، آسان  می کنند. از طرفی، این چراغ ها، برخی موارد امنیّتی را هم به شما ارائه می دهند. بیشتر چراغ های هوشمند را می توان برنامه ریزی کرد تا در زمان های خاص روشن یا خاموش شوند. یا اینکه، می توانند بر اساس عادات نورپردازی روزانه شما در خانه، تنظیم شده و در زمان هایی که شما دور از خانه هستید، به صورت خودکار فعّال شوند.

سنسور هوشمند

سنسور هوشمند

امروزه، راه های هوشمندانه بسیاری برای محافظت از خانواده و خانه شما وجود دارد. با یک سنسور هوشمند، به محض اینکه دود سیگار یا مونو اکسید کربن در هوا پخش شود، توسط یک زنگ هشدار و یک پیام که به گوشی هوشمند شما ارسال می شود، در جریان قرار خواهید گرفت.  و از همه مهم تر، شما خواهید دانست که آن دود است یا اکسید کربن و از کجا می آید.

خانه هوشمند

نظارت هوشمند

نظارت هوشمند

اگر شما کودک یا حیوان خانگی دارید، ممکن است در مورد استفاده از دوربین های ویدئویی خانگی فکر کرده باشید، تا با استفاده از آن، مراقبت از کودک یا حیوان خانگی خود را آسان تر کنید. و در عین حال، بسیار لذت بخش خواهد بود که از فاصله دور می توانید به صورت زنده  و همزمان، شاهد فعالیت و کارهای آنها باشید. با دوربین های نظارت هوشمند، اگر مزاحمی در خانه شما باشد، از آن مطلع خواهید شد. سنسورها، هر شکستگی در پنجره ها یا درهای شیشه ای را تشخیص می دهند و سپس به شما نشان می دهند که آن شخص دقیقاً کجای خانه است. بنابراین ، شما می توانید بلافاصله پلیس محلی را مطلع نمایید.

ابزارهای امنیتی هوشمند برای خانه

در پایان، از شما می خواهیم پس از اینکه خانه شما توسط آخرین نوآوری های امنیّتی، پشتیبانی شد، آخرین سیاست برای تضمین ایمنی خود و خانه را در نظر گرفته و به کار ببندید. اگر با وجود ترفندهای امنیّتی که در بالا ذکر شد، از امنیّت خود به طور کامل، مطمئن نشدید، با یک متخصص صحبت کنید.

منبع: fmins | مترجم و نویسنده: شهرزاد افشاریان

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه