Chidaneh.com placeholder image

آسمان مجازی آشپزخانه، از این سقف کاذب جذاب چه می دانی؟

به قلم: کیمیا مرادی

زندگی مدرن و مهاجرت به شهر های بزرگ ارتباط انسان با طبیعت را خدشه دار کرده است. همه ما به این ارتباط نیاز داریم. به همین دلیل هم گوشه ای از خانه خود را با گیاهان آپارتمانی سبز می کنیم یا در تراس کوچکمان سبزی پرورش می دهیم. گاهی برای آوردن طبیعت به داخل خانه هایمان از پارچه های گلدار استفاده می کنیم. گاهی هم تنالیته های رنگ سبز، آبی یا خاکی را در دکوراسیون به کار می بریم. اما آسمان مجازی چیز دیگریست! آسمان مجازی سقف کاذبیست که آسمان را به آشپزخانه شما می آورد. ابرهای درحال حرکت، خورشید تابان یا ستاره های چشمک زن، تصمیم با شماست. با چیدانه همراه باشید در این مقاله در مورد کاربرد و نحوه نصب آسمان مجازی در آشپزخانه صحبت خواهیم کرد.

طراحی داخلی مدرن هاوس
آسمان مجازی آَشپزخانه
طراحی داخلی مدرن هاوس

اسکای اسکرپر

آسمان مجازی آشپزخانه

فواید استفاده از آسمان مجازی در آشپزخانه

چرا به فکر استفاده از آسمان مجازی در آشپزخانه افتاده اید؟ به احتمال زیاد از زیبایی آن خوشتان می آید. زیبایی حرف اول را می زند! بعض آشپزخانه ها به یک آسمان مجازی نیاز دارند. نه از نظر زیبایی بلکه از نظر فنی! واحدهای آپارتمانی که در طبقات آخر هستند، می توانند با استفاده از آسمان مجازی از انتقال حرارت بین فضای داخل خانه و محیط جلوگیری کند. در آشپزخانه های کوچک و بدون پنجره می تواند فضایی دلپذیر ایجاد کند. در آشپزخانه و غذا خوری با سقف بلند، می تواند به زیبایی ارتفاع سقف را کم کند و بر صمیمیت فضا بیافزاید.

مطلب مرتبط: آسمان مجازی طراحی سقف به رنگ آبی بیکران

آسمان و پنجره مجازی کارانا
طراحی و اجرای آسمان مجازی
آسمان و پنجره مجازی کارانا

مراحل نصب آسمان مجازی آشپزخانه

آسمان مجازی در سه مرحله نصب می شود. مرحله اول شامل نصب تجهیزات نورپردازی است. این تجهیزات مستقیما به سقف وصل می شوند. در نورپردازی آسمان مجازی امکان استفاده از لامپ های مختلف وجود دارد اما معمولا از لامپ LED استفاده می شود. سقف آشپزخانه به دلیل عبور احتمالی لوله های تاسیساتی نیاز به بررسی های بیش تری قبل از شروع کار دارد. مرحله دوم، اجرای سقف کاذب است. مرحله سوم نصب تایل های آسمان مجازیست. این تایل ها از جنس پلکسی شفاف همراه با تصویری با کیفیت از منظره یا آسمان دلخواه شما هستند. تایل های پلکسی آسمان مجازی در سه ضخامت 2، 2.50 و 4 میلی متر و در ابعاد 180*120 و 60*60 تولید می شوند.

آسمان و پنجره مجازی کارانا
طراحی و اجرای آسمان مجازی
آسمان و پنجره مجازی کارانا

اهمیت نوع سقف آشپزخانه برای نصب آسمان مجازی

آسمان مجاری روی سقف آشپزخانه نصب می شود. اینکه سقف شما از چه نوعی (فیبر، بلوک سیمانی، گچ، کناف) است یا چه تجهیزاتی (لوله یا هواکش) از درون سقف شما رد شده است، بسیار مهم است. تجهیزات نورپردازی آسمان مجازی باید درون سقف قرار گیرند. اگر می خواهید آسمان مجازی را روی سقف خام اجرا کنید، بهتر است ابتدا از یک ورق سرب پوششی استفاده کنید. با رعایت این نکته محیط پشت کار روشن تر خواهد شد و نورپردازی جلوه بهتری پیدا می کند. در نتیجه تصویر آسمان مجازی طبیعی تر به نظر می رسد.

نکته: اگر آسمان مجازی را روی سقف خام سیمانی اجرا کنید بعد از مدتی، ممکن است خرده های سیمان پشت کار بریزند و سایه ایجاد کنند.

آسمان مجازی آشپزخانه

نکات اجرایی نورپردازی آسمان مجازی آشپزخانه

هرچقدر نورپردازی آسمان مجازی دقیق تر انجام شود، آسمان مجازی حالت طبیعی تری به خود می گیرد. ابتدا نورپردازی آسمان مجازی مانند سایر سقف های کاذب ساده به نظر می رسد. اصول نورپردازی همان است فقط فوت کوزه گری چیز دیگریست! هنگام اجرا نکات زیر را رعایت کنید:

  • توجه کنید نورپردازی به صورت یکنواخت انجام شود و تمام سطح کار را پوشش دهد.
  • احتمال اینکه در سقف  آشپزخانه لوله های تاسیساتی وجود داشته باشد، زیاد است. منبع نور را پشت این لوله ها نصب نکنید! شما باید مانع ایجاد هرگونه سایه شوید.
  • یک از مواردی که ایجاد سایه می کند، خود سیم های مربوط به نورپردازی هستند. از آویزان شدن سیم ها جلوگیری کنید.
  • بهتر است تجهیزات نورپردازی بر روی کناف نصب شوند. سقف خام گزینه مناسبی نیست.

تصویر آسمان مجازی

برای آسمان مجازی آشپزخانه عکاسی کنید!

شرکت هایی که در زمینه آسمان مجازی فعالیت می کنند، آرشیوشان بیش از 700 عکس متنوع دارد. از میان این 700 طرح حتما یکی را برای آشپزخانه خود انتخاب خواهید کرد. اما پیش می آید که از منظره ای خاطره ی شیرین و به یاد ماندنی داشته باشید. برای ثبت این منظره دوربین عکاسی یا گوشی خود را که مجهز به یک دوربین عالیست بردارید. منظره مورد نظرتان را ثبت کنید. قبل از عکاسی تمام افکت ها را خاموش کنید و حتما دوربین یا گوشی خود را به حالت افقی در دست بگیرید.

مطلب مرتبط: سقف کششی، کدام فضا کدام طرح؟

آسمان مجازی آشپزخانه

سوالات رایج در مورد آسمان مجازی آشپزخانه

سوالاتی هستند که ذهن اکثر شما را درگیر کرده اند. اولین سوال این است که آیا می شود بعد از مدتی که از طرح خسته شدید آن را عوض کنید؟ بله می توانید. شما آسمان مجازیتان را داریدظف تنها طرح آن را تعویض می کنید و تصویری متفاوت را به آشپزخانه خود می آورید.

دومین سوال این است که آیا رطوبت و چربی محیط آشپزخانه به آسمان مجازی آسیب می رساند؟ خیر. اگر دقت کرده باشید متوجه استفاده از آسمان مجازی در حمام یا سرویس بهداشتی با میزان رطوبت بالاتر نسبت به آشپزخانه شده اید. در مورد چربی هم باید بگوییم قابل تمیز شدن است! به شرط آنکه از مواد شوینده خورنده و لوازم زبر و تیز استفاده نکنید. بهتر است نحوه تمیز کردن آسمان مجازی در آشپزخانه را از شرکت مسئول بپرسید.

سومین سوال این است که آیا آسمان مجازی قابل اشتعال است؟ پاسخ خیر است.

از چیدانه رایگان کمک بگیرید! همین الان روی گزینه ثبت درخواست کالا و خدمات کلیک کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه