Chidaneh.com placeholder image

نصب و سرویس کولر گازی را خودتان انجام ندهید! چرا؟

به قلم: مژگان احمدی

در این مقاله می‌خواهیم به نکات مهمی درباره نصب و سرویس کولر گازی بپردازیم. استفاده از کولر به ویژه در اواخر بهار و شروع تابستان یک امر اجتناب ناپذیر می باشد. کولرهای گازی یکی از انواع رایج خنک‌کننده‌هاست که اغلب در ساختمان های مسکونی و غیرمسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به حجم بالای استفاده از کولرهای گازی و همچنین تکنولوژی مخصوص به کار رفته در برندهای مختلف، دسترسی به افراد متخصص جهت نصب و سرویس کولر گازی نیز یکی از نیازهای مصرف‌کنندگان است. در ادامه قصد داریم تا به نکات کاربردی و مهمی در این خصوص اشاره کنیم که ممکن است برایتان مفید باشد.

سرویس کولر گازی یک کار تخصصی است

کولر گازی یک وسیله برقی حساس می‌باشد و به دلایلی بهتر است که فرایند راه‌اندازی و تعمیرات آن را خودتان انجام ندهید. در ادامه به شرایطی اشاره می‌کنیم که توصیه می‌شود در چنین شرایطی سرویس کولر گازی خود را به تاعمرکار و اهالی فن بسپارید:

chidaneh ad banner

1. نصب و راه‌اندازه اولیه کولر گازی

اگر برای اولین بار است که می‌خواهید کولر گازی را نصب کنید، در صورتی که بخواهید از گارانتی کولر گازی نیز استفاده کنید لازم است که راه اندازی، نصب و سرویس کولر گازی توسط نماینده اصلی شرکت انجام گیرد. زیرا در صورتی که محصول خریداری شده دارای گارانتی باشد، از تاریخی که نماینده شرکت آن را برای شما نصب می‌کند تا زمان تعیین شده اعتبار خواهد داشت.

در چیدانه بخوانید: کولر گازی یا کولر آبی؟ هر دو خوبن اما…

2. سرویس کولر گازی بعد از جا‌به‌جایی و نصب مجدد آن

ممکن است به دلیل اسباب‌کشی یا دلایل دیگر بخواهید که کولر گازی خود را باز نمایید و در یک جای دیگر نصب کنید. فرآیند نقل و انتقال کولر گازی نیاز به مراقبت‌ها و مهارت‌های خاصی دارد که ممکن است شما درباره آن اطلاعات فنی درستی نداشته باشید. پس در این شرایط نیز بهتر است که نصب و سرویس کولر گازی را به یک نصاب حرفه‌ای بسپارید.

3. سرویس کولر گازی بعد از اینکه از کار افتاد!

ممکن است برایتان اتفاق بیفتد که با مشکل کار نکردن کولر گازی مواجه شوید. در صورتی که از وصل بودن برق ساختمان و روشن بودن دکمه پاور دستگاه مطمئن هستید، ممکن است کولر گازی تان دچار یک مشکل جدی شده باشد. پس در چنین شرایطی نیز بهتر است که از یک تعمیرکار مجرب بخواهید تا کولر گازی‌تان را سرویس کند.

4. بروز هرگونه مشکلی در کارکرد کولر گازی

در صورتی که اختلالی در عملکرد کولر گازی ایجاد شود، ابتدا باید نکات اولیه را  طبق دفترچه راهنما بررسی کنید، در صورتی که احساس کردید مسئله جدی‌ست، توصیه می‌شود که خودتان آن را دستکاری نکنید و حتما به کمک یک تعمیرکار قابل اطمینان اقدام به سرویس کولر گازی خود نمایید.

سرویس کولر گازی به طور منظم چه مزیت‌هایی دارد؟

شدیدا توصیه می شود که حداقل سالی یک بار از یک سرویس‌کار کولر گازی بخواهید که دستگاه شما را به طور کامل سرویس نماید. فیلترهای هوای کولر گازی و کویل ها در یونیت های داخلی و خارجی از جمله مواردی ست که باید همه ساله توسط یک سرویسکار با تجربه و ماهر کنترل شود. مهم ترین مزیت سرویس منظم کولر گازی این است که از بروز مشکلات جدی برای دستگاه جلوگیری کرده و احتمال نیاز به باز نمودن و تعمیر کولر گازی را در طول سال کاهش می‌دهد.

هزینه نصب و سرویس کولر گازی چقدر است؟

هزینه نصب و سرویس کولر گازی چقدر است؟

به طور کلی عوامل زیادی می‌توانند بر روی هزینه نصب، راه‌اندازی و سرویس کولر گازی اثرگذار باشند. از جمله:

  • محل نصب بخش‌های داخلی و بخش‌های بیرونی کولر گازی و میزان سختی یا آسانی دسترسی به این فضاها
  • قدرت و ظرفیت کولر گازی
  • هزینه‌های جانبی از جمله نگهدارنده‌ها و پایه‌ها که برای نگهداری یونیت خارجی در تراس یا پشت بام استفاده می‌شود
  • و یا تجهیزات اضافی در صورت نیاز

از جمله مواردی هستند که در هزینه نهایی نصب کولر گازی اثر دارند. معمولا همه‌ی این موارد پس از بازدید نصاب از محل مورد نظر توسط او براورد می‌شود. بد نیست بدانید که راه‌اندازی اولیه‌ی کولر گازی توسط نماینده شرکت معمولا هزینه ای ندارد.

در مورد هزینه سرویس کولر گازی نیز هزینه‌ها بستگی به مشکلات کولرتان دارد. ممکن است کار سرویس کولر گازی با یک تمیزکاری فیلتر به پایان برسد، یا مشکلات اساسی و فنی داشته باشد. اما به طور کلی اگر عادت کنید که سالی یک بار کولرتان را سوریس کنید، قطعا جلوی مشکلات بزرگ  هزینه‌های زیاد را خواهید گرفت.

بهترین روش برای پیدا کردن نصاب و سرویس‌کار کولر گازی

علاوه بر مراجعه به نماینده های شرکت و تیم متخصص نمایندگی کولر گازی، یک روش خوب برای اینکه یک نصاب و تعمیرکار مطمئن پیدا کنید در واقع استفاده از خدمات آنلاینی ست که برای نصب و سرویس کولر گازی ارائه می شود. زیرا ممکن است شما به هر دلیلی نتوانید از خدمات نمایندگی استفاده کنید، مثلا کولر گازی تان از مارک های متفرقه است و یا جنس بدون گارانتی خریده اید؛ و همچنین ممکن است که اصلا بهترین تعمیرکار محلی شهر خود را نشناسید؛ ولی جالب است بدانید که با استفاده از خدمات اینترنتی حتما می توانید یک نصاب و تعمیر کار با تجربه پیدا کنید. شرکت های زیادی هستند که هم در تهران و هم در شهرستان ها خدمات نصب و راه اندازی، سرویس و تعمیر کولر گازی را ارائه می دهند. فقط کافی ست که آن ها را پیدا کنید. چیدانه می تواند بهترین روش برای شما باشد.

فقط کافی‌ست که به اهالی فن چیدانه سر بزنید و از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

نصب و سرویس کولر گازی

در انتها؛ از طریق چیدانه چگونه برای نصب و سرویس کولر گازی اقدام کنیم؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم می‌توانید از خدمات شرکت‌های ارائه‌کننده‌ی خدمات مربوط به نصب و سرویس کولر گازی فعال در چیدانه استفاده کنید.

علاوه بر این می‌توانید از طریق لینک زیر از کارشناسان ما بخواهید تا مناسب‌ترین اهل فن را به شما معرفی کنند.

ثبت درخواست خدمات نصب، تعمیر و سرویس کولر گازی در چیدانه

بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه