Chidaneh.com placeholder image

آبنمای پیش ساخته، از انواع مدل ها تا اجرای آبنما

به قلم: مژگان احمدی

در این مقاله قصد داریم به موضوع آبنمای پیش ساخته بپردازیم. آبنماهای پیش ساخته امروزه اغلب به عنوان یک عنصر دکوراتیو در طراحی نما، طراحی و دکوراسیون داخلی و همچنین محوطه سازی مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مدل های آبنمای پیش ساخته در طرح ها و مدل های متنوع و مناسب با سبک های مختلف طراحی، تولید و به عرضه می شوند. اگر به فکر استفاده از آبنما در طراحی داخلی یا طراحی نمای منزل و محل کار خود هستید، خواندن این مقاله می تواند به شما کمک کند تا همه چیز را درباره انواع آبنمای پیش ساخته و  خرید آن ها بدانید.

اسکای اسکرپر

آبنمای پیش ساخته

آبنمای پیش ساخته چیست؟

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، آبنمای پیش ساخته امروزه بیشتر به عنوان یک عنصر دکوراتیو در طراحی شناخته می شود. اِلِمانی که ابتدا در طرح ها و مدل های گوناگون و با ابعاد مختلف ساخته می شود و به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه به دلیل سبک زندگی شهری و افزایش مدرنیته، افراد زیادی تمایل دارند تا به منظور طراوت بخشیدن و شاداب نمودن فضا از عناصر طبیعی نظیر گلدان های گل، آکواریوم و آبنما در طراحی داخلی منزل و محل کار خود استفاده کنند. آبنماهای پیش ساخته یک گزینه عالی و آسان برای این منظور می باشد.

اگر دوست دارید درباره استفاده از آبنما در طراحی دکوراسیون منزل بیشتر بدانید خواندن مقاله “آبنمای خانگی ، طراوت و آرامش در دکوراسیون منزل" را نیز به شما پیشنهاد می کنیم.

انواع مدل آبنما

انواع مدل آبنمای پیش ساخته کدامند؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم آبنماهای پیش ساخته مدل های بسیار متنوعی دارند و هر کس با هر سلیقه ای می تواند یکی از این مدل ها را انتخاب کند. انواع آبنمای خانگی پیش ساخته و همچنین انواع آبنمای حیات و محوطه، انواع مختلف آبنمای پیش ساخته صخره ای، آبنمای پیش ساخته کوزه ای، آبنمای پیش ساخته سنگی، آبنمای پیش ساخته فایبرگلاس، آبنما دیواری، آبنمای پیش ساخته مدرن و نیز آبنمای پیش ساخته کلاسیک از جمله این مدل ها می باشند. جالب است بدانید که می توانید علاوه بر استفاده تزئینی از آبنما،  مثلا از انواع مدل های آبنمای پیش ساخته ایستاده به عنوان پارتیشن در فضاهای بزرگ نیز استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: 10 آبنمای امروزی برای حیاط کوچک خانه شما

مزایای آبنمای پیش ساخته

مزایا و معایب استفاده از آبنمای پیش ساخته در طراحی دکوراسیون

بدون شک مهم ترین مزیت استفاده از آبنما در طراحی داخلی و خارجی ساختمان را می توان طراوت بخشیدن و القاء حس آرامش در فضا دانست. با استفاده از آبنمای پیش ساخته در دکوراسیون داخلی، نه تنها نیازی نیست که برای اجرای آبنما چندین روز انتظار بکشید، بلکه از شلوغی و به هم ریختگی برای ساخت آب نما نیز خلاص می شوید. به عبارتی دیگر امکان دیدن انواع مدل های آماده آبنمای پیش ساخته با رنگ ها و شکل های مختلف و همچنین نصب سریع و آسان این آبنما ها در واقع از مهم ترین مزایای آن ها می باشد.

استفاده از آبنما در طراحی و دکوراسیون یک سلیقه شخصی ست و نمی توان ایرادی به آن وارد نمود. با این وجود به عنوان تنها نکته‌ی قابل توجه در این خصوص می توان به نحوه‌ی تمیز کردن آبنما اشاره کرد. زیرا تمیز نمودن آبنماها با توجه به شکل و فرمی که دارند ممکن است کمی وقت گیر و پر دردسر باشد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

مطلب پیشنهادی: آبنمای خانگی ، طراوت و آرامش در دکوراسیون منزل

آبنمای پیش ساخته کلاسیک

چند نکته مهم درباره آبنمای پیش ساخته که باید به آن ها توجه کنید

از جمله نکاتی که پیش از اجرای آبنمای پیش ساخته لازم است به آن توجه کنید در واقع روش مناسب برای تمیز کردن آن است. برای این منظور حتما و حتما ابتدا آبنما را خاموش و آب آن را تخلیه کنید. در صورت نیاز عناصر تزئینی به کار رفته در داخل آبنما را جدا جدا تمیز کرده و همچنین فضای داخلی آبنما را نیز تمیز و خشک کنید. بهتر است که پمپ آبنما را نیز هر چند وقت یک بار تمیز کنید تا آسیب نبیند و همواره جریان آب یکنواختی داشته باشید. در نهایت می توانید مجددا آب کافی به درون آبنما بریزید و آن را روشن کنید .

توجه به ایمنی یکی دیگر از نکاتی ست که در صورت استفاده از آبنمای پیش ساخته در فضای عمومی و همچنین آبنمای پیش ساخته خانگی باید به آن توجه کنید. حتما می دانید که آب رسانای برق می باشد و در صورت هرگونه اتصال در موتور و پمپ، این احتمال وجود دارد که آب نیز دارای جریان برق شود. بنابراین به ویژه اگر در خانه کودک و یا حیوان خانگی دارید، بهتر است که برای حفظ ایمنی در مقابل این اتفاق، از آبنمای پیش ساخته مطمئن به همراه فیوز محافظ جان استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که آب استفاده شده در آبنما به هیچ وجه آشامیدنی نمی باشد.

مطلب پیشنهادی: زیباترین آبنماها برای باغ و دکوراسیون منزل شما

خرید آبنمای پیش ساخته

قیمت آبنمای پیش ساخته چقدر است؟

قطعا نمی توان قیمت مشخصی را برای آبنمای پیش ساخته در نظر گرفت. چرا که عوامل متعددی بر قیمت آبنمای پیش ساخته تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال ابعاد آبنما، متریالی که در ساخت آبنما استفاده شده شامل چوب، سنگ و یا شیشه، فرم و طرح آبنما و همچنین جنس پمپ و شیرآلات مورد استفاده در ساخت آبنما از جمله مواردی هستند که بر روی قیمت نهایی آبنمای پیش ساخته اثر می گذارند.

مطلب پیشنهادی: ساخت آبنمای خانگی، چگونه و با چه هزینه ای؟

آبنمای پیش ساخته کوزه ای

از کجا آبنمای پیش ساخته بخریم؟

شرکت های بسیار زیادی هستند که خدمات طراحی و اجرای آبنما را ارائه می دهند. اغلب شرکت های معماری و طراحی داخلی، خدمات طراحی و اجرای آبنما را نیز انجام می دهند. آبنماهای پیش ساخته نیز در بسیاری از همین شرکت ها و همچنین توسط تولیدکنندگان آبنمای پیش ساخته به طور مستقیم عرضه می شود.

آبنمای پیش ساخته مدرن

خرید اینترنتی آبنمای پیش ساخته چه مزیت هایی دارد؟

با یک جست و جوی ساده در اینترنت می توانید شرکت های بسیار زیادی را پیدا کنید که این کار را برای شما انجام می دهند. می توانید در سایت های مختلف از انواع آبنمای پیش ساخته قیمت بگیرید و قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کنید. مدل های مختلف را ببینید و با توجه به فضایی که به منظور قرار دادن آبنمای پیش ساخته در نظر گرفته اید یکی را انتخاب کنید. توجه کنید که از شرکت های معتبر خرید کنید تا از خدمات ضمانت کالا پس از خرید نیز بهره مند شوید.

چیدانه به شما در پیدا نمودن شرکت های معتبر کمک خواهد کرد. می توانید برای این منظور می توانید از اهالی فن در چیدانه کمک بگیرید.

آبنمای مدرن

بهترین روش برای خرید آبنمای پیش ساخته از طریق سایت چیدانه

خرید آبنمای پیش ساخته از طریق سایت چیدانه اصلا سخت نیست. فقط کافی ست تا در زیر منوی کسب و کار عبارت آبنما را جست و جو کنید. به همین راحتی به نمونه کارها و مشخصات شرکت های مطمئنی دسترسی خواهید داشت که این خدمات را ارائه می دهند.

ثبت درخواست انواع خدمات آبنمای پیش ساخته در چیدانه >>>

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه