Chidaneh.com placeholder image

10 آبنمای امروزی برای حیاط کوچک خانه شما

به قلم: تحریریه چیدانه

استخر،برکه،آبنما: در دنیای آپارتمان نشین امروزی کمتر حیاط های بزرگ و حوض های فواره دار و فضای سبز گذشته به چشم می خورد. اما با کمی ابتکار عمل و استفاده از آبنماهای مدرن و ساده می توانید به سادگی صفا و صمیمیت قدیم را به حیاط کوچک خود هدیه کنید. امروز در چیدانه  می خواهیم انواع آبنما برای حیاط های کوچک را برای شما معرفی کنیم با ما همراه باشید.

طراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک
طراحی و اجرای بام سبز
diamondطراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک

تابلو فرش ریحان

آبنمای ساده

ساده ترین نوع آبنماها که شبیه یک حوض کوچک هستند و می تواند در کنار آلاچیق های شما به خوبی بدرخشند، این آبنماها را می توانید در رنگ ها و ابعاد متفاوت برای فضای بیرونی خود تهیه کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

[[nid:18399]]

آبنمای دیواری

وقتی فضای حیاط شما کوچک است به جای استفاده از فضای کف بهتر است از فضای دیوار استفاده کنید، با استفاده از آبنمای دیواری به سادگی می توانید کمک بسیاری به طراحی فضای سبز و محوطه سازی ساختمان خود کنید ، انتخاب آبنمای دیواری بهترین انتخاب برای فضای کوچک حیاط شما می باشد.

[[nid:16103]]

واتروال

واتروال ها نوعی از آبنماهای دیواری هستند که هم به عنوان آبنمای فضای داخلی و هم به عنوان آبنمای فضای خارجی از آن استفاده می شود. واتر وال ها بهترین آبنما برای طراحی حیاط کوچک و یا حیاط خلوت های خانه های امروزی می باشد و زیبایی و ظاهر خاصی به آن می بخشد.

شرکت نوشین امروزین طرح
آب نما
شرکت نوشین امروزین طرح

آبنمای کلاسیک

این آبنماها به دلیل ظاهر لوکس و سبک کلاسیک خود به خوبی می توانید برای فضاهای مختلف داخلی و خارجی استفاده کنید و لذت ببرید، آبنماهای دیواری را به خوبی می توانید برای فضاهای کوچکی همچون پاسیوها و حیاط ها استفاده کنید.

[[nid:69419]]

آبنمای سنگی

آبنمای سنگی که با سنگ های طبیعی و گیاهان طراحی می شوند حس آبشار را در فضای کوچک حیاط شما ایجاد می کند، این آبنما به لحاظ مدل های مختلفی که دارد به سادگی می تواند در هر ابعاد و ارتفاعی ساخته شود بنابراین برای انواع حیاط بخصوص حیاط های کوچک بسیار مناسب می باشند.

گلخانه کونیکا
پروژه برج سفیر نیاوران
گلخانه کونیکا

آبنمای باغی

آبنمای باغی خود را در فضای بیرونی تان تبدیل به یک المان کنید، این المان می تواند طرحی برگرفته از قصه ها باشد و جلوه ی سحرانگیزی به فضای حیاط شما ببخشد. استفاده از آبنماها در کنار یک طراحی محوطه منحصر به فرد می تواند فضای حیاط کوچک شما بیش از بیش زیبا کند.

گروه پارسا
طراحی متفاوت فضای استخر
گروه پارسا

آبنمای آبشاری

آبنماهای آبشاری یکی دیگر از آبنماهای مناسب برای حیاط های کوچک شما محسوب می شود که می تواندجلوه ی خاصی به فضای حیاط شما ببخشند و آرامش خاصی را برای شما ایجاد نمایند. از این نوع آبنماها در کنار یک گلکاری و طراحی فضای سبز مناسب می توانید در فضاهای حیاط کوچک  استفاده کنید و از صدای پای آب در این فضاها لذت ببرید.

[[nid:18655]]

آبنمای پیش ساخته

آبنماهای پیش ساخته و آماده غالبا برای فضاهای داخلی استفاده می شوند اما شما می توانید از آن برای طراحی حیاط کوچک خود استفاده نمایید، این آبنماها در طرح، ابعاد و رنگ های مختلف ساخته می شوند و شما می تواند با توجه به بودجه و متراژ فضای خود از این آبنماها استفاده کنید و فضای حیاط خود را طراحی کنید.

مهندسین مشاورمیــــر و همکاران meer&partners
طراحی آبنمای ویلای سهیلیه کرج
مهندسین مشاورمیــــر و همکاران meer&partners

آبنمای طراحی شده

آبنماهای طراحی شده همان طور که از نامشان مشخص است مطابق با هر فضایی طراحی می شوند، همان طور که در تصویر مشخص است این آبنمای مدرن در ارتفاع  طراحی شده است و به خوبی فضای کافی برای سایر فضا سازی ها برای کاربر به وجود آورده است. با انتخاب این آبنما می توانید ظاهر خاصی به فضای حیاط کوچک خود ببخشید.

[[nid:69596]]

آبنمای مدرن

آبنمای مدرن به اشکال مختلف ساخته می شوند که یکی از پر طرفدار ترین انواع آن گابیون است. گابیون برگرفته از واژه ای ایتالیایی به معنای قفس بزرگ است و به قفس، استوانه یا جعبه ای گفته می شود که با سنگ، شن یا حتی بتن پر می شود. گابیون ها در اشکال و انواع مختلف ساخته می شوند و گزینه ی بسیار مناسبی برای طراحی فضای سبز محسوب می شوند. مطلب گابیون، مصالحی کهن برای معماری مدرن توضیحات بیشتری در رابطه با گابیون ها در اختیار شما قرار می دهد.

اگر علاقمند هستید تا طراوت و حس آرامش جریان آب را به درون خانه خود بیاورید و به دنبال آبنماهای زیبا و متفاوتی گردید، فعالان در این حوزه در بخش آبنما از بخش اهالی فن چیدانه می توانند به شما کمک کنند. با مشاهده پروفایل اهالی فن هرکدام از آنها به نمونه کارها و اطلاعات تماس شان دسترسی خواهید داشت.

نویسنده:  ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه