Chidaneh.com placeholder image

انتخاب درهای مناسب، برای خوش‌آمد گویی متفاوت!

به قلم: فائزه میرسلطانی

وقتی برای اولین بار قرار است که به منزل یک دوست که در برجی آسمان خراش یا در یک ساختمان چند طبقه زندگی می‌کند، برویم، پیش از سلام و احوال‎‌پرسی دوستانه، درهای ساختمان است که به ما خوش‌آمد می‌گوید. درهای بزرگ و زیبا، با طراحی شیک، بهترین دعوت‌نامه برای ورود به ساختمان است و می‌تواند از همان ابتدا حسی خوب در وجود افراد ایجاد می‌کند. برای وارد شدن به دنیای درهای زیبای ساختمان‌های امروزی، در این مطلب از چیدانه با صنعت چوب نجفی همراه شوید.

صنعت چوب نجفی
درب چوبی
صنعت چوب نجفی

چوب و هنر

درهای لابی اولین عنصر زیبایی ساختمان هستند

شرایط انتخاب در برای سالن لابی، علاه بر کیفیت و امنیت، عنصر زیبایی‌شناسی را نیز باید همراه داشته باشد،. فراموش نکنید که در اصلی ساختمان، اولین گام برداشته شده برای ساخت یک بنای شیک و منحصربه‌فرد است. سبک دکوراسیون لابی، همچون مبلمان، پیشخوان نگهبانی، سقف کاذب، پوشش دیوار فضا و نورپردازی محیط، همگی باید با در ورودی هماهنگ باشد و درواقع یک نظم فکری زیبا بین انتخاب‌های طراحی کل فضای لابی و در اصلی وجود داشته باشد.

صنعت چوب نجفی
درب چوبی
صنعت چوب نجفی

نقش‌ونگارهای حک شده به‌روی درها، شفافیت و براقی رنگ‌های به‌کاررفته و کیفیت چوب، از نکاتی هستند که در هنگام انتخاب در لابی باید به آن‌ها دقت کنیم. با توجه به این‌که این درها نسبت به درهای داخلی و درهای ورودی واحدها، بیش‌تر در معرض آب‌وهوای بیرونی هستند، کیفیت مواد اولیه و روکش‌های به‌کار رفته، در طول عمرشان بسیار موثر است. برای آشنایی بیش‌تر با انواع درهای لابی و دیدن نمونه‌های زیبایی از تولیدات این حرفه، صنعت چوب نجفی می‌تواند شما را راهنمایی کند.

صنعت چوب نجفی
درب چوبی
صنعت چوب نجفی

از درهای ضد سرقت برای آرامش خود کمک بگیرید

امنیت، ویژگی مهمی است که شرایط یک ساختمان را برای زندگی یا کار و تجارت، تعریف می‌کند. بدون امنیت، آرامش و زیبایی بنا، ارزشی ندارد. علاوه بر نیروی انسانی به‌کار گرفته شده در قسمت نگهبانی برج‌ها، درها یکی از فیلترهای قوی برای حفظ امنیت هستند.

صنعت چوب نجفی
درب چوبی
صنعت چوب نجفی

در انتخاب درهای ضد سرقت با تکنولوژی روز دنیا،  هوشمندانه عمل کنید و به‌دنبال نمونه‌های به‌روز آن باشید. درهایی با پایین‌ترین ضریب خطا انتخاب کنید که در دل زیبایی چشمگیر خود، حصاری محکم برای حفظ امنیت باشند. بنابر اهمیتی درهای ضد سرقت در آرامش خاطر ساکنان دارد، از پرداخت هزینه برای کیفیت بالا و تضمین امنیت خانه تردید نداشته باشید.

صنعت چوب نجفی
طراحی و اجرای کابینت و کمد چوبی به سبک کلاسیک
صنعت چوب نجفی

نقش درها را در کوراسیون خانه دست کم نگیرید

بعد از گذر از درهای ورودی حال نوبت آن رسیده که سبک‌های درهای داخلی یک خانه را بررسی کنیم و با توجه به دکوراسیون و سبک معماری خانه، فکری برای درهای داخلی بکنیم. برای انتخاب درهای داخلی هم از لحاظ طراحی و هم از جهت مواد اولیه، انتخاب‌های بسیاری دارید.

صنعت چوب نجفی
طراحی و اجرای کابینت و کمد چوبی به سبک کلاسیک
صنعت چوب نجفی

می‌توانید بین در واحد و درهای داخلی خانه یک هماهنگی ملموس ایجاد کنید. این هماهنگی می‌تواند شامل رنگ، طرح دستگیره یا قسمتی از طرح کلی چوب باشد. اما اگر دنبال تفاوت هستید، حسابی می‌توانید انتخاب‌های جسورانه داشته باشید. زیبایی درهای داخلی ساختمان به اندازه لوازم چیده شده در خانه تأثیرگذار است. درواقع درها یکی از عناصر اصلی دکوراسیون منزل محسوب می‌شوند که نمی‌توان آن‌ها را دست کم گرفت.

صنعت چوب نجفی
درب چوبی
صنعت چوب نجفی

برای انتخاب طرح درهای داخلی به سبک چیدمان خانه‌تان اعتماد کنید

حواس‌تان به رنگ‌های استفاده شده در خانه و سبک چیدمان باشد. اگر سبک دکوراسیون خانه شما کلاسیک است، باید یک نقش زیبای هندسی با المان‌های معماری کلاسیک، انتخاب کنید و از شلوغی کنده‌کاری‌ها نترسید. اما اگر سبکی مدرن در خانه دارید، هر چه طرح نقش‌ونگار درها کم‌تر باشد، هماهنگی زیباتری با وسایل خانه خواهند داشت.

صنعت چوب نجفی
طراحی و اجرای کابینت و کمد چوبی به سبک کلاسیک
صنعت چوب نجفی

فراموش نکنید که کیفیت را هم ضمیمه انتخاب خود کنید و فقط به زیبایی اهمیت ندهید. برای درهای سرویس بهداشتی و حمام حتماً از درهای ضد آب و ملامینه استفاده کنید. انتخاب درهای داخلی بنا به مواد اولیه آن‌ها می‌تواند بین HDF، MDF، تمام چوب و درهای روکش‌دار متغیر باشد.

صنعت چوب نجفی
درب چوبی
صنعت چوب نجفی

اگر به دنبال آشنایی با انواع درهای ساختمان با تنوع طرح و مواد اولیه هستید، پیشنهاد می‌کنیم که به پروفایل صنعت چوب نجفی سری بزنید. در این صفحه می‌توانید مرغوب‌ترین و خوش‌طرح‌ترین درهای ساختمانی را مشاهده کنید.

 

 مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه